farsi beauty

نکات مهمی که برای خرید لنز طبی رنگی باید بدانید

لنز طبی رنگی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای خرید و استفاده از عینک طبی، از لنزهای طبی رنگی استفاده کنند. این لنزها جنس نرمی داشته و براحتی روی قرنیه چشم قرار می‌گیرند و به بهبود بینایی افراد کمک می‌کنند. 

لنزهای طبی رنگی، همانند لنزهای رنگی هستند و علاوه بر جنبه زیبایی باعث بهبود و تقویت بینایی افراد می‌شوند، و هم ظاهر جذابی دارند. با‌توجه‌به اینکه لنزها در تماس مستقیم با چشم هستند، برای خرید این محصولات باید دقت زیادی به خرج دهید. در این مطلب شما را با نکات خرید لنز طبی رنگی آشنا خواهیم کرد.

 

 

آشنایی با انواع لنز طبی رنگی

لنزهای طبی رنگی در رنگ‌ها و برندهای مختلفی به بازار عرضه‌شده‌اند و هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند رنگ موردعلاقه خود را پیدا کند. در کنار تنوع رنگ، می‌توان این محصولات را ازنظر مدت‌زمان استفاده هم به سه نوع زیر تقسیم کرد:

  • لنزهای روزانه یا یکبار مصرف
  • لنزهای فصلی یا ماهانه
  • لنزهای سالانه یا طولانی مدت

موضوع دیگری که باعث تفاوت میان لنزها می‌شود، میزان آب‌رسانی آن‌هاست. توصیه می‌شود حتما به درصد آبرسانی لنز توجه نمایید.درصد آبرسانی قابل قبول برای لنز طبی رنگی سالانه 44 و لنزهای طبی رنگی فصلی 50 درصد میباشد، این میزان درصد آبرسانی بالا نشان می دهد که لنز در چشم شما از آبرسانی مطلوبی برخوردار بوده و خشک نمی شود پس حتما به درصد آبرسانی مندرج بر روی جعبه لنزتان با عنوان Water Content توجه کنید، همچنین مشخصات دیگری مثل نمره چشم، بیس کرو، دیامتر و... از دیگر مواردی مهم هنگام خریداری لنز طبی رنگی باید به آنها توجه کنید هستند که برای هرکدام از انواع این محصول، متفاوت بوده و روی جعبه یا پک لنز درج‌شده‌اند. شما باید با‌توجه‌ به نیاز خود، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

نکته بسیار مهم : هر چقدر میزان آبرسانی لنز شما اکسیژن بیشتری از سطح لنز شما عبور کرده و در نتیجه راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

نکات مهم در خرید لنز چشم طبی رنگی

لنز طبی رنگی، محصول مهمی است که اگر در انتخاب و استفاده از آن کوتاهی کنید، ممکن است به‌سلامت چشم خود آسیب بزنید. اهمیت انتخاب این محصولات برای افرادی که لیزیک کرده اند و درعین‌حال می‌خواهند از قابلیت زیبایی و جذابیت لنز هم بهره ببرند، دو چندان می‌شود.

برای این منظور، در اینجا به نکاتی که باید در زمان خرید لنز طبی رنگی به آن‌ها توجه کنید، اشاره خواهیم کرد.

 

لنز چشم طبی رنگی

توجه به برند سازنده

اگر یک لنز چشم ضد حساسیت، زیبا و باکیفیت می‌خواهید، باید به سراغ برندهای معتبر و معروف در این زمینه بروید. چنین برندهایی امتحان خود را پس داده‌اند و کاملا قابل‌اعتماد هستند. ازجمله بهترین تولیدکنندگانی که می‌توانید برای خرید لنز چشم روی آن‌ها حساب کنید، می‌توان به برند Twinkle اشاره کرد.

شاید در نگاه اول، قیمت لنز طبی رنگی این تولیدکنندگان نسبت به برندهای دیگر بیشتر باشد، اما شما در حقیقت در حال تضمین سلامت چشم خود هستید؛ بنابراین هرگز نباید کیفیت را فدای قیمت کرده و به خاطر پرداخت مبلغ کمتر، روی سلامتی خود ریسک کنید.

توجه به نمره چشم

بدون شک اولین و مهم‌ترین اولویت شما باید سلامت چشم‌هایتان باشد. قبل از هرچیزی باید به یک چشم‌پزشک یا اپتومتریست متخصص مراجعه کرده و از او بخواهید بعد از معاینه شما، نمره لنز (CL) برای چشمتان را تعیین کند. البته امکان تعیین نمره لنز طبی رنگی با‌توجه‌به نمره عینک هم وجود دارد؛ اما این روش چندان هم مطمئن نیست و بهترین کار، کمک گرفتن از پزشک متخصص خواهد بود.

توجه شماره (1) : نمره چشم شما در نسخه با CL توسط پزشک یا اپتومتر مشخص می شود.

توجه شماره (2) : زمان چکاپ برای تعیین نمره شما هر 6 ماه بایستی صورت بگیرد.

توجه به آب‌رسانی لنز

یکی از مهم‌ترین مشخصات لنز طبی رنگی، میزان آب‌رسانی آن است. درصورتی‌که با مشکلاتی مثل خشکی چشم مواجه هستید، باید از یک لنز طبی رنگی با آبرسانی بالا استفاده کنید؛ در این صورت حتی در استفاده طولانی‌مدت از لنز هم دچار قرمزی و سوزش چشم نمی‌شوید. به‌هیچ‌عنوان محصولاتی که میزان آب‌رسانی آن‌ها از 40 درصد کمتر است را خریداری نکنید.

توجه شماره (3) : در نظر بگیرید در صورتی که دچار خشکی چشم با لنز شدید حتما از قطره اشک مصنوعی با کیفیت استفاده نمایید.

توجه به تاریخ انقضای لنز

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید این محصولات باید موردتوجه قرار دهید، تاریخ انقضای آن‌هاست. درصورتی‌که به این نکته توجه نداشته باشید و بعد از گذشت تاریخ انقضا، همچنان از لنز استفاده کنید، امکان دارد به عفونت‌های چشمی مبتلا شوید.

 توجه شماره (4) : در نظر داشته باشید که تاریخ انقضا به دو صورت یکی مندرج بر روی جعبه لنز بدین معنی که فروشنده تا این مدت مشخص می تواند محصول را بفروش برساند و دیگری تاریخ انقضا مصرف کننده که مهلت استفاده شما بمحض باز کردن درب پلمب محصول می باشد.

توجه به متریال مصرفی در تولید محصول

درصورتی‌که قصد خرید لنز طبی رنگی با کیفیت را داشته باشید، باید به متریال مورداستفاده در ساخت آن توجه کنید. معمولا برای ساخت این محصولات از متریال‌هایی مثل Silicone hydrogel برای لنز فصلی و متریال Hema یا Polyhema برای لنز سالیانه استفاده می‌شود. این مواد کاملا ضد حساسیت هستند و آسیبی به چشم شما نخواهند زد.

انتخاب فروشگاه مناسب

در کنار تمام این موارد، انتخاب یک فروشگاه لنز اینترنتی قابل‌اعتماد هم از اهمیت بالایی برخوردار است. درصورتی‌که برای خرید این محصول به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید، می‌توانید بهترین انواع لنز طبی رنگی را باکیفیت بالایی خریداری نمایید. ضمن اینکه قیمت لنز رنگی در چنین فروشگاه‌هایی نسبت به مراکز غیرقابل‌اعتماد، کمتر و منصفانه‌تر خواهد بود.

درصورتی‌که قصد خرید اینترنتی لنز چشم را دارید، حتما از تجربیات افرادی که قبلا تجربه خرید این محصول را داشته‌اند استفاده کنید. چنین تجربیاتی را می‌توانید از کامنت‌های هر فروشگاه اینترنتی و پیام رضایت آن‌ها متوجه شوید.

 

خرید لنز طبی رنگی

نحوه نگهداری از لنزهای طبی رنگی

بعدازاینکه لنز مناسب خود را انتخاب و خریداری کردید، نوبت به نگهداری از آن می‌رسد. در صورت نگهداری اشتباه و عدم رعایت اصول لازم، لنز شما خراب می‌شود و استفاده از آن باعث عفونت چشمتان خواهد شد. توجه کنید که هر محلول لنزی برای لنز شما مناسب نیست و باید برای خرید محلول مناسب با آن از فروشنده یا پزشک مشورت بخواهید. سایر نکاتی که باید برای نگهداری از لنز طبی رنگی بدانید عبارت‌اند از:

  • برای استفاده از لنز حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید.
  • حتما قبل از استفاده محلول لنز کف دستتان ریخته و لنز را چند ثانیه ماساژ دهید
  • هرگز نباید لنز را با صابون‌های مرطوب‌کننده بشویید.
  • بعد از بیرون آوردن لنز از چشم، حتما آن را با محلول مخصوص بشویید؛ چراکه امکان دارد آلودگی و مواد آرایشی روی آن چسبیده باشد.
  • لنز را داخل محلول ضدعفونی‌کننده تازه نگه دارید؛ یعنی هر بار محلول داخل جا لنزی را عوض کنید.

با رعایت این نکات، لنز شما تا پایان تاریخ انقضایی که دارد، سالم می‌ماند و استفاده از آن هیچ مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

قیمت لنز طبی رنگی

قیمت این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان مبلغ ثابت و مشخصی را اعلام کرد. ازجمله مهم‌ترین مواردی که روی قیمت لنز رنگی تأثیر می‌گذارند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • رنگ لنز
  • سایز لنز
  • برند سازنده
  • متریال مصرفی
  • لنز چشم ضد حساسیت یا معمولی
  • میزان آب‌رسانی لنز
  • و...

از همین رو توصیه می‌کنیم به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و قیمت حدودی این محصولات را استعلام بگیرید.

 

لنز طبی رنگی چشم

خرید لنزهای طبی رنگی با کیفیت

در این مطلب سعی کردیم در مورد نکات خرید لنز طبی رنگی با کیفیت با شما عزیزان صحبت کنیم. با رعایت نکات گفته‌شده می‌توانید بهترین نوع این محصول را متناسب با نمره چشم خود خریداری کنید. برای این منظور کافیست ابتدا به یک پزشک ماهر مراجعه کرده و نمره چشم‌تان را متوجه شوید؛ سپس با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های معتبر، برای خرید حضوری یا خرید اینترنتی لنز چشم، اقدام کنید. امیدواریم که مطالعه این مطالب به خرید بهتر شما کمک کرده باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

172 مطلب