farsi beauty

انتخاب بهترین مقنعه با توجه به فرم صورت گرد، مثلثی و کشیده

مقنعه

امروزه شاهد مدل های متنوعی از مقنعه در بازار پوشاک اداری هستیم. طرح های تزیینی در قسمت دور سر و بالای گردن مقنعه ها باعث تمایز آن ها از یکدیگر می شود. کارگاه های تولیدی مقنعه در طراحی و دوخت این محصولات، به نکات مختلفی مانند فرم صورت افراد توجه می کنند.

از مقنعه اداری گرفته تا مقنعه هایی که برای رفتن به مدرسه یا دانشگاه طراحی می شوند، باید متناسب با فرم صورتتان باشند. اگر صورت گردی دارید، باید مدلی بخرید که عرض پیشانی را کم کرده و چهره شما را کشیده نشان دهد. با انتخاب مدل مناسب، آراستگی و زیبایی ظاهری شما دو چندان می شود. برای بانوانی که صورت کشیده و بلند دارند، انتخاب مقنعه های هددار و یا پوشیدن اکسسوری هایی مانند دستمال سر یا هدبند را همراه مقنعه پیشنهاد می دهیم.

انتخاب مقنعه متناسب با فرم صورت افراد

در ادامه انواعی از مقنعه برای صورت گرد و... را به شما معرفی می کنیم:

  • مقنعه برای صورت های مثلثی
  • مقنعه برای صورت های کشیده
  • مقنعه برای صورت های گرد

بهترین مقنعه برای صورت های مثلثی

اگر صورت مثلثی دارید، در هنگام سفارش دوخت لباس به خیاط حتما تاکید کنید که قسمت انتهای مقنعه تیز نباشد. در فرم صورت مثلثی عرض قسمت چانه کم می شود، به همین دلیل خیاط نباید انتهای آن را تیز بدوزد. یکی از بهترین مدل ها برای این چهره، مقنعه کرواتی است. پوشاندن قسمت پایینی چانه باعث زیباتر دیدن شدن مقنعه بر روی سرتان خواهد شد. شما حتی می توانید این لباس را به سمت داخل تا بزنید که پیشانی را عریض نشان ندهد.

مناسب ترین مقنعه برای صورت های کشیده

کسانی که صورت های کشیده ای دارند، بهتر است به سراغ اکسسوری هایی مثل دستمال سر یا هدبند بروند و با پوشیدنشان کشیدگی صورتشان را تا حدودی مخفی کنند. از آنجا که مقنعه اغلب برای لباس های اداری و رسمی خریداری می شود، توصیه می کنیم که اکسسوری هایتان نیز به رنگ تیره و مشکی باشند تا در ست کردنشان با لباس هایتان دچار مشکل نشوید.

پیشنهاد می دهیم که پارچه ای را برای مقنعه بخرید که لطافت و نازکی خاصی دارد! زیرا این پارچه ها برای صورت های کشیده بهتر هستند و کشیدگی بیش از اندازه چهره تان را مخفی خواهند کرد.

شما باید مقنعه را به شکل سرگرد تا بزنید و بپوشید؛ این در مورد انواع مختلف این لباس نیز صدق می کند! داخل زدن قسمت های کنار مقنعه به منظور مشخص کردن گونه ها نیز کار دیگری است که باید انجام دهید. با انجام همین راهکارهای ساده، مقنعه به صورتتان جذابیت خاصی می بخشد و استایلتان را متناسب با فرم صورتتان تغییر خواهید داد.

بهترین مقنعه برای خانم هایی با صورت گرد 

افرادی با چهره ای گرد، معمولا پیشانی عریض و کوتاهی دارند؛ به همین دلیل باید به سراغ مقنعه هایی بروند که عریض بودن پیشانی را کمتر نشان می دهد و اتفاقاً باعث بلندتر دیده شدن آن می شود.

شما می توانید برای تکمیل استایلتان با این لباس ها از هدبند یا دستمال سر استفاده کنید که جذابیت خاصی به چهره تان می بخشند.

نکته های مهم در خرید مقنعه

نکات مهمی که شما باید در هنگام خرید بهترین مقنعه علاوه بر فرم صورت در نظر داشته باشید، انواع مقنعه و جنس آن است.

آشنایی با انواع مقنعه برای انتخابی درست

اگر انواع این لباس را بشناسید، در خرید آن متناسب با فرم صورتتان عملکرد بهتری خواهید داشت؛ به همین دلیل در ادامه قصد داریم انواع مدل های مقنعه را معرفی کنیم:

مقنعه دو تکه حاشیه دار

این مدل از لباس ها در 2 تکه مختلف تولید می شوند که اولی ساده و دیگری طرح دار است. خیاط ها مقنعه های حاشیه دار را با پارچه کرپ تولید می کنند تا در حین استفاده باعث ایجاد چین و چروک نشوند؛ بنابراین لازم نیست دائما نگران اتوکردن آن ها باشید.

مقنعه مدل رز

این مدل از لباس ها برای محیط های اداری بهترین گزینه هستند و به دلیل طراحی ساده و شیک جلوه ای متفاوت به استایلتان می بخشند.

مقنعه بیتا طرح دار گوهر

این مدل نیز برای محیط های اداری مناسب است و امکان استفاده از آن با چادر یا با مانتو وجود دارد.

مدل کلاسیک مقنعه

مدل های کلاسیک با پوشاندن کامل چانه امکان  تغییر حالت بر اساس فرم صورت به دلیل قراردادن کش مخصوص داخلشان را دارند. این مدل از مقنعه ها را به افرادی پیشنهاد می دهیم که زمان کافی برای مرتب کردن لباس هایشان را ندارند و می خواند هرچه سریعتر لباسشان مرتب شود.

مقنعه مدل شال عربی گوهر

این مدل حالتی شبیه به شال دارد و در مناطق جنوبی کشورمان پرطرفدار است.

مقنعه ترنم

طراحی ظریف و وزن سبک از جمله ویژگی های خاص این مقنعه است. خیاط ها این لباس را از جنس پارچه حریر می دوزند.

جنس پارچه مقنعه

شما برای انتخاب پارچه استفاده شده در مقنعه، دو گزینه مختلف پیش رو دارید؛ از این رو باید علاوه بر رعایت نکات مهم بابت خرید مقنعه برای صورت گرد و... حتما به جنس آن نیز توجه داشته باشید. بهترین جنس برای این لباس، پارجه های نخی هستند که در طی مدت استفاده باعث عبور جریان هوا می شوند. مدل های پلاستیکی نیز گزینه خوبی هستند، چون چروک نشده و به صورت صاف روی سرتان می ایستند.

حرف آخر

هنگام انتخاب مقنعه برای صورت گرد، کشیده یا مثلثی، باید مدلی انتخاب کنید که در ظاهر چهره شما تعادل ایجاد کند. مثلا برای صورت های کشیده، مقنعه های هددار بهترین گزینه خواهند بود. بانوانی با صورت گرد باید مقنعه ای بپوشند که عرض پیشانی آن ها را کم کرده و چهره شان را کشیده نشان دهد.

.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

172 مطلب