farsi beauty

فواید بدنسازی چیست؟ 8 مزیت بدنسازی که آن را بی همتا می کند!

فواید بدنسازی

زمانی که صحبت در خصوص بدنسازی و انجام ورزش‌های مختلف در ارتباط با تناسب اندام و کاهش وزن می‌شود، افراد به‌دنبال راه‌های عجیب و ماورایی می‌روند، درحالی که انجام ورزش‌های مختلف در ارتباط با تناسب اندام، چند حرکت ساده و راحت است که گاها به‌صورت خانگی و بدون دستگاه و در برخی موارد پیشرفته‌تر در باشگاه و با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. پس در این قسمت مقاله، متوجه شدید که موضوع موردبحث ما در خصوص بدنسازی و فواید آن است.

مجموعه فارسی بیوتی این‌بار به میان مخاطبان عزیزآمده است تا آن‌ها را با مفهوم بدنسازی درست و اصولی و فواید مرتبط با آن آشنا کند. پس اگر به این موضوع و نکات مثبت آن علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود که با ما همراه شوید.

اهمیت ورزش و بدنسازی

بسیاری از افراد، با مشاهده عضلات برجسته و برآمده یک مربی در باشگاه و یا ویدیوهای آنلاین به این فکر افتاده‌اند که با تقویت عضلات و انجام ورزش‌های مختلف به یک مربی باتجربه و متخصص در این حوزه تبدیل شوند. البته ممکن است قبلا هم در این‌باره تحقیق کرده باشند و مسیرهای منتهی به بدنسازی را یک‌به‌یک از تصورات خود گذرانده باشند، ولی بهتر است به این نکته هم اشاره کرد که رسیدن به هدف با خیال و تصور، ممکن نیست و باید برخاست و کاری انجام داد. گاهی با مشاهده برنامه‌های غذایی و انجام ورزش‌های سنگین بدنسازان حرفه‌ای، ممکن است دلهره و اضطرابی به سراغ شما بیاید که تصمیم بگیرید قید هر نوع مسئله مرتبط با ورزش و بدنسازی را بزنید و گاهی نیز آنقدر مشتاق به یادگیری و انجام ورزش هستید که خود را فراموش کرده و هدف نهایی‌تان را دنبال می‌کنید.

 هر احساسی که داشته باشید به روحیه و عوامل موثر در آن لحظه مرتبط است. شما باید مغز خود را از هر نوع مسئله دلهره‌آور و منفی خالی کرده و نکات مثبت این نوع ورزش را به خود متذکر شوید. این‌چنین بهتر می‌توانید در مواقع حساس از پس مشکلات و افکار منفی خلاص شوید. البته فکر کردن به این موضوع نیز ممکن است، شما را آزار دهد که مصرف مداوم سینه مرغ و شیک‌های پروتئینی را چگونه تحمل خواهید کرد ولی در این لحظه به این موضوع بیاندیشید که اعتمادبنفس و جذابیت خود را مدیون همان رژیم‌های غذایی  مداوم هستید که علاوه بر نمای خارجی و بیرونی جذاب، باعث شده است تا توانایی و قدرت شما نیز افزایش یابد.

بدنسازی

هنر بدنسازی

به این فکر کنید که بدنسازی یک هنر است که هر شخصی توانایی و اراده رسیدن به مرحله نهایی را ندارد و شما باید در این راه، بهترین و برترین باشید. با اراده و قدرت شما، رسیدن به مرحله هدف در بدنسازی، کاری بسیار آسان و دست‌یافتنی است. تمرین، تغذیه مناسب و اراده فراوان از شما یک بدنساز حرفه‌ای خواهد ساخت که علاوه بر تمام مزایای مختلف آن، مسیر درآمدزایی نیز برای شما گشوده خواهد شد.

پس متوجه شدید که با یک ورزش سبک و یا سنگین، رسیدن به چند هدف والا و برتر ممکن و دست‌یافتنی است. شما می‌توانید با انجام موارد ذکر شده که بسیار هم ساده هستند به یک نیروگاه قدرتمند تبدیل شده و اعتمادبنفس خود را بالا ببرید. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که هر کاری، سختی و ناهمواری‌های مخصوص به خود را دارد و برای رسیدن به هدف نهایی افراد باید، دشواری‌های متفاوتی را تحمل کنند. تحمل سختی و دشواری در هر عملیاتی، پیش‌نیاز رسیدن به درجات بالایی است. البته طبق نظریاتی که از بدنسازان مشهور دنیا به‌عمل آمده عناصر متعددی را برای آموزش بدنسازی و حرفه‌ای شدن در این ورزش متذکر شده‌اند.

در حالت کلی بدنسازی چیست؟

بهتر است بدانید که بدنسازی، تمرین و عمل در خصوص تقویت عضلات مختلف بدن و فرم گرفتن آن‌هاست. وزنه‌برداری که تقویت‌کننده اصلی عضلات است در رسیدن به بدنسازی حرفه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد. کولاث یک مربی بدنسازی دارای گواهینامه ACE و یکی از بنیانگذاران Barpath Fitness است که در مورد بدنسازی تعبیر مناسبی به‌کار برده است. " بدنسازی، فرایند تقویت ماهیچه‌ها، تقارن بدن و بالابردن کیفیت سلامتی و در نهایت، تناسب اندام کلی فرد است که به‌نوعی به ورزش زیبایی‌شناسی نیز معروف است". دونا واکر نیز در این‌باره، می‌گوید" تمرین‌های مقاومتی و توانایی‌های مختلف در زمینه بدنسازی، کلیدهای اساسی در یک برنامه تمرینی موفق است.   

اگر تا به این لحظه روی ورزش بدنسازی کار نکرده‌اید، بهتر است این نکته را بدانید که تقویت عضلات و انجام جلسات طولانی‌مدت ورزشی، باعث می‌شود تا اشتها و نیازهای تغذیه‌ای افراد نیز تغییر کند. این نکته را متذکر شدیم تا به مصرف برخی پروتئین‌ها و غذاهای مرتبط با آن بپردازیم. یعنی ممکن است فردی که وارد این ورزش نشده، احساس کند بدنسازی که، عمده غذاهای مصرفی او سینه مرغ و شیک‌های پروتئینی است چه عَذابی می‌کشد ولی درحقیقت این‌چنین نیست و این بدنِ فردِ بدنساز است که این موارد را می‌طلبد. یعنی او با مصرف پروتئین‌های مختلف در بدنسازی، انرژی از دست‌رفته خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بازمی‌یابد. مصرف موادغذایی مغذی و مهم می‌تواند رشد عضلانی و تقویت بدنی را به‌همراه داشته باشد.

کولاث در این‌باره اعتقاد دارد که بدنسازان باید به مقدار و میزان غذای واردشده به بدن خود آگاهی داشته باشند و اگر فقط یک گرم از انرژی از دست رفت، همان یک گرم از پروتئین را جایگزین کنند و در این موضوع کمتر و بیشتر را از سر خود بیرون کنند. این امر باعث می‌شود رشد کافی عضلات و ریکاوری‌های بعد از تمرین اهمیت زیادی پیدا کنند. البته مشورت با یک متخصص تناسب اندام در این ارتباط کمک بسیار زیادی به افراد خواهد کرد.

