farsi beauty

با این روش ساده، لکه رژگونه مایع خشک شده روی موکت را تمیز کنید

توحید

موکت ها محل مناسبی برای تجمع انواع لکه ها هستند!

حتما شما هم تابحال متوجه شده اید که فقط کافیست که یک ماده رنگی دست تان بگیرید! به سرعت برق و باد حتی جوری که متوجه نمی شوید، یکدفعه یک لکه روی موکت ظاهر می شود!

این مورد به خصوص در مورد لکه های لوازم آرایشی اتفاق می افتد. لکه های لوازم آرایشی متاسفانه تمایل زیادی برای ریخته شدن روی هر قسمتی از خانه، به خصوص فرش و موکت دارند! از آنجایی که اغلب آرایش هایمان را عجله ای انجام می دهیم و یا به دلیل دقت بالایی که برای آرایش کردن داریم، حواسمان از ریختن آن ها پرت می شود. بنابراین این نوع لکه ها روی موکت و فرش معمول هستند و جای نگرانی نیست. پس فکر نکنید این مشکل فقط برای شما پیش آمده! روزانه بسیاری از افراد با این مشکل رو به رو می شوند و به دنبال راه حل می گردند.

ما به عنوان قالیشویی خوب تجریش در این مقاله می خواهیم درخصوص روش پاک کردن لکه رژگونه مایع خشک شده از روی موکت صحبت کنیم و به شما آموزش دهیم که چطور می توانید لکه ای را که از زمان ایجاد آن، چند ساعت یا چند روز گذشته، پاک کنید.

اقدام اول شما پاک کردن سطح لکه است

در قدم اول باید سطح موکت خود را پاک کنید. شاید بپرسید که چرا باید این کار را انجام دهید. در پاسخ باید بگوییم که درواقع لکه رژگونه مایع روی موکت، دارای دو قسمت است. یک قسمت سطحی و یک قسمت عمقی.

برای پاک کردن قسمت سطحی باید 3 مرحله انجام دهید:

  1. ابتدا باید با یک کاردک، سطح رژگونه خشک شده روی موکت را بتراشید.
  2. جاروبرقی بکشید تا مواد ساییده شده را از روی موکت بردارید که در مراحل بعد، این ساییده ها با محلول ترکیب نشود.
  3. سپس با یک دستمال پارچه ای یا کاغذی نمدار، روی سطح موکت بکشید تا قسمت سطحی کاملا پاک شود.

توجه کنید که با انجام دادن این 3 مرحله، سطح لکه کاملا تمیز می شود. این مراحل را تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود.

اقدام بعدی شما تمیز کردن عمق الیاف موکت است

از آن جایی که وقتی مواد مایع به درون الیاف نفوذ می کنند، پخش شده و لابلای الیاف گیر می کنند و اگر همان موقع تمیز نشوند، در همانجا خشک می شوند؛ پس عمق الیاف را باید به روش دیگری تمیز کنید. مواد خشک شده درون الیاف را نمی توانید بتراشید. پس باید ابتدا آن ها را با یک ترکیب، محلول کرده و سپس خارج نمایید.

پس برای این مرحله، باید یک محلول آماده کنید. ترکیبی از سرکه، مایع ظرفشویی و آب آماده کنید. با یک دستمال، از این ترکیب برداشته و به محل لکه موکت بزنید. سعی کنید تا لکه را کاملا پاک کنید.

این مرحله را تا پاک شدن تمامی مواد از روی موکت، ادامه دهید. اگر لکه هنوز وجود دارد، به مرحله بعد بروید.

اقدام سوم شما استفاده از لکه بر است

اگر لکه با اقدامات قبلی از بین نرفت، در این مرحله می توانید از یک لکه بر فرش و موکت استفاده کنید. لکه برها با دارا بودن مواد قوی می توانند به خوبی انواع لکه ها را پاک کنند.

توجه داشته باشید که تنها در صورتی می توانید از لکه بر برای موکت خود استفاده کنید، که در خانه کودک نوپا نداشته باشید. اگر کودک نوپا دارید، بهتر است از مواد شیمیایی برای تمیز کردن لکه موکت خود استفاده نکنید و در عوض با قالیشویی در لواسان تماس بگیرید.

اقدام بعدی شما شستشوی موکت است

شستشوی موکت به این معنی است که باید با کمک آب، سعی کنید مواد رژگونه را از موکت خارج کنید. برای این مرحله نیز به کمی آب سرد یا ولرم احتیاج دارید. با یک دستمال تمیز و آب، این مرحله را به پایان برسانید.

توجه کنید که در این مرحله، زیادی آب روی موکت نریزید که عمق الیاف و حتی قسمت پشتی موکت خیس شود! حواستان به خشک نشدن موکت در مرحله بعدی باشد!

اقدام آخر شما خشک کردن است

خشک کردن موکت اقدام نهایی شماست. در این گام باید به خاطر بسپارید که هدف شما از انجام این کار چیست؟ مسلما کپک نزدن و نپوسیدن موکت، مهم ترین هدف شما از انجام این مرحله است.

پس تا جایی که امکان دارد، با حوله فشارهای ملایم به موکت وارد کنید تا خشک شود.

این مرحله را تا جایی که دستتان توان دارد، انجام دهید. در آخر کار نیز چند دستمال کاغذی روی موکت بگذارید. روی آن یک پلاستیک قرار دهید. با یک کتاب فیکس کنید. تا 24 ساعت روی موکت راه نروید.

موکت تان خشک شد اما هنوز لکه رژگونه مایع را روی آن می بینید؟ نگران نباشید. فقط کافیست با قالیشویی در فرشته تماس بگیرید.

شستن موکت به صورت کاملا مکانیزه

این روزها شستشوی موکت نیز به صورت مکانیزه و کاملا حرفه ای انجام می شود. برای این منظور فقط کافیست با یک قالیشویی خوب در تهران همچون قالیشویی توحید تماس گرفته و یک نوبت رزرو کنید. پس از رزرو نوبت دریافت خدمات، نیروهای حمل و نقل ما به محل شما اعزام شده و فر شها و موکت های تان را تحویل می گیرند. نهایتا پس از 3 روز، موکت های تان خشک و کاور شده به محل شما عودت داده شده و تحویل شما خواهند شد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید خدمات خود را به سرتاسر تهران بزرگ و کرج ارائه می نماید. خدمات متنوع موکت شویی و قالیشویی و حتی مبل شویی ما با ارائه ضمانت نامه معتبر، توسط تکنسین های خبره و باتجربه که بیش از 30 سال در این زمینه با ما همکاری کرده اند، ارائه خواهد شد.

پس اگر فرش یا موکت شما نیاز به شستشو دارد، وقت را غنیمت بشمارید و همین حالا با 1864 تماس بگیرید. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده ثبت سفارشات شما از طریق سایت و تلفن های مجموعه، خواهند بود. پس تعلل نکنید و خدمات ما را که 30 سال تجربه پشت آن است، رزرو کنید.

منبع

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

222 مطلب