farsi beauty

آشنایی با بهترین ماسک های نشاسته برای رفع لک و روشن شدن پوست صورت

ماسک نشاسته

ماسک نشاسته عناصر و خواص به خصوصی دارد که پیشنهاد می شود حتما از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید از نشاسته در تولید بسیاری از محصولات آرایشی و همچنین بعنوان ماسک های پوست و صورت استفاده می شود. در نشاسته پروتئین های زیادی و همچنین ویتامین A وجود دارد که برای درمان لک های پوست و شفافیت پوست بسیار مفید است. نشاسته می تواند چربی های اضافی پوست را به دلیل داشتن املاح معدنی و اسید های آمینه جذب کند در نتیجه نشاسته می تواند برای پوست های چرب بسیار کارساز باشد. نشاسته، منافذ را باز کرده و به نحو احسن پوست را تمیز می کند و جوش ها را از بین می برد.

ماسک نشاسته و موز

برای درست کردن این ماسک، موز له شده را با دو قاشق بزرگ نشاسته و همچنین یک قاشق گلاب مخلوط می کنیم. این ماسک را به مدت زمان 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم. ماسک درست شده را بر روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید ( به مدت 5 دقیقه). در مرحله آخر ماسک را با استفاده از پنبه مرطوب از روی پوست خود پاک و پوستتان را شستشو دهید.

ماسک نشاسته و تخم مرغ

برای تهیه این ماسک دو قاشق سفیده تخم مرغ، دو قاشق شیر خشک و یک قاشق کوچک گلاب را با هم مخلوط کنید. این ماسک را بر روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه منتظر بمانید. حال پوست خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک نشاسته و گلاب

برای تهیه این ماسک می توانید سه قاشق گلاب، یک قاشق نشاسته و نصف فنجان آب را با هم مخلوط کنید سپس آن را روی شعله قرار دهید تا به خمیر غلیظ تبدیل شود. منتظر بمانید تا ماسک سرد شود سپس آن را روی پوست خود قرار دهید بعد از 20 دقیقه می توانید پوست خود را بشویید و ثمره آن را مشاهده کنید.

ماسک نشاسته و آبلیمو

با استفاده از مخلوط کردن یک قاشق کوچک زرد چوبه، یک قاشق نشاسته، چند قطره گلاب، دو قاشق آبلیمو و یک قاشق کوچک جوش شیرین می توانید این ماسک را درست کنید. ماسک درست شده را بر روی پوست قرار دهید و 20 دقیقه اجازه دهید تا بر روی پوستتان باشد سپس پوستتان را شستشو دهید. برای اثر گذاری بیشتر، سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک نشاسته و شیر برای لک صورت

ابتدا 1 قاشق مربا خوری نشاسته را به خوبی در آب سرد حل کنید و سپس 2 قاشق مربا خوری شیر را به آن اضافه کنید و روی پوستتان قرار دهید. توجه کنید که پوست شما باید کاملا تمیز باشد. بعد از گذشت 30 دقیقه صورتتان را بشویید. علاوه بر آن بهتر است که در حین استفاده از این ماسک، 1 لیوان شیر و نشاسته بخورید.

ماسک نشاسته و ماست برای روشن شدن پوست صورت

3 قاشق غذاخوری نشاسته را به همراه 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنیید تا حالت خمیری پیدا کند. بهتر است که از ماست کم چرب برای صورتتان استفاده کنید. سپس صورتتان را به خوبی بشویید تا تمیز شود و سپس صورتتان را خشک کنید و ماسک را بر روی صورتتان قرار دهید. نیم ساعت صبر کنید و سپس پوستتان را با آب سرد بشویید.

ماسک نشاسته ذرت و عسل برای درخشش پوست

برای تهیه این ماسک فقط به عسل و نشاسته احتیاج دارید. این ماسک حساسیت هایی که دیگر ماسک ها ممکن است ایجاد کند را ندارد و علاوه بر آن استفاده از این ماسک درخشش بسیاری به پوست شما می دهد.

از آنجا که نمی توانید این ماسک را برای چندین بار مصرف نگه دارید لازم است که در میزان تهیه این ماسک دقت به خرج دهید و به اندازه یک بار مصرفتان آن را تهیه کنید.

به مقدار مساوی از نشاسته ذرت و عسل را با یک دیگر ترکیب کنید و سپس آن را به صورتتان بزنید و اجازه دهید که برای 15 دقیقه روی پوستان باقی بماند و پس پوستتان  را با آب ولرم و صابون بشویید و با استفاده از یک حوله نرم صورتتان را خشک کنید.

توجه: افرادی که پوست حساس دارند بعد از گذشت 10 دقیقه صورتشان را بشویند.

برای اینکه نتیجه بهتری از استفاده از این ماسک صورت بگیرید، بهتر است که هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک نشاسته و ماست و سفیده تخم مرغ

ماسک نشاسته و ماست و سفیده تخم مرغ با گذشت زمان پوستتان را روشن و شفاف می کند و کمک بسیاری به از بین بردن آکنه می کند.

لازم به ذکر است در صورتی که پوست چربی دارید بهتر است که از ماست کم چرب برای جلوگیری از جوش زدن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این ماسک به هیچ عنوان صحبت نکنید، نخندید و اخم نکنید.

برای تهیه این ماسک صورت لازم است که 1 عدد سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا پف کند و سپس 1 قاشق مرباخوری نشاسته را به همراه 1 قاشق غذاخوری ماست را به آن اضافه کنید و به خوبی آنها را با هم ترکیب کنید و برای 20 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و سپس پوستتان را با آب سرد بشویید و با استفاده از یک دستمال نرم پوستتان را خشک کنید.

شما می توانید از این ماسک 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

ماسک نشاسته ذرت و شیر برای لک صورت

ماسک نشاسته ذرت و شیر رنگ پوست شما را احیا می کند و دارای فواید زیادی می باشد که عبارتند از:

برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذا خوری نشاسته ذرت را به همراه 3 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید تا به یک خمیر یک دست تبدیل شود. سپس صورتتان را به خوبی و یا با استفاده از تونر آرایشی کاملا تمیز کنید و ماسک را بر روی صورتتان برای مدت 20 دقیقه قرار دهید تا کاملا خشک شود. بعد از گذشت 20 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

برای اینکه از استفاده از این ماسک نتیجه بهتری بگیرید پیشنهاد می شود که از این ماسک هفته ای 1 بار استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب