farsi beauty

آموزشگاه بازیگری

آموزشگاه بازیگری

علاقه به سینما و دنیای بازیگری در وجود بسیاری از جوانان و نوجوانان وجود دارد. دیدن صحنات دراماتیک یا ماجراجویانه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های جذاب ایرانی و خارجی روی ذهن بسیاری از جوانان و نوجوانان تاثیری طولانی مدت می‌گذارد و باعث می‌شود که ناخواسته جذب این دنیای جذاب شوند. با این حال تنها تعداد کمی از این علاقه مندان به صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری می‌شوند زیرا ورود حرفه‌ای به این هنر نیازمند استعداد و تلاشی مضاعف است و هر کودک یا نوجوانی از عهده انجام آن برنمی‌آید.

با این حال ثبت نام در یک آموزشگاه بازیگری حرفه‌ای می‌تواند این مسیر دشوار را بسیار ساده کرده و کودکان و نوجوانانی که علاقه دارند در این حرفه گام گذاشته و در آن حرفه‌ای شوند را به طور کامل راهنمایی و هدایت کند. در آموزشگاه بازیگری مربیان و استادان بازیگری دست به تعلیم آموزش‌هایی پایه‌ای و اصولی به کودکان و نوجوانان می‌زنند که نتیجه آن آموزش حرفه‌ای بازیگری و باز شدن راهی به دنیای حرفه‌ای بازیگری است. یکی از بهترین این آموزشگاه‌های بازیگری، آوزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا است. 

آموزشگاه بازیگری بزرگسالان

برای آموزش بازیگری، لازم است که بسته به شرایط سنی که دارید دست به انتخاب آموزشگاه‌های بازیگری کودک و نوجوان یا بزرگسالان بزنید. اگر در سن جوانی و بزرگسالی هستید، باید در یک آموزشگاه بازیگری بزرگسالان ثبت نام کنید. در آموزشگاه‌های بازیگری مناسب برای بزرگسالان شما خواهید آموخت که چطور در سن بزرگسالی اصول و پایه‌های بازیگری را در این سن آموخته و امکان ورود به دنیای حرفه‌ای بازیگری داشته باشید. در این آموزشگاه‌ها اساتید و مربیان بازیگری متناسب با شرایط سنی جوانان و بزرگسالان، مسیر آموزش بازیگری را طراحی کرده و در کنار شما هستند تا تمام آموزش‌های لازم را پشت‌سر بگذارید.

آموزشگاه بازیگری کودکان و نوجوانان

از سویی آموزشگاه‌های بازیگری کودکان و نوجوانان نیز وجود دارد که متناسب با شرایط کودکان و نوجوانان آموزش‌های خود را طراحی کرده‌اند. این نوع آموزشگاه‌ها سعی می‌کنند از مربیان و اساتیدی که در زمینه کلاس بازیگری کودکان و نوجوانان حرفه‌ای هستند برای تعلیم اصول بازیگری استفاده کنند. برای همین شرایط آموزش بازیگری در این آموزشگاه‌ها متفاوت از آموزشگاه‌های بازیگری بزرگسالان است و حال و هوای کودکانه دارند. با این حال نباید گمان کنید که در این آموزشگاه‌ها اصول بازیگری به صورت حرفه‌ای تدریس نمی‌شود. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید کودکان و نوجوانان مسیر آموزش بازیگری را سریع‌تر از دیگر افراد طی می‌کنند.

بهترین سن برای آموزش بازیگری، سن کودکی است. علت آن هم این است که ذهن کودک بسیار آماده دریافت اطلاعات جدید و یادگیری مفاهیم تازه است. برای همین وقتی در این سن چیزی یاد بگیرد، تا همیشه با وی خواهد ماند و به نوعی ملکه ذهن وی خواهد شد. بسیاری از بازیگران مشهور دنیا آرزو دارند که در کودکی بازیگری را آغاز می‌کردند تا زودتر به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارند می‌رسیدند. برای همین آموزشگاه بازیگری کودکان حتی به شکلی حرفه‌ای تر از آموزشگاه‌های بازیگری بزرگسالان کار آموزش بازیگری را انجام می‌دهند. 

تست بازیگری در آموزشگاه بازیگری

یکی از نکات مهم در آموزشگاه‌های بازیگری که باید به شکل حرفه‌ای و اصولی انجام شود تا بتوان آن را آموزشگاهی حرفه‌ای دانست، همان مرحله اول ورود به این آموزشگاه است که با تست بازیگری آغاز می‌شود. زمانی یک تست بازیگری به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام می‌شود که آن تست متناسب با شرایط سنی فرد متقاضی طراحی شده باشد و در طراحی آن نکاتی مثل پیچیده نبودن متن، طولانی نبودن آن و البته دارای احساس بودن رعایت شده باشد. اگر متن دیالوگی که به فرد متقاضی داده می‌شود این شرایط را نداشته باشد، نمی‌توان آن را یک تست بازیگری استاندارد دانست. 

نکته دیگر این است که متن دیالوگ برای تست بازیگری که به کودکان و نوجوانان داده می‌شود باید از اساس با متنی که به فرد بزرگسال داده می‌شود متفاوت باشد. علت آن هم این است که یک کودک به خاطر شرایط سنی که در آن قرار دارد قادر نیست دیالوگ‌های بسیار پیچیده و البته دارای احساسات زیاد را بازی کند اما فرد بزرگسال توانایی این کار را دارد و برای همین این متن باید برای این دو رده سنی متفاوت باشد تا به خوبی استعداد بازیگری آن‌ها شکوفا شده و بدانند در دنیای بازیگری در چه جایگاهی قرار دارند. 

مراحل آموزش بازیگری کودکان

آموزش بازیگری کودکان در آموزشگاه‌های بازیگری که برای این رده سنی فراهم شده‌اند در مسیری متفاوت با آموزش بازیگری بزرگسالان پیموده می‌شود. در مسیر آموزش بازیگری به کودکان ابتدا لازم است که روی اعتماد به نفس و توانایی برقراری ارتباط آن‌ها کار شود تا توانایی لازم برای حضور مقابل افراد غریبه و بخصوص دوربین را به دست آورند. بعد از این نیز لازم است که با طراحی و اجرای یک سری بازی، اصول پایه‌ای و استاندارد بازیگری به کودکان آموزش داده شود. این بازی‌های گروهی طوری طراحی می‌شوند که در آن مفاهیم بازیگری گنجانده شده باشد و کودک با اجرای آن‌ها، بازیگری را بیاموزد.

بعد از این مرحله نیز مسیر آموزش بازیگری کودکان به شکلی ادامه می‌یابد که کودک بتواند در کنار دیگر هنرجویان هم دوره خود، نقشی که به وی داده شده را به بهترین شکل در میان دیگر نقش‌ها ایفا کرده و از اجرای نمایش گروهی نترسد. عموما گروه‌های بازیگری کودکان که در مراسمات مختلف شرکت کرده و به هنرنمایی می‌پردازند، این مسیر را طی کرده‌اند و در ایفای نقش حسابی حرفه‌ای شده‌اند. برای همین اگر جایی این گروه‌ها را مشاهده کردید، از حرفه‌ای بودن آن‌ها در اجرای نمایش تعجب نکنید. 

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا

یکی از بهترین آموزشگاه‌های بازیگری کودک و نوجوانی که در تهران از سال 1395 زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و با مدیریت خانم آرزو لطفی مشغول کشف و پرورش استعدادهای بازیگری است، آموزشگاه بارانا است. این آموزشگاه با ایجاد شرایطی بسیار مناسب  و استاندارد کاری کرده که هر ساله تعدادی استعداد بازیگری کودک و نوجوان از تمام ایران کشف شده و طوری پرورش یابند که وارد پروژه‌های حرفه‌ای سینما و تلویزیون شوند. در این آموزشگاه از جدیدترین اصول آموزش بازیگری کودک برای تعلیم فرزندان شما استفاده می‌شود و در تمام مدت آموزش نیز، مربیان و کارشناسان این آموزشگاه در کنار کودک شما خواهند بود تا بتواند این مسیر را به شکل حرفه‌ای طی کند. 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

229 مطلب