بدنسازی

آیا زنان می‌توانند به ورزش بدنسازی بپردازند؟

در سطح جهان، زنان بسیار زیادی هستند که به تناسب اندام با انجام ورزش بدنسازی علاقه زیادی دارند. ولی بهتر است این نکته را درنظر داشت که ذات این ورزش برای آقایان است. در بین بدنسازان و متخصصان مرتبط با این موضوع، اتفاق‌نظر جمعی وجود دارد که مردان و زنان قادرند به یک روش و همزمان به انجام ورزش‌های بدنسازی بپردازند. ولی مسئله‌ای که در اینجا مطرح است این است که بدن زن به‌خاطر شرایط خلقت او و اینکه موجودی دیگر را در خود پرورش داده و بزرگ می‌کند متفاوت است و انجام این ورزش در سطح‌های جهانی ممکن است برای او و اعضای داخلی که پرورانده جنین است خطرناک باشد.

از دست دادن چرخه و دوره‌های ماهانه نیز در هر سن و سالی ممکن است پدید آید و انجام ورزش بدنسازی می‌تواند بار اضافی و سریع‌تری به این مشکل اضافه کند. البته رژیم‌های غذایی مختلف نیز در این‌باره بسیار مهم است. زنان باید به میزان چربی، پروتئین و مواد مهم که به بدن آن‌ها وارد می‌شود، دقت کافی داشته باشند. میزان کالری کم و درصد چربی بسیار پایین در این ورزش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. رعایت رژیم غذایی در این خصوص برای زنان می‌تواند مشکلات هورمونی به‌وجود آورده و چرخه قاعدگی را دچار اختلال کند.

 البته ممکن است زنان بسیار زیادی علاوه بر تمام این مسائل بازهم علاقه شدیدی به انجام این ورزش داشته باشند که به آن‌ها توصیه می‌شود، محدوده کالری موجود در بدن خود را افزایش دهند.  

ساخت یک برنامه منظم برای تمرین بدنسازی

زماین که تصمیم واقعی برای انجام ورزش بدنسازی گرفتید، وقت آن رسیده که خود را برای یک سفر  دور و دراز آماده کنید. کولاث در این‌باره بر این اصل معتقد است که " در حدود 2 سال تمرینات مقاومتی برای ساخت ماهیچه‌های کافی و عادات غذایی سالم و مناسب زمان نیاز دارید. یعنی این حداقل زمان ممکن است تا عادت‌های خود را از غذاهای قبلی جداکرده و به تغذیه درست و اصولی در خصوص بدنسازی برسید. البته تاکید بر افزایش کالری نیز در این زمان مورداهمیت است.

 افزایش کالری باعث خواهد شد تا عضلات قوی ساخته و آن‌ها را نیز حفظ کنید. در این مرحله است که تا حدودی تجربه کافی به‌دست آورده‌اید. البته انجام تمرینات مختلف مانند اسکات، پرس و لیفت‌های ترکیبی را نیز مدنظر داشته باشید. رژیم‌های غذایی مختلف در این مدت نیز به روزهای هفته تقسیم شده و در هریک از این روزها رژیم غذایی خاصی درنظر گرفته خواهد شد. در انجام ورزش بدنسازی، پاها، سینه، ساق، دوسربازو از مهم‌ترین نقاط برای تقویت هستند که برای هر روز هفته یکی از این قسم‌های ذکرشده باید تقویت شود و درنهایت یک روز برای استراحت و ورزش آسان درنظر گرفته شود.

اسکات در ست‌های مختلف، ددلیفت، لانگز پیاده‌روی، کرانچ‌های مختلف و بلند کردن ساق پا در حالت ایستاده نیز ورزش‌های اصلی در خصوص بدنسازی است.

بدنسازی

مزایای بدنسازی

بدنسازی مزایای مختلفی دارد که علاوه بر تناسب اندام می‌توان به ایجاد متابولیسم در بدن اشاره کرد. یادگیری الگوهای حرکتی مختلف، سخت است و در زمان انجام این ورزش و یادگیری برای آن، فرد کالری بسیار زیادی می‌سوزاند و سپس چربی‌ها آب شده و عضلات قوی‌تر خواهند شد. تمرینات مقاومتی تمام بدن یعنی از سر تا نوک پا باید در این ورزش درگیر باشد و انجام الگوهای حرکتی، بسیار ضروری است.

طول عمر بیشتر

بدنسازی با خصوصیات مثبت خود، باعث می‌شود که طول عمر فرد بیشتر شده و کیقیت زندگی او نیز بالاتر برود. بدنسازی، ابزاری است که داشتن زندگی بهتر را برای افراد ممکن می‌سازد. یکی از بدنسازان معروف دنیا می‌گوید من دوست دارم تا در 95 سالگی به بالای کوه بروم و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را خواهم کرد و کلید موفقیت در این امر نیز انجام بدنسازی‌های مختلف است. انجام تمرینات هوازی در کنار آموزش‌های مختلف بدنسازی باعث خواهد شد که انقباضات موجود در بدن فرد، بهبود یافته و عملکرد زندگی او نیز بهتر شود.

در این لحظه است که سطح استرس کاهش پیدا می‌کند  و سیستم‌های عصبی مرکزی نیز به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام می‌دهند. یعنی به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت، بدنسازی افراد را برای حفظ کیفیت زندگی روزمره و مداوم یاری کرده و از استرس‌های وارده که به‌صورت طبیعی در این دنیای حاضر وجود دادرد می‌کاهد.   

اهمیت توجه به بدنسازی

رعایت تغذیه فردی و خلاص شدن از چربی‌های مضر بدن، برای عضله‌سازی کافی نیست و باید مکمل مناسبی برای این امر وجود داشته باشد. بدنسازی همان مکمل موردتوجه در این امر است. با تمرینات قدرتی در این ورزش، به بدن راه و رسم درست زیستن را آموزش داده و راهنمایی خوبی برای ادامه راه آن ارائه می‌دهیم. حتی با انجام بدنسازی، به بدن متذکر می‌شویم که تغذیه مصرفی خود را در چه راهی به‌کار گیرد که بهترین سوددهی را برای بدن داشته باشد.

از دست دادن عضله به‌صورت طبیعی از 25 سالگی شروع شده و فرد ضعف جسمانی پیدا می‌کند. کاهش عضلانی 8درصدی از سن 40 تا 70 سالگی در هر دهه اتفاق می‌افتد و این درصد از 70 سالگی به بعد شتاب بیشتری گرفته و به عدد 15 خواهد رسید. علاوه بر افزایش سن که یک عامل طبیعی است، بسیاری از بیماری‌های مختلف نیز سرعت این تحلیل را بیشتر خواهند کرد. زمانی عضله از دست رفت، زوال و نابودی فیزیکی و روانی نیز به‌تدریخ رخ جدید را به فرد نشان می‌دهد.

 در زمانه حاضر باتوجه به ظهور برخی مشکلات از جمله سبک زندگی نامناسب، مصرف خوراکی‌های فست‌فودی و مضر و افزایش سطح استرس، شیوع بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت ظهور بیشتری پیدا کرده و تسریع عضلات را بالاتر می‌برد. حتی در برخی اوقات سرعت عضله از دست‌رفته از سرعت به‌دست‌آوردن آن بیشتر نیز می‌شود.

 اما بهتر است نگران نباشید، چراکه؛ تمام این مسائل و مشکلات قابل‌پیشگیری هستند. درست است که وجود ماهیچه در فرد ظاهر بسیار زیبایی دارد ولی ارزش وجودی آن فراتر از زیبایی است و سلامتی و حمایت از بدن، مهم‌ترین اصل آن است.

بدنسازی

8 مزیت بدنسازی

مدیریت قند خون و پیشگیری از دیابت

رژیم‌های غذایی که پر از کربوهیدرات هستند، به‌همراه سبک زندگی کم‌تحرک، اپیدمی چاقی و اضافه‌وزن را قوت می‌بخشد. در حدود دوسوم افراد در جهان از اضافه‌وزن و به‌دنبال آن، چاقی مفرط رنج می‌برند. البته تنها چاقی دلیل مبتلا به دیابت نیست بلکه رژیم‌های غذایی نامناسب، عامل مهمی برای ابتلا به آن است. در حدود 20% از مردم جهان حتی با وزن مناسب نیز به دیابت مبتلا شده‌اند. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید، از رژیم‌های مختلف کتوژنیک که به یک رژیم کم کربوهیدرات و پرپروتئین است، اشاره کنیم. در این روش، کربوهیدرات‌ها به‌طورکامل حذف شده و عضله‌سازی برای ذخیره پروتئین‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.

در این روش، کبد و ماهیچه‌های اسکلتی گلوکز را به‌عنوان گلیکوژن ذخیره می‌کند، البته بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که، با این رژیم غذایی باید به‌طور مرتب ورزش کرده و بدنسازی ا انجام دهید تا توانایی و قدرت خود را در ذخیره موارد ذکر شده از دست ندهید. اگر زمان کافی برای انجام ورزش‌های مختلف با وزنه نداشته باشید، قند خون بالا رفته و بدن شروع به ذخیره چربی خواهد کرد.

البته مشکل به اینجام ختم نمی‌شود، بلکه اختلال قند و انسولین، باعث خواهد شد تا فرد به سرطان دچار شده و بیماری‌های قلبی نیز پیدا کند. یعنی به‌طور ساده‌تر می‌توان گفت، هرمقدار عضلات بیشتری داشته باشید، فضای ذخیره‌سازی مواد مفید در بدن بیشتر خواهد شد.

بدنسازی

بالارفتن استقامت و قدرت بدن

عضله‌سازی با بهره‌مندی از بدنسازی باعث افزایش استقامت و قدرت بالای بدنی خواهد بود. ابتدای ورزش شاید سخت باشد اما به‌تدریج، قدرت بدنی شما بالاتر رفته و تمرین با وزنه‌های ثابت، و رژیم غذایی غنی از پروتئین، به یک عادت مداوم در افراد تبدیل خواهد شد. با تمرینات مداوم و پیوسته، تحمل تمرینات سخت‌تر در آینده برای افراد آسان‌تر شده و قدرت بدنی در طول مدت افزایش چشمگیری خواهد داشت.  

زمانی که تاثیر این ورزش را در زندگی خود ببینید، متوجه خواهید شد که بهبود و کیفیت زندگی تا چه حد بالا رفته است. به‌عنوان مثال، بدون کوچکترین خستگی و تنگی نفسی از پله‌های با تعداد زیاد بالا خواهید رفت. حمل‌ونقل لوازم سبک و سنگین خود را انجام خواهید داد. فیبرهای عضلانی جدید و سیستم تولید انرژی در بدن شما، قدرت و استقامت بدنی را بالا برده و شما انرژی بیشتری در مقابل کارهای انجام شده خواهید داشت.

تقویت رباط‌ها و تاندون‌ها نیز به عضلات شما قدرت می‌دهند. سیستم عصبی در هماهنگی و کنترل ماهیچه‌های مختلف روند بهینه و برتری به خود می‌گیرد و حرکات شما روان‌تر خواهد بود. این قانون زندگی و طبیعت است که هر قدرت و توانایی که دارید اگر برای حفظ و بهبود آن، تلاش نکنید، یک سال بعد ضعف قابل‌توجهی در عضله و قدرت خود مشاهده می‌کنید.

بدنسازی

حمایت ماهیچه‌ها از مفصل

یکی از مزیت‌های بدنسازی، حمایت ماهیچه از مفاصل مختلف بدن است. بسیاری از افراد درد قابل‌توجهی را در زندگی تحمل می‌کنند که دلیل اصلی آن، عدم انجام ورزش و تقویت بدن است. البته تمرین درست و اصولی ورزش و بدنسازی با بلند کردن وزنه‌ها، باید به‌گونه‌ای باشد که درد مفاصل را بدتر نکند بلکه در جهت بهبود آن‌ها تلاش نماید. البته ذکر این مطلب به‌این معنی نیست که یک فرد مبتلا به آرتروز زانو، در جایی که غضروف مناسبی در میان استخوان‌ها وجود ندارد از انجام ورزش اسکات نهایت لذت را خواهد برد.

این فرد باید جایگزین مناسبی برای انجام ورزش کرده و خود را محدود به بیماری نکند. یعنی در حالت کلی، نباید اجازه داد که هیچ‌کدام از اعضای بدن فرد، او را از ورزش کردن باز دارد. زمینه‌ها و موارد مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه به شرایط بدنی خود روی آن‌ها کار کنید. وجود عضله در بدن محافظت بسیار زیادی در برابر برخی عوامل طبیعی مانند زمین خوردن خواهد کرد. اگر عضله‌سازی مناسب داشته باشید، قدرت و هماهنگی شما هم بالاتر رفته و خود را در هنگام افتادن کنترل می‌کنید. تاثیرات مناسب هورمونی به ترمیم و بازسازی بافت‌های مختلف بدن کمک کرده و درد افراد را نیز کاهش می‌دهد.  

ساخت استخوان با عضله‌سازی

تراکم استخوان و تحریک توده‌های عضلانی با مقاومت فیزیکی و تنش‌های مختلف همراه است. اسیدهای آمینه مناسب در بدنسازی، ساخت و ترمیم استخوان‌ها را به‌عهده دارند. البته مصرف پروتئین، ویتامین و کلسیم نیز ساخت استخوانی را به‌دنبال خواهد داشت. اگر عضلات خود را از دست دهید، تراکم استخوان نیز از بین خواهد رفت. پس رابطه این دو باهم نشان‌دهنده اهمیت بدنسازی برای بالابردن کیفیت زندگی است.

بدنسازی

کنترل چربی بدن با بدنسازی

وجود عضله در بدن، 3برابر بیشتر از چربی کالری می‌سوزاند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که اگر کاهش چربی در بدن داشته باشید و عضلات افزایش یابند، هیچ تغییری در وزن شما ایجاد نخواهد شد. یعنی به‌جای چربی‌های مضر، عضله‌های مفید جایگزین می‌شوند. سرعت متابولیسم با افزایش سن نیز پایین خواهد آمد. یک فرد 70 ساله اگر ورزش مناسبی داشته باشد و بدنسازی را اصول کار خود قرار دهد، می‌تواند از یک فرد 30 ساله که هیچ‌گونه تحرکی ندارد، کالری بیشتری بسوزاند.

 البته روش کنترل چربی با عضله‌سازی هم مهم است. به‌عنوان مثال؛ اگر تمرینات هوازی بسیاری انجام می‌دهید و یک رژیک کم کالری دارید، تا چربی‌های اضافی بدن را بسوزانید، درحقیقت، از دست دادن عضلات را سرعت بخشیده‌اید و این به ضرر شما خواهد بود. پس پیشنهاد می‌شود که از تمرینات هوازی کمتر کرده و تمرینات قدرتی را جایگزین کنید. در این حالت، توده‌های چربی کاهش یافته و زندگی سالم خواهید داشت.

تغییر حالت عاطفی با عضله ‌سازی

بهبود شرایط احساسی و عاطفی با انجام ورزش‌های قدرتی بسیار مورداهمیت است. زمانی که فرد ناراحتی و یا غمی دارد با انجام ورزش‌های بدنسازی مختلف، نه‌تنها خود را از بیکاری و فکر و خیال‌های بیهوده نجات می‌دهد بلکه به‌واسطه تمرینات مختلف قدرتی و بدنی، باعث ترشح ماده ضدافسردگی در مغز شده و از حالت استرس و بی‌حالی خارج می‌شود.

عضله‌سازیبا روش‌های متعادل و مناسب، که شامل 60% حرکات کششی 40% حرکات دیگر است می‌تواند علاوه بر بهبود شرایط عاطفی، در وضعیت نشستن و حرکات مختلف بدن نیز، تاثیرات مثبتی داشته باشد. البته تحقیقات مختلفی در این‌باره انجام شده است که صحت مطالب ذکر شده را تایید می‌کند.

بدنسازی

افزایش اعتماد بنفس

افزایش اعتماد بنفس در انجام بدنسازی، زمانی مشخص می‌شود که افراد مختلف در تعریف وضعیت بدنی فرد، از هم پیش می‌گیرند و روابط عاطفی و عمومی زیادی به‌این واسطه قابل‌دستیابی می‌شود. افزایش اعتمادبنفس در این حوزه باعث خواهد شد تا فرد به مسائل مختلف و غیر مرتبط زندگی نیز نگرش متفاوتی داشته باشد و حتی بهبود وضعیت شغلی و زندگی شخصی را نیز به‌دنبال دارد.

 اگر به‌دنبال ارتباط این موارد با همدیگر هستید، بهتر است به زیبا ساده‌تر گفت که، از دست دادن قدرت و توانایی بدنی، تاثیر بسیار زیادی بر روی قدرت ذهنی افراد دارد. یک بدن ضعیف و یک ذهن ضعیف‌تر، عملا کاری از پیش نخواهد برد. اگر قدرت بدنی افزایش یابد ذهن نیز تا حدود زیادی خود را بالا می‌کشد. در این وضعیت فرد با ذهن فعال خود، کسب‌وکارهای قابل‌توجهی خواهد داشت. یعنی اعتمادبنفسی که از تناسب اندام به‌دست خواهید آورد، به شما جرئت و ریسک انجاک کارهای مختلف را خواهد داد.

شارژحساب پس‌انداز در خصوص بالارفتن کیفیت زندگی

چنانچه یک حساب بازنشستگی با یک بودجه کافی و مناسب حتی در زمانی که شما کار نمی‌کنید، می‌تواند کمک‌کننده و یاریگر زندگی باشد، سرمایه‌گذاری بر روی تقویت عضلات نیز همین کار را انجام خواهد داد. یعنی با بدنسازی، حتی بعد از شروع زوال جسمی و ذهنی نیز، همان کیفیت زندگی را خواهید داشت.

بدنسازی

جمع‌بندی

در مطالب بالا به‌طور مفصل به فواید بدنسازی اشاره شد. سلامت استخوان‌ها و تمرینات مقاومتی مختلف به استخوان‌ها فشار آورده و آن‌ها را محکوم به قوی‌تر شدن خواهند کرد تا سازگاری زیادی داشته باشند. در این مرحله است که جلوگیری از پوکی استخوان شروع خواهد شد. علاوه بر کاهش پوکی استخوان، میزان شکستگی در فرد نیز پایین خواهد آمد.

 البته باتوجه به تمام تعاریف مختلف در مورد فواید بدنسازی، بهتر است به این نکته نیز اشاره کرد که در حالت کلی انجام این ورزش ممکن است برای سلامت قلب در برخی شرایط مضر باشد. زیرا افراد بدنساز مجبور هستند برای تقویت عضلات وزنه‌های سنگین بلند کنند که خطر پارگی آئورت و آسیب قلبی مطرح است. ولی انجام مقادیر متوسطی از بدنسازی نه‌تنها برای قلب مضر نیست بلکه برای سلامتی ارگان‌های دیگر بدن مانند ریه نیز بسیار مفید است. پس پیشنهاد می‌شود قبل از انجام هرگونه ورزش و بدنسازی به یک متخصص در این زمینه مراجعه کرده و از وضعیت بدنی خود او را آگاه سازید تا طبق نظریه و تجربه پزشک و متخصص در این زمینه تاییدیه شروع به‌کار بدنسازی را دریافت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

203 مطلب