farsi beauty

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم؟

جوانی

اینکه چگونه بعد چهل سالگی جوان بمانیم دغدغه بسیاری از بانوان در این سن است که به کمک راهکارهای ساده ای امکان پذیر خواهد بود. مواردی از قبیل روتین پوستی، تغذیه، سبک زندگی و … تاثیر مستقیم روی جوان ماندن پوست دارند.

در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا درباره کارهایی که بعد از چهل سالگی باید انجام داد صحبت کنیم و رازهای مهمی را برای حفظ جوانی و شادابی در این سن در اختیارتان قرار دهیم. پس پیشنهاد می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

ده راز جوان ماندن بعد از چهل سالگی

با افزایش سن با مشکلاتی مانند بروز چین و چروک، تیرگی دور چشم، افتادگی پوست و … مواجه خواهید شد. به همین دلیل افراد زیادی می پرسند بهترین درمان سیاهی دور چشم چیست یا چگونه می توان بروز این علائم را به تاخیر انداخت. در ادامه ده راز جوان ماندن بعد از چهل سالگی را برایتان نام می بریم.

کرم شب، راز جوان ماندن یک زن

همانطور که می دانید در طول شب پوست شروع به ریکاوری کرده و رساندن مواد مغذی به آن در این زمان، با اثرات شگفت انگیزی همراه خواهد بود. کرم شب اصیت ضد پیری داشته و با کمک به بازسازی و ترمیم پوست، فرآیند پیری را تا حد چشمگیری به تعویق می اندازد.

زیبایی زنان در 40 سالگی با کرم ضد چروک

کرم های ضد چروک با تغذیه و آبرسانی به پوست صورت و گردن، موجب جلوگیری از پیدایش چین و چروک از بین رفتن خطوط سطحی خواهند شد و به همین دلیل نقش مهمی در افزایش زیبایی زنان در 40 سالگی دارند. سعی کنید یه محصول متناسب با پوست و سنتان را انتخاب کرده و در روتین خود قرار دهید.

کرم ضد آفتاب، راز جوان ماندن صورت در چهل سالگی

دیگر راز جوان ماندن یک زن، استفاده مداوم از ضد آفتاب است. این محصولات کمک می کنند تا پوست شما در برابر بروز لکه های تیره، چین و چروک و پیری زودرس در امان بمانند. بهتر است در تمام فصول سال از یک ضد آفتاب با SPF 

بیشتر از 30 استفاده کرده و هر چند ساعت یک بار نیز آن را تجدید نمایید.

نقش تونر در جوان سازی پوست

یکی از کارهایی بعد از چهل سالگی باید انجام داد، استفاده از تونر صورت است. این محصولات با داشتن ترکیبات مغذی، استحکام پوست را افزایش داده و مانع از پیری آن می شوند. آبرسانی به پوست، تنظیم PH آن و پاکسازی منافذ از دیگر مزایای تونرها هستند.

لایه برداری منظم پوست، راز زیبایی زنان در 40 سالگی

لایه برداری به دلیل از بین بردن سلول های مرده، آلودگی و ناخالصی ها به عنوان راز جوان ماندن صورت بعد از چهل سالگی شناخته می شود. این روش درمانی که به کمک محصولات بهداشتی انجام می گیرد، کمک می کند تا لایه جوان زیرین پوست نمایان شود و با انجام عمل سم زدایی، محصولات مراقبتی بهتر به آن نفوذ کنند.

کرم مرطوب کننده برای افزایش جذابیت در چهل سالگی

استفاده مداوم از کرم مرطوب کننده راز جوان ماندن زنان و مردان فرانسوی است. توصیه می کنیم هر روز با استفاده از کرم مرطوب کننده، دست، صورت و گردن خود را به آرامی ماساژ دهید تا بتوانید از بروز چروک های زودرس جلوگیری نمایید.

استفاده از ماسک صورت

رسیدگی منظم به پوست صورت، علاوه بر جوان و شاداب کردن آن، نقش مهمی در کاهش استرس ایفا می کند. بنابراین پیشنهاد میکنیم حداقل هفته ای یک بار به کمک ماسک های خانگی یا صنعتی متناسب با نوع پوستتان، نیازهای آن را برطرف نمایید تا براق و شفاف شود.

ماساژ صورت و بدن

در پاسخ به این سوال که چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم باید بگوییم ماساژ راه حل بسیار مناسبی به نظر می رسد. در طی ماساژ عمل خون رسانی در پوست و اندام ها افزایش یافته و بدین صورت از تضعیف پوست و ماهیچه ها یا شل شدن آن ها جلوگیری خواهد شد.

رسیدگی به دندان ها

حتماً می دانید که دندان ها یکی از اجزای مهم چهره هستند که سالم سفید بودن آن ها صورتتان را جوان تر نشان خواهد داد. پیشنهاد می کنیم در فواصل زمانی معین به دندانپزشکی مراجعه کرده و با انجام کارهایی از قبیل جرمگیری یا بلیچینگ، دندان های خود را سفید و سالم نگه دارید.

مصرف مکمل و ویتامین

ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی داشته، آثار مخرب رادیکال های آزاد را خنثی می کند و با افزایش کلاژن سازی موجب افزایش استحکام و انعطاف پوست خواهد شد. ویتامین E نیز موجب بهبود جریان خون و احیای بافت های بدن خواهد شد.

با این حال توصیه می کنیم با انجام آزمایش های لازم و مراجعه به پزشک، به صورت روزانه ویتامین های مورد نیاز بدنتان را مصرف کنید تا از بروز علایم افزایش سن در امان بمانید.

برای جوان ماندن صورت چه بخوریم؟

نقش تغذیه در حفظ شادابی و سلامت پوست انکارناپذیر است. متخصصان تغذیه ادعا می کنند مصرف برخی خوراکی ها در رژیم غذایی موجب تقویت پوست و بهبود عملکرد سیستم گوارشی می شود که در نهایت همه این عوامل باعث می شود تا سنین بالاتر پوستتان جوان بماند.

در پاسخ به این سوال که برای جوان ماندن صورت چه بخوریم؟ باید بگوییم هیچ خوراکی به تنهایی نمی تواند از چروک شدن پوست جلوگیری کند؛ اما داشتن رژیم غذایی سالم می تواند پوستتان را جوان نگه دارد. توصیه ما این است که از موارد زیر در رژیم روزانه خود میل نمایید:

  • گردو
  • عدس
  • گوجه فرنگی
  • کلم بروکلی
  • آووکادو
  • بادمجان
  • کیوی
  • مواد غذایی حاوی پروتئین

نکاتی برای افزایش جذابیت در چهل سالگی

  • با افزایش سن ابروها به تدیج نازک تر می شوند و همانطور که می دانید ابروهای پهن چهره را جوان نشان می دهند. می توانید به کمک تقویت کننده های ابرو یا کشیدن مداد و سایه ابرو، آن ها را به صورت دلخواه درآورید.
  • تغییر مدل مو در این سن می تواند تا حد زیادی جذابیت شما را افزایش دهد؛ پس متناسب با فرم صورتتان مدل موهای جدید را انتخاب کنید.
  • انجام ورزش منظم علاوه بر بهبود وضعیت جسمانی، موجب جلوگیری از تحلیل عضلات و بهتر به نظر رسیدن ظاهر شما خواهد شد.
  • کمبود خواب موجب افزایش نشانه های پیری می شود؛ به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ عنوان کمتر از روزانه 8 ساعت نخوابید.

نتیجه گیری

در این مقاله برای شما عزیزان توضیح دادیم که چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم. امیدواریم با رعایت کردن موارد بتوانید زیبایی خود را به راحتی حفظ کرده و در تمام دوره های زندگیتان شاداب و جوان به نظر برسید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب