farsi beauty

گن ساعت شنی چیست؟ آیا در لاغری موثر است؟

گن ساعت شنی

گن ساعت شنی یکی از ابزار مورد استفاده برای داشتن اندامی زیباترو لاغری اندامها می باشد که به خصوص در خانمها استفاده فراوانی دارد. گن های طبی ابزاری است که برای داشتن اندامی لاغرترکه توسط افراد استفاده می شود و برای تناسب اندام، لاغری و یا تسکین دردهای عضلانی از این محصولات استفاده خواهد شد.جنس اغلب گن ها از نوع لاتکس بوده و به صورت کششی به عضلات و اندامها فشار وارد خواهد کرد. گن ساعت شنی نیز به عنوان یکی از انواع گن های لاغری برای افرادی که دارای چربی اضافه در ناحیه شکم و پهلو می باشند مناسب بوده و باعث برجسته دیده شدن ناحیه سینه و باسن خواهد شد. با استفاده از گن ساعت شنی فرم بدن به صورت ساعت شنی یعنی کمر و پهلوهای باریکتر دیده خواهد شد که امروزه محبوبیت زیادی در بین بانوان دارد.علاوه بر استفاده زیبایی ، گن ساعت شنی ممکن است توسط پزشک برای افرادی که عمل جراحی شکم انجام داده اند برای محافظت از عضلات ناحیه کمر تجویز شود. ساختار تشکیل دهنده و ماده اولیه گن ساعت شنی اصلی از نوع صمغ گیاهی تولید میشود که مانع از خروج گرما در ناحیه شکم و پهلو خواهد شد. گن ساعت شنی تلفیقی از لاتکس دوخته شده و میله های فلزی محکم برای فرم دهی بهتر به بدن می باشدص  و توسط قزن های محکم یا بند از پشت بسته خواهد شد. گن ساعت شنی در هنگام ورزش ، میهمانی، فعالیت های کاری اداری و رسمی و همچنین پیاده روی در زیر لباس های معمول قابل استفاده می باشد. اولین استفاده از گن های ساعت شنی در زمان رونسانس و دهه 1800 در اروپا می باشد که گن ساعت شنی به عنوان جزئی از لباس بانوان متمول در میهمانی ها مرسوم بود.

عملکرد کلی گن ساعت شنی چگونه است؟

گن ساعت شنی مورد استفاده در بانوان و آقایان به دلیل تفاوت در ساختار بدنی و نوع ارگونومی بدن فرد متفاوت می باشد. گن های مورد استفاده در آقایان به شکل زیر پوش های رکابی یا پیراهن مردانه جذب با آستین حلقه ای و شلوارک کوتاه می باشد.گن ساعت شنی مردانه در زیر انواع لباس های مردانه قابل استفاده است و جلوه و زیبایی پوشش فرد را بر هم نخواهد زد ؛ گن های ساعت شنی زنانه بیشتر برای جمع کردن چربی های اضافه در ناحیه شکم، باسن و پهلو به کار می رود و حالتی مشابه ساعت شنی به بدن بانوان می بخشد. استفاده از یک  گن ساعت شنی با کیفیت باعث زیباتر شدن اندام بانوان و همچنین جلوگیری از افتادگی شکم و پهلو می باشد.

گن ساعت شنی مانند سایر گن های طبی و لاغری با افزایش تعریق و فشار مضاعف به سلول های چربی باعث افزایش خون رسانی و بهبود متابولیسم عضلات خواهد شد که این عملکرد باعث چربی سوزی و فرم گرفتن عضلات بدن خواهد شد. لازم به ذکر است استفاده از گن ساعت شنی به تنهایی گزینه ای مناسب برای چربی سوزی نمی باشد و متخصصان لاغری و مربیان ورزشی رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات دقیق هوازی را نیز توصیه نموده اند.

مزایا و فواید استفاده از گن ساعت شنی

گن ساعت شنی علاوه بر استفاده زیبایی در لاغری نیز تاثیر خواهد داشت. و با بالا بردن تعریق و سوخت و ساز بدن باعث لاغری خواهد شد.

استفاده از گن ساعت شنی باعث فرم دهی به بدن شده و فرمی مشابه ساعت شنی به بدن فرد داده و باعث برجسته تر دیده شدن باسن و سینه ها خواهد شد. اما به گفته انجمن جراحی زیبایی آمریکا این تغییر فرم دائمی نمی باشد و در صورت استفاده دائمی از این محصول بدن تغییر شکل نخواهد داد.

کاهش وزن یکی از مزایای موقتی استفاده از گن ساعت شنی می باشد که به صورت موقتی بوده و ناشی از تعریق بدن می باشد. در استفاده از گن ساعت شنی به دلیل فشار مضاعف بر معده تمایل کمتری به غذا خوردن وجود دارد.

کاهش دردهای کمری خفیف از مزایای استفاده از گن ساعت شنی می باشد که به دلیل وجود میله های آتل مانند در ساختار داخلی گن ساعت شنی، ستون فقرات، عضلات و در فرم مناسب و صحیح خود قرار خواهد گرفت و دردهای کمر کاهش خواهد یافت.

گن های ساعت شنی به دلیل اینکه در زیر لباس پوشیده میشود در اکثر مواقع قابل استفاده می باشد و نشانه ظاهری ناخوشایندی به تصویر نخواهد کشید. به دلیل مخفی بودن استفاده از گن ساعت شنی ازاین گن ها در هنگام ورزش، امور روز مره، کار و میهمانی می توان استفاده نمود. همچنین شما می‌توانید از مزایای گن مردانه نیز بهرهمند شوید.

گن لاغری ساعت شنی آن چری 6 قزن,تناسب, تعریق آن چری 6 قزن

مضررات و معایب استفاده از گن ساعت شنی

استفاده از گن ساعت شنی سبب فشار به اندام های داخلی بدن شده و استفاده طولانی مدت از این محصول سبب تجمع مایعات درون ریه و ظرفیت ریه را 30 الی 60 درصد کاهش خواهد داد و عملکرد سیستم تنفسی دچار اختلال خواهد شد. پس مهمترین نکته در استفاده از گن ساعت شنی رعایت زمان بندی و سایز مناسب برای فرد خواهد بود.

یکی از عوارض شایع استفاده طولانی مدت و بی جا از گن ساعت شنی فشار مضاعف به معده و کاهش اشتها خواهد بود که معده ناچار به بازگشت مایعات به مری و دهان خواهد بود و سوزش معده و ترش کردن از عوارض گزارش شده در استفاده از گن های غیر استاندارد می باشد. حداکثر زمان استفاده از گن ساعت شنی 8 الی 10 ساعت به صورت روزانه می باشد که توسط کارشناسان توصیه شده است از استفاده بیش از این مدت از گن ساعت شنی خودداری شود.

عوارض پوستی ناشی از استفاده از گن  نامرغوب و از برندهای متفرقه از مشکلات گزارش شده توسط کاربران می باشد که اهمیت خرید یک گن ساعت شنی با کیفیت و از مراکز معتبر باعث کاهش ریسک خطرات و امکان دریافت مشاوره های تخصصی لازم می باشد. در صورت ایجاد خارش یا حساسیت پوستی در زمان استفاده از گن ساعت شنی می توانید یک لباس نازک در زیر گن ساعت شنی به تن نمایید.

استفاده طولانی مدت از گن های متفرقه و نامرغوب سبب فشار مضاعف به اندام های درونی همانند کبد و کلیه شده و مشکلات جانبی همچون مشکل در سیستم گردش خون و بیهوشی از عوارض استفاده از گن ساعت شنی نامرغوب می باشد. زانوبند طبی هم می‌تواند مانند گن مزایا و معایبی داشته باشد.

مدل های مختلف گن ساعت شنی

گن های ساعت شنی نیز مانند سایر پوشش های طبی مدل های مختلفی دارد که برای اثر بخشی مناسب بهتر است از مدل مناسب بدن و ارگونومی اندام خود استفاده نماید. در زیر برخی از مدل های  این گن به اختصار توضیح داده خواهد شد:

گن کمربندی بدون بند از مدل های گن ساعت شنی می باشد که برای افراد نه چندان چاق و لاغر بسیار مناسب می باشد و در زمان فعالیت های روزانه و ورزشی مناسب ترین گزینه می باشد.

گن تاپی قابل تنظیم از متداول ترین مدل های گن ساعت شنی می باشد که برای افرادی که در قسمت پهلو وشکم چربی اشباع شده دارند مناسب می باشد و قابلیت تنظیم آن توسط بند یا قرن باعث خواهد شد حجم کمتری از کمر را پوشش داده و برای استفاده در زیر لباس های مجلسی بسیار مناسب می باشد.

گن جلیقه ای یکی دیگر از مدل های گن ساعت شنی می باشد که همانند گن تاپی قابل تنظیم است اما بخش بیشتری از کمر را پوشش داده و قد این مدل از گن ساعت شنی قابل تنظیم نمی باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب