farsi beauty

بهترین روغن برای رشد ابرو چیست؟ نکاتی برای دستیابی به ابروهایی شگفت‌انگیز

روغن برای رشد ابرو

شکل و ضخامت ابروهای ما می‌تواند تفاوت قابل توجهی در ساختار صورت و ظاهر کلی ما ایجاد کند. برخی از افراد به‌طور طبیعی با ابروهای پر به دنیا می‌آیند، اما برخی دیگر ممکن است به‌دلیل ژنتیک یا عواملی مثل بیماری یا استفاده بیش‌از‌حد مداد ابرو، کم پشت شدن و نازکی ابروها را تجربه کنند. استفاده از روغن برای رشد ابرو از جمله کارهایی است که بسیاری از افراد برای تقویت رشد ابرو به آن روی می‌آورند. روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن بادام، روغن درخت چای، روغن جوجوبا و روغن رزماری از جمله روغن‌های بسیار موثر برای رشد ابرو هستند که ماده موثره گیاهانی که این روغن‌ها از آن‌ها استخراج می‌شوند، ویتامین E و آنتی اکسیدان فراوان دارند. بهترین این روغن ها به نظر ما، روغن آرگان و نارگیل است. این مقاله را بخوانید تا بدانید بهترین روغن برای رشد ابرو چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید؛ به علاوه برخی از نکات دیگر برای رشد ابروهای پرپشت و سالم را به شما خواهیم گفت.

آیا واقعا روغن برای رشد ابرو موثر است؟

ضخامت موهای ابرو تحت‌تأثیر عواملی مانند سن، تغییرات هورمونی، بعضی از مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین اصطکاک و بهداشت نامناسب ممکن است کم یا حتی دچار ریزش شود. همچنین گاهی در نتیجه برخی از بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آلوپسی نیز ریزش ابرو ایجاد می‌شود. اما خبر خوب این‌که همان طور که رشد موهای سر را با روش‌هایی مثل استفاده از روغن آرگان می‌توان افزایش داد، محصولات طبیعی زیادی هم برای افزایش رشد ابروها موجود و دردسترس است.

اگر به‌دلیل عدم رعایت بهداشت یا یک مشکل پزشکی که با دارو قابل کنترل است ابروهای نازکی دارید، موهای ابروی شما با استفاده از محصولاتی مثل روغن برای رشد ابرو دوباره پرپشت‌تر می‌شود. اما، به خاطر داشته باشید که همیشه در مورد ابروهای نازک طبیعی این‌طور نیست و اگر به‌طور ارثی ابروهای کم‌پشتی دارید، بهترین روغن برای تقویت ابرو هم ممکن است به اندازه‌ای که در افراد دیگر مؤثر است، زیاد اثربخش نباشد.

چه روغن هایی برای تقویت ابرو خوب است؟

روغن برای رشد سریع ابرو

روغن‌های ضروری حالت‌دهنده‌های طبیعی هستند که از شکستن، خشک شدن و ریزش زودرس موهای ابرو جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل است که استفاده منظم از روغن برای رشد سریع ابرو می‌تواند به داشتن ابروهایی ضخیم‌تر و موهای ابروی سالم‌تر منجر شود.

اما سوال اصلی این است که بهترین روغن برای رشد ابرو چیست؟ انتخاب بهترین روغن گیاهی برای رشد ابرو می‌تواند بسیار مشکل باشد؛ زیرا بسیاری از تولید کنندگان، به دلایل مختلف روغن‌های طبیعی خود را با مواد کم کیفیت رقیق می‌کنند که کاهش اثربخشی و حتی در مواردی ممکن است مضراتی را به دنبال داشته باشد.

بهترین روغن برای رشد ابرو

در اینجا لیست 8 مورد از بهترین روغن برای رشد مجدد ابرو آورده شده است:

1. روغن آرگان، بهترین روغن برای تقویت ابرو

استفاده از روغن آرگان برای رشد ابروها نتایج شگفت‌انگیزی دارد چرا که سرشار از مقادیر زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان است. این خواص برای رشد مجدد ابروها معجزه کرده و مژه‌ها را نیز تقویت می‌کند. هنگام خرید روغن آرگان مهم است که به اصل بودن محصول دقت کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. یکی از روغن‌هایی که اصل بودن و خلوص ۱۰۰ درصدی آن طی آزمایش‌های متعددی ثابت شده، روغن آرگان ایتالیایی ونتی پیو است. برای خرید روغن آرگان ونتی پیو ، به وب‌سایت آن که تنها نمایندگی رسمی ونتی پیو (برند ایتالیایی) در ایران است می‌توانید مراجعه کنید.

