farsi beauty

ماسک هایی برای تقویت مو، پس از رنگ کردن موها

رنگ مو

رنگ کردن مو، اگرچه تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی چهره دارد، اما می تواند به مو آسیب زده و آن را خشک و شکننده کند. استفاده از ماسک موهای موجود در بازار نیز هزینه ی زیادی داشته و برای همین موضوع، افراد از خرید آن منصرف می شوند. با ما در فارسی بیوتی همراه باشید تا با معرفی چند ماسک خانگی موثر این مشکل را حل کنیم.

 

ماسک موی خانگی برای موهای خشک و رنگ شده :

1) ماسک موی عسل و روغن نارگیل :

این ماسک مو که بیشتر مناسب افرادی با موهای معمولی است، سرشار از پروتئین بوده و می تواند موهایتان را تقویت کند. نارگیل، سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان بوده و می تواند از ساقه ی مو مراقبت کند.

 همچنین نارگیل می تواند علاوه بر ترمیم موها، مانع از صدمه ی بیشتر به موهایتان می شود.

 

طرز تهیه : برای تهیه ی این ماسک فوق العاده، کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه چهار قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی موهایتان بزنید و حدود سی دقیقه آن را ماساژ دهید. شما با گذر زمان متوجه خواهید شد که موهایتان نرم تر شده است.

 

تخم مرغ

2) زرده تخم مرغ :

این یکی از ساده ترین ماسک های موجود می باشد. تخم مرغ به خصوص زرده ی آن، دارای مقدار زیادی پروتئین و آمینو اسید می باشد که می تواند علاوه بر ترمیم موها، آن را شفاف کرده و باعث رشد چند برابری آن شود.

 

طرز تهیه : برای تهیه ی این ماسک، لازم است زرده ی تخم مرغ را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کرده و بیست دقیقه پیش از حمام رفتن بر روی‌موهایتان بزنید. تا پس از چند وقت تاثیر آن را مشاهده نمایید.

 

روغن زیتون

3) ماسک موی روغن زیتون و آووکادو :

اگر توجه کرده باشید، متوجه شده اید که در ترکیب بیشتر ماسک موهایی که وجود دارند از زیتون استفاده شده است. روغن زیتون دارای امگا۳ می باشد. وجود این چربی در پوست سر الزامی است. زیرا در صورت نبود آن، ساقه ی مو خشک و شکننده شده و موهایتان دچار مو خوره می شود. علاوه بر روغن زیتون، آووکادو نیز می تواند پیاز مو را تقویت کرده و باعث درخشش مو و افزایش انعطاف پذیری ساقه ی مو شود.‌

طرز تهیه :  برای تهیه ی این ماسک تاثیرگذار، لازم است یک‌قاشق غذاخوری آووکادو را له کرده و سپس با چند قاشق روغن زیتون ترکیب نمایید. در ادامه آن را بر روی موهایتان زده و پس از سی دقیقه آن را شست و شو دهید. شما در زمان کوتاهی متوجه لطافت موهایتان خواهید شد.

 

4) ماسک موی عسل و روغن زیتون :

همانطور که پیش تر گفتیم، روغن زیتون یک ماده ی فوق العاده برای ماسک مو بوده و علاوه بر ترمیم موها می تواند رطوبت آن را نیز افزایش دهد.

 

طرز تهیه : برای تهیه ی این ماسک می بایست یک چهارم فنجان، روغن زیتون را با سه قاشق عسل ترکیب کرده و به موهایتان بزنید و بگذارید بیست دقیقه بماند. سعی کنید در طول این بیست دقیقه موهایتان را مقداری با این ماسک ماساژ دهید. سپس آن را بشویید.

 

5) ماسک موی روغن زیتون و تخم مرغ :

تخم مرغ یکی از مواردی است که سالیان طولانی از آن برای درمان و ترمیم موهای آسیب دیده استفاده می شود. با فواید فراوان روغن زیتون برای موها نیز آشنا شده اید. بنابر این، این ماسک می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی موهایتان داشته باشد.

 

طرز تهیه : برای تهیه ی این ماسک یک تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید. سپس بر روی موهایتان قرار داده و اجازه دهید سی دقیقه بماند. در پایان هم آن را به کمک شامپو شست و شو دهید.

 

 

آلوئه ورا

6) ماسک موی آلوئه ورا و نارگیل :

نارگیل می تواند در تامین رطوبت موها، بهبود موهای خشک و ترمیم موهای آسیب دیده موثر باشد. علاوه بر آن، آلوئه ورا نیز در تقویت موهایتان بسیار مفید است.

 

طرز تهیه : برای تهیه ی این ماسک، کافی است یک فنجان روغن نارگیل را همراه با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب نمایید. سپس آن را به موهایتان زده و اجازه دهید یک ساعت بماند. در پایان هم آن را شست و شو دهید.

 

7) ماسک موی عسل و سرکه ی سیب :

عسل می تواند به تامین رطوبت مو و رفع خشکی آن کمک کرده و موها را درخشان و براق نماید. سرکه ی سیب نیز برای از بین بردن وزی موها عالی است. این ماسک به دلیل آنتی اکسیدان و میزان زیادی ویتامین می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد که سبب ترمیم ریشه و ساقه ی موهایتان می شود.

 

طرز تهیه : نصف فنجان سرکه ی سیب را همراه با دو قاشق عسل ترکیب کرده و پیش از استحمام بر روی موهایتان زده و ماساژ دهید. این ماسک لازم است بیست تا سی دقیقه بر روی موهایتان بماند. در پایان نیز به کمک شامپو شست و شو دهید.

 

موز

8) ماسک موی موز، ماست و عسل :

این ماسک مرطوب کننده ای فوق العاده‌ است که علاوه بر رطوبت، می تواند موهایتان را نیز به خوبی تقویت کند.

طرز تهیه : برای تهیه ی این ماسک ابتدا یک عدد موز را له کرده و با یک فنجان عسل و نصف فنجان ماست، خوب ترکیب کنید. این ترکیب را روی موهایتان زده و ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک سی دقیقه بر روی موهایتان مانده و سپس آن را بشویید.

 

9) ماسک عسل، تخم مرغ و سس مایونز :

اگر به دنبال یک ماسک بسیار موثر و فوق العاده هستید که علاوه بر نرمی موهایتان آن را تقویت کند این ماسک بهترین انتخاب ممکن است.

 

طرز تهیه : یک عدد تخم مرغ را به همراه دو قاشق غذا خوری سس مایونز و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به موهایتان بزنید و پس از گذشت سی دقیقه بشویید. ممکن است بوی تخم مرغ برای بعضی افراد آزار دهنده باشد که برای رفع این موضوع نیز انتخاب یک شامپوی مناسب می تواند کمک کننده باشد.

10) ماسک کره :

ماسک کره ساده ترین ماسک موجود می باشد. و می تواند به بازسازی موها کمک شایانی کند.  زمانی که رطوبت مو کاهش پیدا کرده و چربی مورد نیاز مو تامین نمی شود، موهایتان خشک و شکننده می شوند. در این هنگام شما می توانید با استفاده از کره رطوبت و چربی موهایتان را بازگردانید.

 

طرز تهیه : کافی است کره را بر روی موهایتان ماساژ دهید. پس از آن، بهتر است از یک کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ مو استفاده کنید تا کره سریع تر جذب موهایتان شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

493 مطلب