farsi beauty

فواید و مزایای وکس پوست صورت

وکس پوست صورت

چندین راه حل برای رفع موهای زائد وجود دارد که می توانید هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه مراقبت از صورت خود انتخاب کنید. اگر به دنبال جایگزینی طولانی مدت برای اصلاح هستید، اپیلاسیون ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

اپیلاسیون صورت یک فرآیند حذف موهای زائد است که از موم سرد یا گرم برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می کند. برخلاف اصلاح، اپیلاسیون ریشه موها را از بین می‌برد، به این معنی که موها معمولاً کند تر و کمتر رشد می ‌کنند. این یکی از ساده ترین روش ها برای مراقبت از صورت است. با آکادمی ایران اسکین کر همراه باشید.

آیا وکس صورت طبیعی است؟

برخی از افراد می گویند که موهای صورت ندارند. بعضی ها هم دروغ می گویند. بنابراین بله، اگر تیرگی صورت ناخواسته ای دارید که می خواهید از بین برود، یک وکس صورت انجام دهید تا پوستی سفید ، صاف و شفاف داشته باشید .

جالب است بدانید انجام دادن وکس صورت می تواند تیرگی ها ، جوش های سر سیاه و سر سفید پوست را از بین ببرد . به گونه ای که شما می توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

از جمله فواید وکس صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مانند یک لایه بردار عالی عمل می کند. که پوستی سفید برای شما ارائه می دهد.
  • تمام موهای کوچکی که همه می بینند را از بین می برد
  • به آرایش شما کمک می کند بهتر جلوه کند
  • نسبت به اپیلاسیون و کرم ها کمتر تحریک کننده است.
  • اپیلاسیون به درستی فولیکول مو را نازک می کند.

آیا اپیلاسیون صورت درد دارد؟

برخی حذف موهای صورت را دردناک توصیف می کنند. دیگران از آن به عنوان یک ناراحتی خفیف یاد می کنند. این واقعاً به عوامل مختلفی بستگی دارد. تحمل درد حساسیت پوست. چه ناحیه ای از صورتتان را اپیلاسیون می کنید و چقدر موهایتان را از بین می برید.

توجه داشته باشید که ممکن است پس از وکس، گزش خفیف ایجاد شود. اما نمی ‌توانیم به اندازه کافی روی این موضوع تأکید کنیم ، هرچه بیشتر اپیلاسیون کنید، معمولاً هر بار کمتر آسیب می ‌بیند.

آیا اپیلاسیون صورت درد دارد؟

 

عوارض اپیلاسیون صورت چیست؟

درد همراه همیشگی اپیلاسیون صورت است. وقتی نوارهای اپیلاسیون را می کشید تا موها از روی پوستتان پاک شود، درد زیادی ایجاد می کند. اما درد از فردی به فرد دیگر و میزان تحمل شما متفاوت است.

اگر پوست حساسی دارید، ممکن است در مقایسه با سایر انواع پوست، درد بیشتری احساس کنید. همچنین رشد موهای شما و نواحی صورت شما نقش مهمی در تعیین درد دارد. رشد موی سنگین و نواحی حساس صورت مانند لب بالا باعث درد بیشتر می شود.

بثورات پوستی یکی از عوارض جانبی رایج اپیلاسیون صورت است. به طور معمول، دو تا سه روز طول می کشد. در صورتی که بثورات شما برای مدت طولانی تری باقی بماند یا شدید شود، بهتر است با یک متخصص پوست صحبت کنید.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونه جوش را از بین ببریم؟ کلیک کنید.

همچنین ممکن است بعد از اپیلاسیون صورت دچار برجستگی های کوچکی شوید. این برجستگی ها زمانی ظاهر می شوند که موها را از ریشه جدا می کنید. از کرم صورت آلوئه ورا یا هر کرم تسکین دهنده ای روی برجستگی های پوست استفاده کنید. این برجستگی ها بیش از چند ساعت باقی نمی مانند.

یکی دیگر از عوارض جانبی رایج اپیلاسیون قرمزی صورت و التهاب خفیف است. اگرچه برای مدت کوتاهی باقی می ماند اما باعث ناراحتی می شود. اگر متوجه قرمزی روی صورت تازه وکس شده خود شدید، سعی کنید مقداری ژل تسکین دهنده روی آن بمالید. برای چند روز از استفاده از هر گونه مواد شیمیایی خودداری کنید.

همان طور که می دانید همه محصولات مناسب پوست شما نیستند. احتمال واکنش آلرژیک به عنوان یک عارضه جانبی اپیلاسیون صورت وجود دارد. بهترین راه برای بررسی اینکه آیا به موم حساسیت دارید یا نه این است که آن را روی قسمت کوچکی از دست خود آزمایش کنید. اگر با هر نوع ناراحتی مواجه می شوید، مطمئناً محصول برای پوست شما مناسب نیست.

رشد مو پس از اپیلاسیون یک سناریوی نادر است. بیشتر موهای زائد در اثر تراشیدن ایجاد می شوند. با این حال، این موارد می تواند با اپیلاسیون نیز رخ دهد. اگر در حین اپیلاسیون موهای خود را از ریشه جدا نکنید، احتمال رشد موهای زیر پوستی زیاد است.

اگر آفتاب سوختگی یا برنزه شدن عمیق روی صورت خود دارید، ممکن است هنگام استفاده از موم با حساسیت مواجه شوید. در صورت بروز چنین مشکلاتی از وکس صورت خودداری کنید. همچنین اگر در روز روشن بیرون می روید (بعد از اپیلاسیون) مراقب صورت خود باشید.

خونریزی در نواحی خاص بسیار شایع است، به خصوص برای افراد مبتدی. حتی اگر در اپیلاسیون صورت حرفه ای باشید، ممکن است با خونریزی خفیفی مواجه شوید زیرا پوست صورت معمولاً نرم و حساس است. در صورتی که به دلیل اپیلاسیون صورت با خونریزی غیرطبیعی مواجه شدید، بلافاصله آن را متوقف کنید. چرا که ممکن است منجر به عفونت شود.

به طور کلی، اپیلاسیون صورت باعث ایجاد اسکار نمی شود. اما با این حال، ممکن است اتفاق بیفتد. مراقبت بیشتر هنگام اپیلاسیون صورت برای جلوگیری از انواع اسکارها مهم است.

عوارض اپیلاسیون صورت چیست؟

وکس کردن

وکس خمیر صافی است که در جهت رشد مو اعمال می شود. به طور کلی به پوست می‌چسبد و در نتیجه هنگام کشیدن آن درد کمتری ایجاد می ‌کند. برای پوست های حساس و کسانی که موهای زبر دارند ایده آل است. به علاوه، پوست شما را صاف و بدون مو می کند.

اگر شما جزو این دسته از افرادی هستید که نمی خواهید درد اپیلاسیون را تحمل کنید و پوست خود را با موم داغ زخمی کنید، بهتر است به فکر استفاده از موم شکلاتی باشید. این یک روش بدون درد است. موم شکلات با استفاده از بسیاری از مواد طبیعی تهیه می شود. کاکائو، روغن سویا، روغن بادام، گلیسیرین، ویتامین ها و روغن زیتون.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با داشتن پوستی صاف و بدون جوش و لک روی لینک آموزش روتین پوستی دخترانه کلیک کنید.

این نه تنها به رعد و برق، برنزه شدن کمک می کند. موم شکلات نیز به کاهش موهای زیر پوستی کمک می کند. ترکیبات حمایت کننده پوست آن برای پوست های حساس ملایم است و برای خانم هایی با پوست های ظریف.....

منبع: https://iranskincare.com/

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

203 مطلب