2. روغن کرچک، بهترین روغن برای پرپشت شدن ابرو

روغن کرچک از دانه‌های کرچک فشرده‌ای که سرشار از اسیدهای چرب امگا 6، ویتامین E و سایر مواد معدنی مفید هستند و از رشد و سلامت موی شما حمایت می‌کنند، تهیه شده است. استفاده روزانه از این روغن می‌تواند به تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو کمک کند و در نتیجه ابروهایی پرپشت‌تر و ضخیم‌تر را برایتان به ارمغان آورد. روغن کرچک بهترین روغن برای پر پشت شدن ابرو به حساب می‌آید و به درستی هم همینطور است.

برای استفاده از روغن کرچک برای رشد ابروها، یک سواب پنبه‌ای بردارید و به مقدار کمی ‌روغن آغشته کنید؛ به‌آرامی آن را روی ابروها بمالید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. صبح آن را با آب گرم بشویید.

3. روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز در صدر فهرست بهترین روغن ابرو برای تقویت ابرو قرار دارد. این روغن حاوی اسید لوریک است که می‌تواند به تغذیه و تقویت تارهای مو کمک کند. همچنین ویتامین E و K موجود در روغن نارگیل موجب بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو شده و از این طریق رشد موهای ابرو را افزایش می‌دهد.

برای استفاده از روغن نارگیل برای ابروهای خود، مقدار کمی ‌روغن بردارید و آن را در دستان خود گرم کنید. روغن را با حرکات دایره‌ای روی ابروهای خود ماساژ دهید و برای بهترین نتیجه یک شب آن را روی ابروها بگذارید. صبح آن را به خوبی بشویید و مرتب این روند را تکرار کنید.

4. روغن زیتون

روغن زیتون همیشه یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین محصولات برای بازگرداندن درخشش و سلامت تارهای موی خشک بوده است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به تغذیه و محافظت از فولیکول‌های مو در برابر رادیکال‌های آزاد که مانع رشد می‌شوند، کمک کند.

طرز استفاده از این بهترین روغن تقویت ابرو به این صورت است که ابتدا مقدار کمی ‌روغن زیتون را در دست یا حتی روی اجاق گاز یا مایکروویو گرم کنید. اگر در دسترس دارید، از یک غلطک کوچک تمیز برای استفاده از روغن به ابروهای خود استفاده کنید؛ یا این‌که با نوک انگشتان روغن زیتون را به ابروها مالیده و چند دقیقه به‌آرامی آن را ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. روغن را صبح با آب گرم بشویید.

بهترین روغن برای رشد ابرو

5. روغن بادام

روغن بادام سرشار از منیزیم، پتاسیم، اسیدهای چرب حیاتی و ویتامین E است که تورم را کاهش داده و به نرم شدن پوست برای ایجاد موهای جدید ابرو هنگام استفاده روی ابرو کمک می‌کند. روغن بادام محافظت طولانی‌مدت از ابرو در مقابل تغییرات آب‌و‌هوا را ارائه داده و موجب رشد موهای ضخیم‌تر و سالم‌تر ابروها می‌شود. به‌عبارتی حجم، ضخامت و سرعت رشد ابروها را می‌توان با روغن بادام شیرین طبیعی و خالص مانند یک معجزه افزایش داد.

6. روغن درخت چای

روغن درخت چای با ایجاد یک سد مرطوب‌کننده برای سلامت سلولی و فولیکولی، رشد ابرو را تحریک می‌کند. همچنین یک راه‌حل عالی برای درمان شوره ابرو و درمان پوست زیر ابروهای شما است؛ از این رو می‌توان آن را موثرترین روغن برای رشد سریع ابرو دانست.

