farsi beauty

عمل بینی فانتزی برای صورت گرد امکان‌پذیر است؟

عمل بینی فانتزی

آیا جراحی بینی فانتزی برای صورت گرد مناسب است؟ این سوال برای بسیاری از افرادی که صورت گردی دارند، و می‌خواهند جراحی رینوپلاستی انجام دهند، پیش می‌آید! در اینجا قصد داریم نکات مربوط به تناسب بینی فانتزی و صورت گرد را توضیح داده، و شما را با اصول زیبایی شناختی درباره تناسب فرم بینی با صورت آشنا کنیم.

در یک صورت گرد، پهنای پایین صورت و بالای آن به یک اندازه است، و هیچ گونه زاویه‌ای در مرزهای صورت مشاهده نمی‌شود؛ یعنی خط فک گرد است، و زاویه تیزی در آن وجود ندارد. برای این گونه صورت‌ها، بینی خمیده‌تر با سوراخ‌های صاف‌تر گزینه ایده آلی به حساب می‌آید؛ به همین دلیل، به نظر می‌رسد که عمل بینی فانتزی برای صورت گرد، یک انتخاب مناسب باشد. البته شما می‌توانید در این باره با پزشک جراح مشورت کنید، تا او بر اساس اصول زیبایی شناختی و با توجه به جنس بینی (گوشتی یا استخوانی) و سایر اجزای صورتتان، بهترین فرم را به شما پیشنهاد دهد.

بینی به عنوان نقطه مرکزی صورت نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره شما دارد. به همین دلیل افراد با انجام عمل رینوپلاستی بینی (Rihnoplasty)، به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در چهره خود هستند. عمل زیبایی بینی یا جراحی رینوپلاستی با حدود 60 سال سابقه در ایران، می‌تواند اهداف درمانی بسیاری نیز به همراه داشته باشد. عمل رینوپلاستی با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. 

عمل بینی فانتزی برای صورت گرد مناسب است؟

بینی فانتزی، به فرمی از بینی اطلاق می‌شود، که زاویه نوک بینی با لب زیاد باشد. این نوع بینی، قوس زیادی دارد و به دلیل انحنای ایجاد شده، اصطلاحا حالت عروسکی پیدا می‌کند؛ یعنی حفره‌های بینی از روبرو مشخص هستند!

در هیچ ناحیه‌ای از صورت گرد، زاویه‌ای وجود ندارد؛ یعنی چه در ناحیه پیشانی و چه در ناحیه فک، پهنا به یک اندازه بوده و همه اجزا، انحنا دارند! از این رو، به نظر می‌رسد عمل بینی فانتزی برای صورت گرد مناسب باشد؛ زیرا انحنای این نوع بینی، با گردی صورت هماهنگ می‌شود.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید، که بسیاری از پزشکان و متخصصان، جراحی بینی نیمه فانتزی را نسبت به عمل بینی فانتزی ترجیح می‌دهند؛ مخصوصا برای افرادی که از نظر آناتومی صورت و بدن، درشت‌تر هستند!

شناخت انواع فرم‌های صورت و تشخیص آن‌ها

هنگامی که قرار است فرد برای جراحی بینی آماده شود، باید قبل از هر چیز مناسب‌ترین شکل بینی متناسب با صورت خود را انتخاب کند (منبع: cengizacikel.com). فاکتورهای زیر برای انتخاب روش جراحی بینی اهمیت دارند:

  • جنسیت شخص
  • طول بینی
  • تفاوت زاویه بین پیشانی و بینی
  • ارتفاع نوک بینی و ساختار آن
  • زاویه‌ای بین بینی و لب
  • ویژگی‌های ساختاری حفره‌های بینی
  • عرض کف بینی
  • برجستگی گونه‌ها
  • فرم چانه

غیر از این موارد، ساختار پوست و وضعیت غضروف بینی هم باید مد نظر قرار گیرند. در ادامه، انواع فرم‌های صورت را معرفی می‌کنیم؛ خواهیم دید که چرا بینی فانتزی برای صورت گرد مناسب‌تر است!

نوع بینی برای صورت بیضی شکل

در صورت‌های بیضی، شکل حدودی آن گرد است و زاویه‌های گوشه صورت، بسیار خفیف به نظر می‌رسند. قسمت بالایی صورت، برجستگی بیشتری نسبت به قسمت پایین دارد و خط گونه‌ها، در مقایسه با بالا و پایین صورت، پهن‌تر خواهد بود. با توجه به توضیحات ارائه شده، خطوط تیز برای این نوع صورت مناسب نیستند؛ یعنی بهتر است فرم بینی، حالت نسبتا گرد و صاف داشته باشد! در اصل، خطوط بینی باید متناسب با چانه انتخاب شوند.

بهترین بینی برای صورت مربعی

صورت مربعی، طول و عرض نسبتا مساوی دارد! این نوع فرم صورت، مشابه با صورت گرد است؛ اما زوایای نوک چانه و گوشه‌های فک، تیزتر به نظر می‌رسند. معمولا فاصله دو طرف چانه، برابر با فاصله بین استخوان گونه و پیشانی خواهد بود.

با توجه به اینکه خطوط موجود در صورت مربعی، صاف و زاویه‌دار هستند، بنابراین لازم است بینی جدید، صاف با زاویه تند باشد! از طرفی، با توجه به هم اندازه بودن طول و عرض صورت، بهتر است طول بینی کوتاه در نظر گرفته شود. اگر به دنبال اصلاح زوایای صورت خود هستید، می‌توانید از طریق تزریق فیلر در استخوان گونه، چانه و فک، تناسب اجزای صورت خود را افزایش دهید.

بینی مناسب برای صورت گرد

اگر می‌خواهید تناسب در صورت گرد برقرار باشد، لازم است یک بینی نسبتا انحنا‌دار را انتخاب کنید! برای مثال، جراحی بینی نیمه فانتزی و عمل رینوپلاستی فانتزی، معمولا برای صورت‌های گرد مناسب‌تر هستند. البته تشخیص اینکه بینی فانتزی برای صورت گرد شما مناسب است یا خیر، با توجه به جنس پوست بینی و استخوانی و گوشتی بودن آن، تعیین می‌گردد. این گونه مسائل، باید به صورت تخصصی و توسط پزشک جراح بررسی شوند.

آیا بینی فانتزی برای صورت گرد مناسب است؟

برای افرادی که تمایل دارند فرم صورت خود را از کاملا گرد، به حالت کشیده‌تر نزدیک کنند، توصیه می‌شود از طریق ایمپلنت چانه و یا تزریق ژل و فیلر در این ناحیه، به صورت خود زاویه دهند. در این صورت، پس از عمل بینی فانتزی برای صورت گرد، جذابیت نتیجه، بیش از پیش خود را نشان می‌دهد!

صورت الماسی شکل و بهترین نوع بینی

در صورت الماسی شکل، پهن‌ترین قسمت صورت به استخوان گونه مربوط می‌شود؛ نوک چانه، کاملا برجسته است و گوشه‌های پیشانی با چانه، زاویه باریکی دارند. از مشخصه‌های صورت الماسی شکل، می‌توان به پیشانی خمیده، خط فک برجسته و زاویه باز بین چانه و گوشه‌های فک اشاره کرد.

مناسب‌ترین مدل بینی برای صورت الماسی، یک بینی نوک برجسته، صاف و بدون انحنا است، که با گونه‌های برجسته فرد، همخوانی داشته باشد. ضمن اینکه زاویه بین بینی و لب، نباید بیش از حد باز و گسترده شود. اما در عوض، قسمت‌هایی مانند حفره‌های بینی، بهتر است کمی زاویه‌دار گردد، تا با زاویه‌های چانه، تناسب بهتری پیدا کند!

مناسب‌ترین بینی برای صورت قلبی شکل

فرم این نوع صورت، دقیقا مشابه با یک مثلث وارونه است، که بزرگترین زاویه صورت در ناحیه استخوان گونه تشکیل می‌گردد. چانه باریک و کوچک، اصلی‌ترین مشخصه صورت قلبی شکل است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، به هیچ عنوان داشتن یک بینی کوچک و فانتزی، برای این نوع افراد توصیه نمی‌شود! بلکه یک بینی طبیعی و ایده‌آل، با اندازه متناسب، باید قسمت مرکزی صورت را برجسته کند، تا تعادل اجزا با یکدیگر حفظ شده و صورت زیباتر شود.

چهره مستطیلی و بینی متناسب

برخلاف آنچه درباره صورت مربعی گفتیم، برای این فرم چهره، طول و پهنای صورت با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما پهنا در ناحیه چانه، با پهنا در ناحیه گونه‌ها، به یک اندازه خواهد بود! خط فک در صورت مستطیلی، زاویه مشخصی دارد که به چهره فرد، حالت سخت بودن می‌بخشد. بینی مناسب برای چهره مستطیلی، طول متناسبی دارد؛ درست به اندازه ارتفاع میانی صورت!

از طرفی شکل بینی باید موازی با ارتفاع صورت در نظر گرفته شود؛ در غیر این صورت، ظاهر طبیعی آن از بین می‌رود. با توجه به اینکه زوایای موجود در صورت زیاد هستند، بنابراین بینی نیز باید با زوایای تیز اصلاح گردد.

عمل بینی فانتزی چگونه است؟

تا اینجا اطلاعات کافی درباره تناسب بینی فانتزی و صورت گرد، به دست آوردیم؛ حال سوال این است که جراحی بینی فانتزی برای صورت گرد چگونه انجام می‌گیرد؟ در حالت کلی، جراحی بینی فانتزی، به بیهوشی عمومی نیاز دارد، و باید در کلینیک یا بیمارستان مجهز انجام شود.

مراحل عمل بینی فانتزی برای صورت گرد

بهترین جراح بینی، مراحل جراحی بینی فانتزی برای صورت گرد را به شکل زیر انجام می‌دهد:

  • ابتدا بیمار باید با استفاده از مواد بیهوشی، به خواب عمیق فرو رود؛ این کار باید تحت نظارت یک متخصص یا کارشناس بیهوشی انجام گیرد.
  • پس از آن، پزشک جراح برشی را در ناحیه کلوملا و حفره‌های بینی ایجاد می‌کند.
  • در مرحله بعد، باید پوست بینی از محل برش خورده جدا گردد، تا دسترسی پزشک به نواحی داخلی آن بیشتر شود.
  • بینی فانتزی برای صورت گرد، به تغییرات زیادی نیاز دارد؛ سپتوم بینی، پوست و غضروف‌های آن، باید تغییرات زیادی داده شوند، تا به فرم فانتزی نزدیک گردند. برای مثال، زاویه بین نوک بینی و لب بالا، باید از ۱۰۰ تا ۱۰۵ درجه انتخاب شود. پزشک جراح باید با ایجاد برش‌های متعدد و ظریف، تغییر شکل لازم را در آن ایجاد نماید. هر چه بینی خود فرد ظریف‌تر باشد، این مرحله با سرعت بیشتری پیش می‌رود!
  • در مرحله شکل دهی بینی فانتزی برای صورت گرد، اگر شخص مشکلاتی مانند انحراف سپتوم بینی داشته باشد، پزشک جراح موظف است آن را برطرف نماید.
  • در نهایت، پس از چک کردن تمامی تغییراتی که باید برای تناسب بینی فانتزی و صورت گرد انجام گیرند، پزشک جراح پوست بینی را به جای خود بازگردانده، و محل برش را بخیه می‌زند. هر چه ظرافت بخیه‌ها بیشتر باشد، اسکار ناشی از جراحی به حداقل می‌رسد.
  • در مرحله آخر تامپون، گچ بینی یا هر نوع پانسمانی که جراح برای بیمار در نظر گرفته است، داخل حفره‌ها و بیرون آن را پوشش می‌دهد.

بینی فانتزی برای صورت گرد خوب است یا خیر؟

تناسب بینی فانتزی و صورت گرد، باعث می‌شود تا فرم صورت متعادل‌تر شود؛ با این حال، لازم است جراحی بینی فانتزی، حتما توسط بهترین جراح زیبایی بینی تهران انجام گیرد. در غیر این صورت، با توجه به حساسیت‌های عمل بینی فانتزی، ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوید! کلینیک جراحی بینی تهران (https://tehransurgeryclinic.com)، یکی از بهترین کلینیک‌هایی است که شما می‌توانید برای معاینات اولیه و انجام عمل بینی فانتزی برای صورت گرد، به آنجا مراجعه کنید. اطلاعات تماس با کلینیک، در سایت این مجموعه درج شده است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

203 مطلب