farsi beauty

سن کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش

در تعیین سن کاشت ریش عوامل زیادی نقش دارد، که به نوعی بازدهی عمل پیوند را مشخص می‌کند. اگر پیوند در سن نامناسب انجام شود، ممکن است نتایج آن از بین رفته و هر چه هزینه کرده‌اید، به هدر رود. درضمن قبل از هرکاری ابتدا لازم است علت ریزش ریش شما مشخص شود. این علت می‌تواند عدم تعادل هورمونی، استرس، ژنتیک و بیماری باشد. به هر حال ریزش ریش و سبیل می‌تواند بر اعتماد‌‌به‌‌نفس شما تأثیر گذارد. اما با کاشت ریش و سبیل می‌توان به سادگی این مشکل را حل کرد. انجام این کار در سن مناسب کاشت ریش و سبیل می‌تواند ریزش ناشی از ژنتیک، عدم تعادل هورمونی یا بیماری‌ها را جبران کند. با این وجود همه این نتایج فقط در صورتی حاصل می‌شود که در سن مناسب برای کاشت ریش و سبیل انجام شود.

سن مناسب برای کاشت ریش و سبیل

بهترین سن برای کاشت ریش برای هر شخص متفاوت است. شما باید با در نظر گرفتن ریزش ریش احتمالی در آینده و سلامت عمومی، بهترین سن را برای عمل پیوند موی صورتتان تعیین کنید. البته برای اینکه بهترین نتیجه ممکن حاصل شود، لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید. اما اگر می‌خواهید ملاحظات رایج در این روش را بدانید، نکات زیر به شما کمک می‌کند:

  • اگر قبل از کامل شدن روند ریزش ریش و سبیلتان، اقدام به کاشت کنید، نتیجه ماندگار نخواهد شد و موی کاشته‌شده بعد از مدتی ریزش پیدا می‌کند.
  • برای اینکه روند ریزش ریش را در آینده تخمین بزنید، باید صبر کنید تا تثبیت شود.
  • اگر ریزش ریش مرتبط با سن را تجربه می‌کنید، نباید در سن 18 سالگی کاشت ریش و سبیل انجام دهید، زیرا ریزش ریش شما قابل پیش‌بینی نیست و همچنان می‌تواند بعد از کاشت هم ادامه داشته‌باشد. اما اگر به دلیل تصادف، زخم یا بیماری ریش خود را از دست داده‌اید، کاشت ریش و سبیل در هر سنی می‌تواند برای شما مناسب باشد.
  • معمولا حداقل سن برای کاشت ریش و سبیل 25 سالگی است، که برای دستیابی به نتایج موثر در نظر گرفته می‌شود. اما 21 سال را می‌توان حداقل سن برای کاشت ریش که تقریبا هر فردی اجازه انجامش را دارد، در نظر گرفت.
  • حداکثر سن برای کاشت ریش وجود ندارد. مطالعات آکادمیک نشان می‌دهد که قابلیت کاشت ریش و سبیل به سن محدود نمی‌شود، بلکه به توانایی بدن برای بازسازی محدود می‌شود. تا زمانی که بدن شما بتواند رشد ریش را تحریک کند، می‌توان پیوند انجام داد.
  • اگر سلامت عمومی شما قابل‌قبول باشد، 60 سالگی برای پیوند ریش دیر نیست. اما از آنجایی که دوره نقاهت ممکن است بیشتر طول بکشد، فولیکول‌های موی پیوند‌شده در مدت طولانی‌تری بهبود می‌یابند.
  • اگرچه 70 سالگی برای پیوند ریش دیر به نظر می‌رسد، اگر بدن شما بتواند رشد ریش را پشتیبانی کند، امکان‌پذیر است. درست مانند دیگر بیماران، اگر سلامت عمومی و ناحیه اهداکننده شما برای عمل مناسب باشد، می‌توانید واجد شرایط پیوند ریش باشید.

کاشت ریش و سبیل در جوانی

ریش و سبیل در چه سنی کامل می‌شود؟

هر فرد داستان منحصربه‌فردی برای ریزش ریش دارد. نکته کلیدی این است که صبر کنید تا فرآیند رویش و ریزش کامل شود. به طور متوسط، رویش ریش پسرها در 15 یا 16 سالگی شروع می‌شود. این بدان معناست که برخی از پسرها در سنین نوجوانی ریش درمی‌آورند و بعضی دیگر خیلی بزرگتر می‌شوند. از طرفی سن کامل شدن ریش پسران هم متفاوت است. همانطور که تراکم، جنس و رنگ ریش بسته به ژنتیک شما است، سن تکمیل شدن رشد آن هم ژنتیکی است. با این حال، معمولاً الگوی رویش و تکامل ریش و سبیل پسرها در اوایل 20 سالگی مشخص می‌شود. ازطرفی ریزش ریش مردان یک مشکل پیشرونده است، که در طول سال‌ها تکمیل می‌شود. مشکلات ریزش معمولاً در سنین پایین خود را نشان می‌دهد، به‌ویژه در مورد آلوپسی آندروژنتیک. پس لازم است حداقل تا سن تکمیل رویش ریش صبر کرد. این سن 21 سالگی است.

سن مناسب کاشت ریش

تاثیر سن در موفقیت کاشت ریش و سبیل

سن در موفقیت کاشت ریش و سبیل تاثیر زیادی دارد. در این زمینه لازم است به نکات زیر تجه کنید:

  • اگر به منظور درمان آلوپسی آندروژنتیک پیوند انجام می‌دهید، باید بیشتر از 21 سن داشته‌باشید.
  • کاشت ریش و سبیل زودتر از موعد باعث می‌شود که به عمل دوم نیاز داشته‌باشید.
  • کاشت ریش در سنین بالا می‌تواند دوران نقاهت طولانی به دنبال داشته‌باشد.

سوالات متداول

از چه سنی می‌توان کاشت ریش و سبیل انجام داد؟

بهترین سن برای کاشت ریش و سبیل معمولاً بین 25 تا 45 سالگی است. در سن کمتر از 25 سال هم می‌توان پیوند ریش و سبیل انجام داد، اما ممکن است نتیجه عمل ماندگاری کمتری داشته‌باشد.

آیا میزان موفقیت کاشت ریش به سن بستگی دارد؟

بله. اگر قبل از اینکه الگوی موهای صورت کامل شود، اقدام به عمل پیوند ریش و سبیل کنید، ممکن است نتیجه پیوند بعد از مدتی از بین رفته و موهای کاشته‌شده ریزش کند.

منبع

https://www.hairdoctors.com.au/ services/beard- transplant-sydney/

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب