farsi beauty

9 فایده‌ی طلا برای زنان

طلا

یکی از فلزات زیبا، درخشان و گران‌بهایی که بشر قرن­ها پیش موفق به کشف آن شد و از همان ابتدا در بین مردم ارزش بالایی داشت، طلا است. در بسیاری از دوره­های تاریخی در سرزمین­های مختلف، طلا همواره یک فلز با ارزش بوده است و برای ساخت جواهرات، سکه و... مورد استفاده قرار گرفته است. با گذشت زمان به ارزش طلا بیش‌از‌پیش افزوده شد و امروزه یکی از منابع ثروت مهم به شمار می­رود. تاثیر طلا بر بر اقتصاد جوامع مختلف همواره مشهود بوده و قیمت آن قادر به تغییر و تحول سیاست‌های مالی در کشورهای جهان است. درواقع طلا نوعی سرمایه ارزشمند در جهان محسوب می­شود.

یکی از کاربردهای مهم طلا ساخت جواهرات است. از آنجایی خانم­ها به طور غریزی به اکسسوری­هایی چون جواهرات علاقه دارند و از آن برای زیباتر کردن استایل خود استفاده می­کنند؛ طلا در بین خانم­ها همواره یک فلز ارشمند و محبوب محسوب می­شود. اما ممکن است به جز زیبایی، از فواید طلا برای زنان بی­خبر باشید؛ در این مقاله خواص طلا برای سلامتی جسم و خلق­و­خوی انسان را بررسی می­کنیم؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

فواید طلا برای زنان چیست؟

طلا دارای چندین خاصیت درمانی و معنوی است؛ حتی برخی از خواص طلا توسط علم پزشکی نیز ثابت شده است و برخی از فواید آن ممکن است هنوز به اثبات نرسیده باشند. اما به‌هرحال نمی‌توان منکر فواید این عنصر گران‌بها برای سلامتی جسمی و روحی زنان شد؛ در ادامه به برخی از فواید طلا برای زنان می­پردازیم:

بهبود گردش خون

یکی از خواص طلا و جواهراتی مثل انگشتر طلا برای سلامتی انسان، بهبود جریان گردش خون است. طلا اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن را افزایش می­دهد و عملکرد سیستم گردش خون را بهبود می­بخشد. جالب است بدانید؛ حتی از این عنصر پرخاصیت برای تهیه داروهای گردش خون نیز استفاده می‌شود. بنابراین طلا دارای تاثیرات مثبتی بر روی سلامت قلب انسان است.

درمان و مراقبت از پوست

خواص درمانی در زمینه پوست و مو، یکی از فواید طلا برای زنان به‌شمار می‌رود. امروزه این خواص طلا برای متخصصین پوست و مو به اثبات رسیده است و به همین دلیل در مراکز درمانی و زیبایی به روش‌های گوناگون از این فلز پرخاصیت استفاده می­شود. به عنوان مثال سرم­ها و ماسک­های طلا برای جوان‌سازی پوست و رفع بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می­گیرند.

در گذشته نیز از طلا برای درمان زخم­ها و عفونت­های پوستی استفاده می­کردند. طلا دارای خاصیت ترمیم­کنندگی قوی است و در بهبود زخم­ها بسیار موثر است. همچنین تجربه ثابت کرده است؛ اگر تکه‌ای از طلا را به محل زخم یا خراشیدگی ببندید، موجب کاهش درد خواهد شد.

افزایش شور و نشاط و بهبود خلق و خو

از دیگر فواید طلا برای زنان می‌توان به بهبود حال روحی و افزایش شور و نشاط اشاره کرد. تاثیر طلا بر روحیه انسان در حدی است که می­تواند برخی مشکلات روحی و روانی را برطرف کند و باعث نشاط روحی شود. به همین دلیل استفاده از طلا برای آن­هایی که دچار افسردگی شده‌اند، مفید خواهد بود.

استفاده از طلا، باعث به جریان افتادن انرژی مثبت به همراه ارتعاشات تسکین‌دهنده‌‌ی درون بدن می‌شود. به دنبال این ارتعاشات، رگ­های خونی منبسط شده و توزیع اکسیژن به سلول‌ها به آسانی انجام می­شود. در نتیجه سطح انرژی فرد افزایش می­یابد و جریان گردش خون موجب بهبود عملکرد بدن می­شود.

تنظیم دمای بدن

برخی از مشکلات سلامتی موجب تغییر عملکرد بدن شده و گرگرفتگی و دیگر مشکلات را برای انسان ایجاد می­کنند. در این مواقع، استفاده از طلا می‌تواند به بازگشت دمای طبیعی بدن کمک کند؛ در واقع طلا بدن را خنک کرده و تب را پایین می­آورد.

این امر به‌ویژه در دوران یائسگی، که زنان دچار گرگرفتگی می­شوند؛ اهمیت بیشتری پیدا می­کند. در این مواقع استفاده از طلا موجب تنظیم دمای بدن و کاهش گرگرفتگی می‌شود. همچنین برای خانم‌ها در سنین پایین­تر نیز استفاده از طلا، موجب تنظیم دمای بدن در دوره‌های ماهانه قاعدگی می­شود و درد را نیز کاهش می­دهد.

کمک به رفع آرتروز

خواص طلا به همین­جا ختم نمی­شود و در عملکرد سیستم اسکلتی انسان نیز تاثیرات مهمی دارد. طلا موجب بهبود و درمان علائم آرتروز و آرتریت می­شود و عملکرد حرکتی انسان را بهبود می­بخشد. برای این کار می­توانید طلای 24 عیار را بر روی قسمتی از بدن که دچار آرتروز است، ببندید و خواص بی­نظیر آن را در تسکین علائم آرتروز مشاهده کنید.

کاهش استرس و فشار روانی

در دنیای پر استرس امروز و فشارهای روحی و روانی متعددی که به انسان وارد می­شود، استفاده از طلا می­تواند با کاهش فشار روانی، استرس را از زنان دور کند.

کمک به بهبود زخم‌ها

چنان­چه زخم­های تشکیل شده بر روی پوست زود بهبود پیدا نکنند و جای آن­ها تا مدت­ها باقی بماند، می­توانند آزاردهنده باشد. یکی از فواید طلا برای زنان، تاثیر آن به عنوان بهبوددهنده زخم­های پوستی است. خاصیت این فلز گران­بها در حدی بوده که در بسیاری از محصولات درمانی پوست از طلا استفاده شده است.

ارتقای سیستم دفاعی بدن

سیستم دفاعی بدن انسان به طور طبیعی همواره با عوامل بیماری­زا در حال مبارزه است؛ اما هیچ فردی به­طور کامل از ابتلا به بیماری­ها در امان نیست. یکی از خواص طلا برای سلامت بدن زنان این است که می­تواند موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود و به این ترتیب از بدن در برابر عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا محافظت کند. طلا سیستم ایمنی بدن را بهبود می­بخشد؛ به همین دلیل معمولاً خانم‌هایی که از طلا استفاده می­کنند، از سلامت بیشتری برخوردارند و کمتر به بیماری­ها دچار می‌شوند.

بهبود سیستم لنفاوی و سیستم عصبی بدن

یکی از جالب­ترین فواید طلا برای زنان، این است که می­تواند موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و لنفاوی شود. همچنین طلا سیستم غدد درون ریز را بهبود می­بخشد. تحقیقات زیادی برای اثبات این موضوع صورت گرفته است؛ این تحقیقات نشان می­دهند طلا در پیشگیری از بروز بیماری­های مربوط به غدد درون‌ریز، نظیر تیروئید و یا مشکلات عصبی نقش مهمی دارد.

خواص انگشتر طلا

خواص انگشتر طلا برای زنان

یکی از محبوب­ترین و پرکاربردترین زیورآلات برای زنان و مردان، انگشتر است. از آنجایی که اتصالات عصبی بسیاری در انگشتان بدن انسان است و این اتصالات تا مغز ادامه پیدا می­کنند؛ تماس انگشتر طلا با انگشتان دست می­تواند موجب افزایش سلامتی انسان شود. به عنوان مثال انگشتر طلا می­تواند باعث بهبود سلامت قلب شود و از بروز بیماری­هایی نظیر سرماخوردگی و سرفه نیز جلوگیری کند.

خواص دستبند طلا برای زنان

بسیاری از زنان از دستبند و النگوی طلا برای زینت دادن به دست­های خود استفاده می­کنند. جالب است بدانید که النگو و دستبند طلا زنانه به­جز زیبایی، باعث تنظیم گردش خون در بدن می‌شوند و جریان خون را بهبود می­بخشند. شکل دایره­ای دستبند طلا زنانه، موجب بازگشت انرژی الکترومغناطیسی به بدن می­شود و این امر در بهبود گردش خون کلی بدن موثر است.

خواص گردنبند طلا برای زنان

گردنبند طلا باعث افزایش جذب انرژی مثبت می­شود و سلامتی ذهن و بدن را تضمین می­کند؛ همچنین تماس گردنبند طلا با سیستم عصبی گردن، موجب تنظیم گردش خون در بدن می­شود.

سخن پایانی

طلا یکی از فلزات گران­بها، درخشان و محبوب در بین­خانم­ها محسوب می­شود که در زیبایی ظاهری افراد بسیار موثر است و به استایل آن­ها جلوه­ای خاص می­بخشد. اما جالب است بدانید که خواص طلا تنها به زیبایی ظاهری محدود نمی­شود و برای سلامتی زنان نیز بسیار موثر است. از فواید طلا برای زنان می­توان به بهبود گردش خون، افزایش سلامت قلب، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، افزایش نشاط روحی و کاهش استرس، بهبود زخم­ها و جوان‌سازی و سلامت پوست اشاره کرد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب