farsi beauty

پرپشت شدن ابرو با روش های خانگی

پرپشت شدن ابرو

ابرو ها و فرم آنها تاثیر بسیار زیادی در زیبای چهره ی شما دارند همچنین فرمی که ابروهای شما دارد به چشم های شما نمای ویژه ایی می دهد.  همه ی ما به طور طبیعی ابروهای پرپشتی نداریم .برخی از افراد که ابروهای نازک و کم پشتی دارند ، برای پرپشت شدن آنها به دنبال راه حل می گردند. برای حل این مشکل ابتدا باید علت این ریزش یا کم پشتی ابروها ریشه یابی شود، سپس شما می توانید با روش های خانگی و طبیعی که در سایت فارسی بیوتی ارائه می شود به رفع این مشکل بپردازید.

دلایل و بیماری های که موجب نازک شدن و ریختن ابروها می شوند

  • استرس و اضطراب بیش از حد
  • عوارض حین و بعد شیمی درمانی
  • دوران بارداری و زایمان
  • عوارض داروی بیهوشی
  • عوارض برخی داروها
  • اگزما یک نوع بیماری پوستی
  • زائده ی پوست
  • بیماری هانسن یا جذام یک نوع بیماری عفونی مزمن
  • ریزش مو یا ابرو بخاطر آلوپیسی
  • کندن ابرو با موچین
  • بالا رفتن سن
  • کمبود برخی مواد مغذی مانند ویتامین D ،ویتامین12B، پروتئین ها ،روی و اسید های چرب امگا 3

 

روش های طبیعی و خانگی برای پرپشت شدن ابرو

حذف سلول های مرده برا رشد ابروها

سلول های مرده می توانند بستر را برای رشد ابرو های جدید بسیار سخت کنند اجازه رشد به آنها را ندهند همچنین می توانند پوست ابروی شمارا خشک کنند. بنابراین حذف سلول های مرده و رهایی از آنها گامی بسیار مهم برای افزایش رشد ابرو ها و پرپشتی آنهاست.

برای لایه برداری این ناحیه و حذف سلول های مرده شما می توانید از محصولات مورد استفاده برای پوست صورت نیز کمک بگیرید اما بهترین حالت این است که شما این کار را به وسیله ی یک اسفنج یا برس نرم انجام دهید. لایه برداری ابروها را می توانید هر چند روز یک بار انجام دهید تا نتایج بهتری کسب کنید.

موچین ابرو

برای داشتن ابروهای پرپشت موچین را کنار بگذارید

در هنگام اصلاح ابروها ممکن است با کمی بی دقتی ،شما مویی را بیرون بکشید که در میان ابروهای اصلی قرار دارد و همین امر موجب کم پشت جلوه دادن ابروهای شما می شود. زمان 6 تا 8 هفته طول می کشد تا ابروهای شما به طور کامل رشد کنند پس باید در هنگام فرم دادن به ابروها با موچین دقت بیشتری داشته باشید.

ابروهایی پرپشت با جبران کمبود مواد مغذی

همانطور که بدن شما برای عملکرد سالم و طبیعی نیاز دارد تمامی مواد مغذی و ویتامین ها را داشته باشد ، این موضوع می تواند مو، پوست و ابروهای شما را نیز دربر بگیرد.

برخی از این مواد مغذی که سبب عملکرد بهتر بدن شما برای تقویت مو ها و پوست می شوند را نام خواهیم برد:

روی :

تحقیقات نشان داده که روی نقش بسیار زیادی در افزایش رشد ابرو دارد .مواد غذایی سرشار از روی مانند گوشت قرمز، مرغ ،ماهی قزل آلا ، ماست ،شیر و کدو تنبل هستند که مصرف آنها برای داشتن ابروهای پرپشت توصیه می گردد.

پروتئین Protein

ابرو

مصرف پروتئین برای داشتن ابروهای پرپشت:

می توان گفت ما برای تمامی عملکرد های بدنمان نیاز به پروتئین داریم . همچنین فرآیند های خاصی مانند ساخت عضله های بدن ،بازسازی و درمان بدن به میزان زیادی به پروتئین ها وابسته هستند.پروتئین می تواند رشد مو ها و ابرو را تحریک کند و به شما کمک کند ابروهایی پرپشت داشته باشید. پروتئین در مواد غذایی مانند گوشت ،تخم مرغ ، شیر ، سبزیجات سبز ، توفو ،غلات مانند لوبیای سیاه ،قرمز و عدس یافت می شود.

 

ویتامین گروه B:

ویتامین B نقش زیادی در سوخت و ساز بدن ما دارد همچنین رشد و تقویت مو و ابرو ها را افزایش می دهد. مواد غذایی سرشار از ویتامین B همچون موز، سویا، سیب زمینی، شاه بلوط، مارچوبه و غلات هستند که با مصرف آنها ویتامین مورد نیاز خود را کسب می کنید. همچنین شما می توانید از مکمل های ویتامین گروهB  برای جبران کمبود این ویتامین استفاده کنید.

اسید های چرب امگا 3:

یکی از سالم ترین چربی ها که نه تنها برای بدن ما ضرری ندارند بلکه مفید نیز هستند اسید چرب امگا 3 است اما بدن شما نمی تواند این اسید را تولید کند و شما باید غذاهای سرشار از امگا 3 مصرف کنید. برخی مواد غذایی مانند ماهی تن ، ماهی سالمون ،گردو ،دانه کتان و سبزیجات تیره مانند اسفناج منبع امگا 3 هستند که می توانید برای داشتن ابرو و موهایی پرپشت در برنامه غذایی خودتان قرار دهید.

 

نوشیدن آب:

نوشیدن آب به اندازه ی کافی بسیار اهمیت دارد .نوشیدن آب سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد ،پوستتان را درخشان می کند و همچنین سبب می شود مواد مغذی که هرروز مصرف می کنید به منظور تقویت بدن و همچنین رشد و پرپشت شدن ابرو ها بیشتر جذب بدنتان شود. بنابراین تنها خوردن مواد غذایی حاوی پروتئین ،ویتامین و روی کافی نیست بلکه شما باید به میزان آبی که در روز مصرف می کنید نیز توجه کنید.

 

روغن طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی برای پرپشت شدن ابروها

روغن نارگیل:

 روغن نارگیل دارای ویتامین Eو آهن است که همین امر سبب می شود ابروهای شما ضخیم تر و پرپشت تر شوند.

روش استفاده:ابتدا پوستتان را تمیز کنید .با استفاده از یک پنبه روغن نارگیل را به ابروهایتان بزنید .روغن نارگیل را می توانید هر شب استفاده کنید و تا صبح بر روی ابروهایتان باشد و بعد آنها را پاک کنید.

ترکیب روغن زیتون و آب لیمو:

شاید برای شما بسیار عجیب باشد اما آبلیمو نیز به رشد و ضخامت ابروها کمک می کند .ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو را هرشب و به طور مداوم استفاده کنید تا زودتر به هدف خودتان برسید.

روش استفاده:به نسبت یکسان آب لیمو و روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید .توجه داشته باشید که پوستتان کاملا تمیز باشد . با استفاده از یک تکه پنبه این ترکیب را شب قبل از خواب به ابروهایتان بزنید و صبح آن را بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون :

روغن زیتون سرشار از ویتامین های E و A است که هر کدام به رشد بهتر مو و ابرو کمک می کنند.

روش استفاده:پوستتان را از هرگونه آلودگی پاک کنید . با استفاده از پنبه روغن زیتون را به ابروهایتان بزنید و با دستان تمیز ابروهایتان را ماساژ دهید. این کار را شب ها قبل از خواب انجام دهید و صبح ها آن را بشویید. بهتر است تا زمان نتیجه دهی این کار را هرشب انجام دهید.

ترکیب روغن زیتون و عسل:

استفاده از این ترکیب قبل از خواب جزو روش های موثر برای داشتن ابروهای پرپشت است.

روش استفاده: روغن زیتون و عسل را به نسبت یکسان باهم ترکیب کنید. پوستتان را از هرگونه چربی و آلودگی پاک کنید . قبل از خواب با استفاده از پنبه این مخلوط را به ابرو ها بزنید و صبح با آب گرم ابروهایتان را بشویید.

روغن دانه کنجد :

روش استفاده : دو قاشق روغن کنجد ،یک قاشق روغن رزماری و یک دوم قاشق سوپخوری آبلیمو را باهم مخلوط کنید .با استفاده از پنبه این ترکیب را روی ابروهایتان قرار دهید .بعد از نیم ساعت آن را بشویید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر روزی دوبار این کار را انجام دهید.

روغن جوجوبا:

به طور طبیعی فولیکول های مو برای رشد تلاش می کنند اما گاهی به دلیل برخی از انسداد ها در منافذ پوست راه رشد آنها مسدود می شود. در این زمان شما می توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید و این مشکل را حل کنید.

روش استفاده:چند قطره از این روغن را بر روی ابروهایتان بریزید و با دستان تمیز ابروهارا ماساژ دهید. می توانید قبل ازخواب این ماساژ را انجام دهید و صبح روز بعد روغن را از روی ابروها پاک کنید.

روغن آفتابگردان:

روغن آفتابگردان مو ها را تغذیه می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند .این روغن به عنوان یک تصفیه کننده و مرطوب کننده عمل می کند و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. بنابراین شما می توانید برای پرپشت شدن ابروهای خود از روغن آفتابگردان استفاده کنید.

روغن گندم:

روغن گندم دارای ویتامین های A ، D، E است و این ویتامین ها به راحتی توسط پوست انسان و پوست سر جذب می شود. همچنین روغن گندم حاوی اسید های چرب است.

همچنین روغن جوانه ی گندم برای موهای خشک و پوست خشک بسیار مناسب است و می تواند ریزش مو را متوقف کند پس برای ریزش ابرو پرپشت شدن آن نیز مناسب است.

این روغن را حتما بر پوست دستتان تست کنید تا از نداشتن حساسیت به آن اطمینان حاصل کنید.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای از ریزش مو جلوگیری می کند با پاک کردن منافذ روند رشد مو را تسریع می بخشد. در نتیجه استفاده از این روغن بر روی ابروها رشد ابرو ها را سریعتر و فولیکول های مو را تقویت می کند.

روش استفاده:پوستتان را پاک کنید این روغن را هرشب قبل از خواب با پنبه به ابروهایتان بزنید و صبح روز بعد با آب آن را بشویید. انجام دادن این کار به طور منظم شمارا به نتیجه ی دلخواهتان نزدیک می کند.

بهتر قبل از استفاده از روغن درخت چای آن را بر روی دستتان تست کنید تا از نداشتن حساسیت به آن کاملا مطمئن شوید.

روغن کرچک:

از گذشته تا به حال مردم از این روغن در موارد زیادی با مقاصد مختلفی استفاده می کردند.مواردی مانند ملین ها ، روشنایی چراغ های نفتی ، درمان های زیبایی و مواد تشکیل دهنده ی لوازم آرایشی

روغن کرچک برای پرپشت کردن ابروهای شما گزینه ایی مناسب است زیرا میزان رطوبت را افزایش می دهد که همین امر موهارا سالم ، درخشان و نرم می کند.

همچنین روغن کرچک به لایه های عمیق پوستتان نفوذ کرده و به ریشه های مو مواد مغذی می رساند.

روش استفاده: روغن کرچک را هرشب قبل از خواب بر روی ابروها با پنبه بکشید. توجه داشته باشید بهتر است که پوستتان تمیز باشد .صبح روز بعد ابرو هایتان را بشویید .این کار را به طور مداوم انجام دهید تا نتیجه ی دلخواهتان حاصل شود.

روغن ویتامین E:

روغن ویتامین E را به یک پنبه آغشته کنید و به ابرو ها بمالید . این کار را هرشب برروی پوست تمیز انجام دهید . انجام این کار به صورت مداوم ابروهای شمارا ضخیم تر خواهد کرد.

ترکیب روغن ویتامین E و آب لیمو:

روغن ویتامین E و آب لیمو را باهم مخلوط کنید. میزان روغن ویتامین E باید بیشتر از آب لیمو باشد.این ترکیب را هر شب قبل از خواب به ابروهایتان بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید .

 

تخم مرغ

ابرو

استفاده از تخم مرغ برای پرپشت شدن ابروها

شما می توانید از تخم مرغ به تنهایی یا حتی ترکیب آن با مواد دیگر برای پرپشت شدن ابروهایتان استفاده کنید.

زرده تخم مرغ خالی:

قبل ازخوابیدن زرده تخم مرغ را به ابروهای خود بزنید .بیست تا سی دقیقه منتظر بمانید و بعد آن را بشویید . حتما این کار را به طور مداوم انجام دهید تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

ترکیب زرده تخم مرغ و آب لیمو:

زرده تخم مرغ و آب لیمو را به نسبت مساوی باهم ترکیب کنید. پوستتان را تمیز کنید و با استفاده از پنبه این ترکیب را به ابروهایتان بمالید. بیست تا سی دقیقه صبر کنید سپس با آب گرم ابروهایتان را بشویید .

برای ثمر بخشی بهتر هر شب این کار را انجام دهید .

ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون:

پوستتان را تمیز کنید. روغن زیتون و تخم مرغ را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید . با استفاده از پنبه این ترکیب را به ابروهایتان بزنید . بعد از گذشت بیست تا سی دقیقه آن را بشویید.برای اینکه زودتر ابروهایتان پرپشت شود حتما این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید..

استفاده از آلوئه ورا برای پرپشت شدن ابروها

آلوئه ورا به تنهایی برای پرپشت شدن ابروها

این کار باید هرشب قبل از خواب بر روی پوست تمیز انجام شود.قبل از خواب ژل آلوئه ورا را به ابروهای خود بمالید .صبح می توانید ابروهایتان را بشویید.

ترکیب آلوئه ورا و آب لیمو

پوستتان را تمیز کنید .آلوئه ورا و آب لیمو را مخلوط کنید . میزان آب لیمو باید کمتر از ژل آلوئه ورا باشد .این ترکیب را با پنبه به ابروهایتان بزنید و صبح روز بعد ابروهایتان را بشویید. برای نتیجه دهی بهتر لازم است هرشب این کار را تکرار کنید.

دانه ی شنبلیله

شنبلیله به تنهایی

ابتدا دانه های شنبلیله را در آب بخیسانید. بعد از گذشت 24ساعت دانه ها را بجوشانید سپس در مخلوط آن ها ترکیب کنید تا ماده ایی یک دست حاصل شود.

این خمیر یکدست را به مدت یک ساعت بر روی ابروها قرار دهید سپس آن را بشویید. باقی مانده ی این ماسک را تا حدود 1 روز می توانید در یخچال نگه دارید و از آن استفاده کنید.

ترکیب دانه شنبلیله و روغن نارگیل

سه قاشق غذا خوری شنبلیله و یک دوم پیمانه روغن نارگیل را بجوشانید. هنگامی که این ترکیب خنک شد آن را به ابروهایتان بزنید.باقی مانده ی این ترکیب را می توانید در بطری نگه دارید و هرشب استفاده کنید.

اسانس رزماری

اسانس رزماری سبب افزایش گردش خون می شود بنابراین رشد مو را تقویت می کند. این اسانس برای مراقبت از موها بسیار کاربردی است.

چند قطره اسانس رزماری را با یکی از روغن های نام برده ترکیب کنید و از آن استفاده کنید. روغن زیتون ،روغن جوجوبا ،روغن نارگیل و روغن بادام شیرین را می توانید با این اسانس ترکیب کنید.

  قبل از خواب این ترکیب را به مدت چند دقیقه روی ابرو ها ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را بشویید.

ابرو

گل ختمی

گل ختمی در طب سنتی کاربرد زیادی دارد و شامل مواد مغذی مانند ویتامین A  و C ،هیدروکسی اسیدها و اسید آمینه می باشد. به همین جهت گل ختمی برای درمان ریزش مو و سفیدی آن بسیار موثر است.

این گل را به شکل خمیر در بیاورید و آن را به مدت سی دقیقه بر روی ابروها قرار دهید .هنگامی ضخامت ابروهای شما بیشتر می شود که این کار را به صورت مداوم انجام دهید.

ترکیبات پیاز بنفش با...

ترکیب پیاز بنفش و عسل

می توانید از آب پیاز قرمز استفاده کنید و آن را به نسبت مساوی با عسل مخلوط کنید. با استفاده از پنبه آن را به ابرو ها بزنید و فردا صبح با آب گرم ابروهایتان را بشویید .

ترکیب پیاز و روغن زیتون

روغن زیتون و آب پیاز قرمز را مخلوط کنید و با پنبه به ابروهایتان بزنید. قبل از خواب این کار را بر روی پوست تمیز انجام دهید .

ترکیب پیاز و روغن نارگیل

روغن نارگیل و آب پیاز را به اندازه ی مساوی با هم ترکیب کنید و به ابروهای خود بزنید. اجازه دهید این ترکیب یک شب برروی ابروهای شما باشد و صبح روز بعد آن را با آب گرم بشویید . به خاطر داشته باشید هنگامی شما به نتیجه خواهید رسید که هرشب این کار را انجام دهید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب