farsi beauty

جراحی ابدومینوپلاستی شکم و پهلو

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو

ابدومینوپلاستی از جمله جراحی هایی است که تاثیرات بسیار زیادی بر تناسب اندام شما دارد. اگر تاکنون نتوانسته اید با استفاده از رژیم های غذایی و ورزش های مختلف وزن خود را کاهش دهید این جراحی روشی عالی برای حذف چربی های شکم و پهلو است. در ادامه این نوشتار به بررسی هرچه بیشتر جراحی شکم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. جراحی زیبایی شکم 

 

جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟ 

ابدومینوپلاستی که نوعی جراحی شکم است کاربردهای بسیار زیادی جهت حذف چربی های اضافی ناحیه شکم و پهلوها دارد. به این ترتیب می توان گفت این جراحی موجب کوچک شدن شکم شده و این قابلیت را دارد تا به شما در تناسب اندام کمک های شایانی نماید. جراحی شکم اثرات مثبت بسیار زیادی بر بهبود عضلات ضعیف شده دارد و با استفاده از آن می توان افتادگی هایی را که عمدتا به دلیل بروز عوامل ارثی، بارداری و تغییرات وزنی رخ داده اند برطرف ساخت. 

 

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو

 

انواع ابدومینوپلاستی 

به طور کلی این جراحی به دو دسته تقسیم می شود و هر کدام می توانند تغییرات خاصی را برای شما به دنبال داشته باشند. این جراحی ها شامل موارد زیر می شوند و بایستی پیش از اقدام به ابدومینوپلاستی با آن ها آشنا شوید. 

 

مینی ابدومینوپلاستی 

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که چربی اضافی زیادی در ناحیه شکم و پهلو خود ندارید این جراحی می تواند شرایطی ایده آل را پیش روی شما قرار دهد. ساختار این نوع جراحی به گونه ای است که برش کوچکی بر روی شکم ایجاد می شود تا به این طریق پوست های اضافی کمتری برداشته شوند. علاوه بر این لازم است بدانید دوره نقاهت در این روش کمتر است و در مدت زمان کوتاه تری می توانید بهبود یابید. 

 

ابدومینوپلاستی کامل 

افرادی که از افتادگی های بیش از اندازه شکم و پهلوهای خود رنج می برند می توانند از جراحی ابدومینوپلاستی کامل برای درمان خود استفاده کنند. در این جراحی پزشکان ابزارهای خاصی را جهت ایجاد یک برش بزرگ به کار می گیرند. این ابزارها می توانند برش بزرگی را در ناحیه مفصل ران ایجاد کرده و زمینه های برداشتن پوست های اضافی شکم را فراهم سازند. جراحی های کامل عضلات شکمی را تقویت کرده و می توانند به تناسب اندام شما نیز کمک های شایانی کنند. 

 

چگونگی انجام جراحی شکم 

با مطالعه مطالبی که در بخش های قبل بیان شد پرسشی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که جراحی ابدومینوپلاستی چگونه صورت می پذیرد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم، شما برای انجام این جراحی به 3 ساعت زمان نیاز دارید که البته یک تا دو ساعت از آن به عمل جراحی اختصاص می یابد. در گام اول داروهای بیهوشی تزریق می شوند تا هنگام جراحی درد خاصی را احساس نکنید. 

 

در مرحله بعد پزشک با استفاده از ابزارهای پیشرفته برشی را بر روی ناحیه خاصی از شکم ایجاد می کند تا بتوان پوست شکم را برداشت. نکته ای که بایستی بدانید این است که برداشتن پوست جهت دسترسی به چربی های اضافی شکم انجام می شود. در نهایت بخش هایی که برش زده شده اند بخیه شده و پانسمان می شوند. با توجه به میزان چربی های اضافی ناحیه شکم ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کنید. 

به عنوان مثال افرادی که چربی زیادی دارند عمل جراحی آن ها طولانی تر می شوند. توصیه داریم پیش از جراحی ابدومینوپلاستی حتما در جلسات مشاوره ای که از سوی پزشک تنظیم می شوند شرکت کنید. طی این جلسات روند جراحی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و می توانید با مراقبت های قبل و بعد جراحی بیشتر آشنا شوید. 

 

مراقبت های قبل از جراحی ابدومینوپلاستی

مراقبت های قبل از جراحی ابدومینوپلاستی این امکان را به شما می دهند تا شرایط بهتری را حین عمل تجربه کنید. این مراقبت ها اهمیت بسیار زیادی دارند و نباید نسبت به آن ها بی تفاوت باشید. از مهم ترین مراقبت های قبل از جراحی شکم موارد زیر را می توان تشریح نمود.

  • حتما در انتخاب پزشک جراح خود دقت کنید زیرا این جراحی حساسیت بسیار زیادی داشته و هرگونه بی دقتی پزشک می تواند شرایط بدی را پیش روی شما عزیزان قرار دهد. 
  • حتما تمام آزمایشات تجویزی از سوی پزشک را انجام دهید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا دارو مصرف می کنید حتما در این باره با پزشک خود مشورت کنید چرا که ممکن است کاندید مناسبی برای ابدومینوپلاستی نباشید.
  • برای این جراحی بایستی لباس مناسب داشته باشید.
  • اگر لنز تماسی و یا پروتز مصنوعی دارد لازم است آن ها را جدا کنید. 
  • تمام علائم حیاتی شما باید کنترل شده باشند. این علائم شامل دما، فشارخون و ضربان قلب می شوند. 
  • بایستی تمام آزمایشی های مربوط به سرطان انجام و بررسی شوند. 
  • از چند هفته پیش از جراحی استعمال دخانیات کنار بگذارید. 
  • اگر داروی رقیق کننده مصرف می کنید باید چند روز قبل از جراحی ابدومینوپلاستی آن ها را قطع کنید زیرا موجب خونریزی بیشتر شما می شوند. 
  • 6 تا 8 ساعت قبل از جراحی مصرف مواد غذایی را محدود کرده و براساس دستورالعمل های پزشک خود عمل کنید. 

 

مراقبت های بعد از جراحی ابدومینوپلاستی 

  • علاوه بر مراقبت های پیش از جراحی لازم است به مراقبت های بعد از جراحی ابدومینوپلاستی نیز دقت بسیار زیادی داشته باشید. این مراقبت ها به صورت زیر هستند. 
  • به اندازه کافی استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید. 
  • داروهای خود را به طور مرتب و در موعد مقرر شده مصرف کنید. 
  • حتما در رژیم های غذایی مواد مقوی استفاده کنید. 
  • در روزهای ابتدایی مایعات زیاد بنوشید. 
  • غذاهای سبک، سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا موجب جلوگیری از یبوست می شوند. 
  • در صورت احساس درد حتما قرص های مسکن را براساس تجویز پزشک مصرف کنید. 

 

هزینه جراحی شکم 

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی براساس فاکتورهای خاصی تعیین می شود؛ بنابراین نمی توان در این راستا نظر دقیقی داد. این فاکتورها شامل میزان چربی های بدن، هزینه های بیمارستان، دستمزد پزشک و خدمات جانبی می شوند. 

 

کلام آخر 

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که جراحی ابدومینوپلاستی حساسیت بسیار زیادی داشته و باید با دقت عمل بالایی انجام شود. این جراحی برای برداشتن چربی های اضافی ناحیه شکم مورداستفاده قرار می گیرد و می تواند موجب تناسب اندام شما شود. 

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

171 مطلب