با این حال، به‌خاطر داشته باشید که ابتدا باید روغن درخت چای را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل قبل از استفاده روی ابروهای خود رقیق کنید؛ زیرا می‌تواند باعث تحریک پوست شود. می‌توانید این کار را با مخلوط کردن 12 قطره از روغن حامل به‌ازای هر 1 یا 2 قطره روغن درخت چای انجام دهید.

بعد از اینکه روغن را رقیق کردید، چند قطره از آن را در دستان خود گرم کرده و با حرکات دایره‌ای روی ابروها ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

7. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا ترکیبی بسیار شبیه به سبوم تولید شده توسط پوست ما دارد و به این ترتیب می‌تواند موهای ابرو را از خشک شدن و شکننده شدن و در نتیجه ریزش محافظت کند. همچنین سرشار از ویتامین‌های E و B است که برای تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو شناخته شده است.

برای استفاده از روغن جوجوبا برای رشد و تقویت ابرو، مقدار کمی ‌از آن را در دستان خود گرم کرده و با حرکات دایره‌ای روی موهای ابرو ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی ابرو بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید.

8. روغن رزماری

رزماری یک روغن گیاهی با توانایی بالا در جلوگیری از ریزش مو است. این اسانس با ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها غنی شده و آنتی اکسیدان‌های آن به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و از این طریق باعث رشد مو می‌شود. علاوه بر این، اسانس رزماری گردش خون را نیز تسهیل می‌کند که برای تقویت رشد مو بسیار مفید است. همچنین خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن رزماری، برای رشد موهای سالم فواید زیادی دارد.

قبل از استفاده از روغن برای رشد ابرو چه چیزهایی باید بدانید؟

بهترین روغن برای تقویت ابرو

توجه داشته باشید که ممکن است به یکی از انواع بهترین روغن برای تقویت ابرو حساسیت داشته باشید؛ بنابراین مهم است که روغن را قبل از اینکه روی ابروهای خود بمالید، تست کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارید. اگر نشانه‌ای از واکنش منفی به روغن مشاهده کردید، باید فوراً مصرف را قطع کنید و اگر چند روز پس از قطع روغن واکنش بهتر نشد، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

نکته بسیار مهم این است که زنان باردار یا شیرده نباید از روغن کرچک حتی به‌طور موضعی و برای تقویت ابرو استفاده کنند؛ زیرا جذب بدن شده و از آن‌جایی که در پزشکی از آن برای القای زایمان استفاده می‌شود، خطرناک بوده و ممکن است موجب زایمان زودرس شود. همچنین مراقب باشید که از ورود روغن کرچک به چشم خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند بسیار تحریک‌کننده باشد. اگر روغن کرچک وارد چشمانتان شد، فورا آنها را با آب فراوان بشویید.

چه مدت طول می‌کشد تا ابروها دوباره رشد کنند؟

حداقل یکی دو ماه! مانند سایر موهای بدن ما، موهای ابرو نیز دارای یک چرخه رشد طبیعی است که از مراحل زیر تشکیل شده است:

  1. فاز آناژن: مرحله اول چرخه که به‌عنوان فاز رشد فعال شناخته می‌شود؛ حدود 30 تا 45 روز طول می‌کشد تا موهای ابروی شما به طول از پیش تعیین شده خود در مرحله آناژن رشد کنند.
  2. فاز کاتاژن: در طول فاز کاتاژن، فولیکول‌های مو کوچک شده و رشد فعال خود را متوقف می‌کنند. این مرحله حدود سه هفته طول می‌کشد.
  3. فاز تلوژن: مرحله نهایی که در طی آن موهای کاملاً رشد کرده به مدت 2 تا 4 ماه قبل از ریختن و جایگزین شدن با موهای جدید غیرفعال می‌مانند.

به‌طور خلاصه، چرخه رشد فولیکول‌های موی ابروی سالم بین سه تا چهار ماه طول می‌کشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های طبیعی روی ابروهای خود هر روز در طی چندین ماه، این روند را تسریع کنید و رشد فولیکول‌های موی سالم‌تر و ضخیم‌تر را تحریک کنید. به یاد داشته باشید صبر و شکیبایی هنگام استفاده از روغن برای رشد ابرو بسیار مهم است و داشتن روتین مداوم برای رشد ابرو تنها راه برای دستیابی به نتایج قابل توجه است.

سایت ونتی پیو

در سایت ونتی پیو می‌توانید به اطلاعات تکمیلی و محصولات مکملی که ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید، دسترسی داشته باشید.

نکاتی برای رشد مجدد ابروها به‌طور طبیعی

علاوه بر استفاده از روغن‌های ضروری طبیعی، چندین روش دیگر وجود دارد که می‌تواند به رشد ابرو کمک کند. در این‌جا برخی از نکات برای رشد مجدد ابروها به‌صورت طبیعی اشاره می‌کنیم:

  1. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید؛ یک رژیم غذایی متعادل برای رشد سالم ابرو ضروری است. بنابراین دریافت کافی پروتئین، آهن و ویتامین‌های A، C و E در رژیم غذایی می‌تواند تغییر قابل توجهی در ظاهر ابروهای شما ایجاد کند. مطمئن شوید که به اندازه کافی ماهی، تخم مرغ، آجیل، سبزیجات برگ‌دار و هویج می‌خورید تا ابروهای خود را از درون تقویت کنید.
  2. به اندازه کافی بخوابید؛ همه ما می‌دانیم که کم‌خوابی باعث ایجاد استرس و در نتیجه منجر به ریزش مو می‌شود. مطمئن شوید که حداقل 7 تا 8 ساعت در شب می‌خوابید تا از کم پشت شدن موهای ابرو ناشی از استرس جلوگیری کنید. یافتن راه‌هایی برای مدیریت استرس روزمره نیز می‌تواند برای رشد ابروها مفید باشد؛ بنابراین سعی کنید ورزش یا مدیتیشن را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
  3. هیدراته بمانید؛ کلید سلامت پوست، ناخن و مو نوشیدن آب کافی در هر روز است. مطمئن شوید که حداقل 8 لیوان آب در روز می‌نوشید تا بدن و موهایتان از جمله موهای ابرو سالم و شاداب باقی بمانند.
  4. ابروهای خود را بیش از حد نازک نکنید؛ گاهی بر اساس ترند و مد ممکن است وسوسه شوید ابروهای بیش از حد نازک را امتحان کنید اما در طولانی‌مدت، این کار می‌تواند آسیب زیادی به فولیکول‌های موهای ابروی شما وارد کند. در واقع می‌توان گفت برداشتن بیش از حد ابروها می‌تواند رشد موهای جدید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان کمتر از موچین خود استفاده کنید.
  5. ابروهای خود را روزانه ماساژ دهید؛ ماساژ هر روز ابروها می‌تواند به تحریک جریان خون در فولیکول‌های مو کمک و رشد مو را تقویت کند. برای رشد طبیعی ابروها، سعی کنید هر روز چند دقیقه ابروهای خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. برای مشاهده تغییرات قابل توجه در ضخامت موهای ابرو، این کار را مرتب و مستمر ادامه دهید.

سخن پایانی

رشد مجدد ابروها به‌طور طبیعی می‌تواند کمی ‌زمان‌بر بوده و صبر و حوصله شما را بطلبد. اما با استفاده از محصولاتی مثل روغن ابرو می‌توان روند رشد مجدد یا تقویت و بهبود ضخامت ابروها را تسریع کرد. در این مقاله دیدید که بهترین روغن برای تقویت ابرو چیست و دانستید که استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن کرچک، روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و… می‌تواند به تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو، بهبود گردش خون و تقویت رشد مو کمک کند.

در قسمتی از مقاله در مورد خواص روغن آرگان برای ابرو صحبت کردیم؛ اما خواص این روغن صرفا محدود به ابرو نمیشود. از این روغن برای مو، پوست و دور چشم نیز استفاده میشود. برای اطلاع بیشتر در مورد سایر خواص این روغن و مخصوصا خواص آن برای دور چشم مطالعه خواص روغن آرگان برای دور چشم را به شما توصیه می‌کنیم.

هنگامی‌ که به دنبال بهترین روغن برای رشد ابرو هستید، به خاطر داشته باشید که استفاده از روغن‌های ضروری 100% ارگانیک و طبیعی می‌تواند در ظاهر ابروهای شما تفاوت ایجاد کند و به علاوه هیچ عارضه جانبی به دنبال نداشته باشد.

منبع:

https://www.pmuhub.com/ the-best-oil-for- eyebrow-growth/

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب