farsi beauty

صفر تا صد آموزش میکاپ صورت لایت

آموزش میکاپ صورت لایت

آموزش میکاپ صورت لایت، از جمله آموزش‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و به دلیل زیبایی و جذابیت دلنشینی که روی صورت ایجاد می‌کند، موحب شده افراد بسیاری مشتاق استفاده از این میکاپ باشند. برای آموزش در وهله اول باید پوست خود را آماده کنید و آماده سازی پوست به واسطه روتین‌های پوستی که استفاده می‌کنید، امکان پذیر است. در ادامه مرحله به مرحله نحوه میکاپ را به شما توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم به سایت هستی بابایی برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

مراحل آموزش میکاپ صورت لایت

برای انجام هر نوع میکاپی روی صورت خود نیازمند آماده کردن پوست خود هستید. پوست مهم‌ترین عضو هر آدمی است، چرا که تمام زیبایی و جذابیت افراد در آن خلاصه می‌شود. در اینجا مرحله به مرحله نحوه آموزش میکاپ لایت را به شما ارائه می‌دهیم، اما قبل از آن بهتر است روتین پوستی خود را دنبال کنید که به شرح زیر است:

  • در مرحله اول باید پوست خود را با یک شوینده مناسب، شست و شو دهید.

  • در ادامه به محض خشک کردن پوست، از یک آبرسان یا مرطوب کننده باکیفیت و متناسب با صورت خود استفاده نمایید.

  • سپس از کرم‌های مخصوص دور چشم به چشمان خود زده و صبر کنید تا به خوبی جذب شود.

  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. بعد از طی کردن روتین پوستی، نوبت به بررسی مراحل میکاپ صورت می‌رسد.

 

1- اولین قدم در میکاپ صورت لایت:

به محض آماده سازی پوست خود بهتر است در وهله اول مقداری کرم پودر به بخش‌های مختلف صورت خود بزنید. سعی کنید از برس یا اسنفج برای پخش کردن کرم پودر در کل صورت استفاده نمایید. بعد از کرم، برای پوشاندن هر نوع لک یا تیرگی روی نواحی مختلف پوست خود، می‌توانید از کانسیلر استفاده نمایید.

2- دومین قدم در میکاپ صورت لایت:

مرحله دوم در فرایند آموزش، استفاده از رژگونه است که باعث زیبایی و شادابی بیشتر پوست شما می‌شود. سعی کنید برای داشتن یک آرایش لایت، حتما از رژگونه استفاده نمایید. استفاده از رنگ‌های گرم، جذابیت و درخشش بیشتری روی صورت شما ایجاد می‌کند، به همین جهت توصیه می‌کنیم از رژگونه برنزی روی پوست خود بزنید. نحوه اعمال رژگونه باید به صورت لایه لایه باشد تا به صورت یکدست در کل صورت پخش شود. هم‌چنین استفاده از براش برای انجام این کار الزامی است و به شما در حفظ زیبایی‌تان کمک فراوانی می‌کند. برای درخشش بیشتر پیشنهاد می‌کنیم از هایلایتر طلایی و یا نقره‌ای استفاده کنید.

3- سومین قدم در میکاپ صورت لایت:

سومین قدم در آموزش میکاپ صورت لایت، میکاپ چشم‌هاست که نقش بسزایی در زیبایی شما دارد. هر گونه اشکال در نوع آرایش چشم، می‌تواند روی کل صورت تغییرات ناموزونی را اعمال کند، به همین جهت توصیه می‌کنیم برای میکاپ چشم دقت کامل را داشته باشید و متناسب با بخش‌های دیگر صورت خود، این فرایند را انجام دهید. در حقیقت آرایش درست چشم جلوه بهتری را روی صورت اعمال می‌کند. به همین منظور استفاده از کانسیلر برای یکدست شدن آرایش امری ضروری است که باید بدان دقت کنید.

بهتر است برای سایه چشم رنگ‌های دلخواه خود را انتخاب کرده و بزنید. رنگ خنثی مثل نارنجی، جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد، به شرطی که شادابی چشمان شما حفظ گردد. برای این کار لازم است سایه مدنظر خود را روی براش بریزید و به پشت پلک خود بزنید. اگر طرفدار سادگی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک رنگ سایه برای روی پلک شماست.

به محض زدن سایه، نوبت به کشیدن خط چشم می‌رسد. خط چشم، باعث کشیده شدن چشمان شما می‌شود، لذا سعی کنید با تمرکز بیشتری این کار را انجام دهید. می‌توانید از مداد چشم، یا خط چشم مایع استفاده نمایید. سعی کنید از قسمت بیرونی چشم خود شروع به کشیدن کنید تا به قسمت داخلی آن برسید. بعد از این مرحله، زدن ریمل در درشت نشان دادن چشمان شما بسیار موثر است.

سعی کنید بعد از آرایش چشمان خود، ابروهای خود را با مداد ابرو پر نمایید تا ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.


 

4- چهارمین قدم در میکاپ صورت لایت:

مرحله چهارم استفاده از رژلب متناسب با رنگ پوست شماست. سعی کنید قبل از زدن رژ، از نرم‌کننده یا بالم لب استفاده کنید و سپس رژلب خود را روی لب اعمال کنید.

شناسایی انواع پوست برای میکاپ صورت لایت

با توجه به اینکه انواع مختلفی از پوست برای میکاپ صورت لایت وجود دارد که هر کدام بسته به رنگ و نوع فرم صورت آرایش می‌شوند، لذا سعی کنید در مرحله اول فرم صورت و رنگ پوست خود را شناسایی کنید تا آرایشگر شما بتواند به راحتی به انجام و آموزش میکاپ بپردازد. در اینجا قصد داریم به بررسی انواع متنوع پوست بپردازیم که به شرح زیر هستند:

  1. پوست خشک: اگر بیشتر دچار خارش یا پوسته پوسته شدن پوست هستید، این مدل مختص شماست.

  2. پوست چرب: اگر صورت شما برق می‌زند و دارای چربی است. پوست چرب مختص شماست.

  3. پوست مختلط: اگر پوست شما هم دارای بخش چرب و هم دارای بخش خشک است، مختلط نامیده می‌شود.

  4. اگر هیچ کدام از علایم بالا را ندارید، در دسته پوست معمولی طبقه بندی می‌شوید.

  5. اگر هم پوست شما دچار التهاب، قرمری و خارش می‌شود، پوست حساسی دارید که باید رسیدگی بیشتری به آن داشته باشید.

عوامل متعددی باعث می‌شود پوست شما دچار خشکی بیش از حد بشود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک

  • آب و هوای خشک

  • دوش آب گرم

  • مصرف دارو

  • بالا رفتن سن

عوامل متعددی باعث می‌شود پوست شما چرب شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک

  • تغییرات هورمونی

  • آب و هوای مرطوب

  • شستن بیش از حد پوست

نکات مهم در رابطه با میکاپ صورت لایت

برای میکاپ صورت لایت بهتر است چندین نکته را رعایت کنید تا بتوانید آرایشی زیبا داشته باشید:

1- تمیزبودن صورت نقش مهمی در میکاپ شما دارد، سعی کنید صورت خود را از هر نوع آلودگی تمیز کنید.

2- استفاده از محصولات معتبر و باکیفیت در آرایش شما نقش موثری دارد

3- استفاده از آبرسان یا کرم مرطوب کننده موجب می‌شود بتوانید به راحتی محصولات آرایشی را روی پوست خود اعمال کنید.

4- سعی کنید محصولاتی متناسب با پوست خود انتخاب کنید، چرا که پوست خشک، چرب یا مختلط در نوع آرایش متفاوت هستند.

5- پرایمر نقش بسیار مهمی در فرایند میکاپ لایت دارد، حتما باید قبل از هر گونه اقدامی، پرایمر را روی صورت خود اعمال نمایید.

6- اگر لک، جوش یا نقص کوچکی روی پوست خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از کانسیلر استفاده نمایید، چرا که به راحتی قرمزی، جوش و یا هر نوع لک روی پوست شما را می‌پوشاند.

7- استفاده از اسنفج یا براش برای اعمال محصولات آرایشی امری ضروری است که باید بدان دقت کنید. سعی کنید حتما از براش تمیز و بدون آلودگی انجام میکاپ استفاده نمایید.

8- در نهایت سعی کنید در فرایند میکاپ، بخش‌های مختلف صورت خود را به درستی آرایش کنید و روی هر قسمت تمرکز خاصی داشته باشید تا این فرایند به خوبی انجام گردد.

9- بسته به اینکه صورت مربعی، گرد یا مستطیلی شکل دارید، سعی کنید به انجام کانتورینگ، هایلایت، رژگونه و رژ مناسب اقدام کنید.

سخن پایانی

دانستن نحوه آرایش روی هر صورتی بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید بسته به فرم صورت خود که مربعی، دایره‌ای شکل یا مستطیلی و بیضی شکل است، اقدام به میکاپ نمایید. در مجموع بسیاری از افراد این تصور را دارند که میکاپ صورت لایت یک نوع آرایش ساده برای پوست است، اما باید بدانید که این آرایش در عین اعمال محصولات آرایشی، باید جلوه‌ای طبیعی روی پوست شما ایجاد نماید. سعی کنید در عین سادگی و سبک بودن میکاپ خود، آرایشی چشم‌نواز و جذاب داشته باشید که در نگاه اول نظر همگان را به خود جلب کند و موجب جذابیت دوچندان شما شود. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب آگاهی و افزایش اطلاعات در این حوزه به سایت هستی بابایی مراجعه کنید تا میزان دانش و علم شما در این زمینه افزایش یابد و بتوانید به گونه‌ای منحصر به فرد میکاپ کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

172 مطلب