farsi beauty

سردمزاجی در مردان چگونه درمان می شود؟

رابطه جنسی سرد مزاجی

سرد مزاجی در مردان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از آقایان به آن مبتلا هستند و این مشکل می‌تواند مشکلات زیادی را به خصوص برای زوجین به ارمغان آورد. سرد مزاجی در مردان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث وجود مشکلاتی همچون اختلالات جنسی شود، می‌تواند تأثیرات روانی زیادی را در زندگی مشترک برای آقایان به وجود آورد.

به دلیل اینکه سرد مزاجی مردان می‌تواند باعث به وجود آمدن بی‌میلی جنسی شود، می‌تواند بنیاد خانواده را هدف قرار دهد و باعث تزلل آن نیز شود. بی‌میلی علاوه بر اینکه می‌تواند در روابط زناشویی تأثیرات مخربی داشته باشد، می‌تواند به شکل‌گیری بحران‌های خانوادگی، روانی و روحی نیز ختم شود. اگرچه سرد مزاجی در آقایان می‌تواند به شکل‌گیری مشکلات بزرگی منجر شود اما راهکار‌های مختلفی برای درمان سرد مزاجی مردان وجود دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

سرد مزاجی در مردان

اگرچه در مطالب گوناگونی به سرد مزاجی زنان و تأثیرات آن اشاره شده است اما لازم به ذکر است که سرد مزاجی تنها مختص به خانم‌ها نمی‌باشد بلکه آقایان نیز می‌توانند سرد مزاجی را تجربه کنند.

کاهش میل جنسی در مردان | 7 دلیل مهم کاهش میل جنسی در مردان

مهم تعریف سرد مزاحی مردان، نبود یا کاهش بیش از اندازه و غیر معمول میل جنسی آقایان می‌باشد که می‌تواند مشکلات و اختلالات جنسی را هم برای آقایان و همچنین شریک جنسی آنان به وجود آورد. امروزه به دلیل اینکه بسیاری از جدایی‌ها و همچنین طلاق‌ها به دلیل وجود سرد مزاجی در آقایان و مردان است، درمان آن و معرفی راهکار‌های درمانی برای این عارضه بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است.

علل سرد مزاجی در مردان

اگرچه سرد مزاجی در مردان یک عارضه بسیار مهم است و می‌تواند بر بخش‌های مختلف زندگی تأثیر‌گذار باشد اما همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، این عارضه نیز مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر جنسی قابل حل و درمان می‌باشد.

قبل از اینکه به معرفی راهکار‌های درمان سرد مزاجی بپردازیم، لازم است تا شما برای تشخیص این عارضه با مهم‌ترین علل سرد مزاجی در مردان آشنا شوید. در ادامه این بخش به معرفی برخی از مهم‌ترین علل سرد مزاجی در آقایان خواهیم پرداخت.

کاهش تستوسترون بدن

تستوسترون یکی از مهم‌ترین هورمون‌ها در بدن محسوب می‌شود و وظیفه‌های زیاد و البته مهمی را در بدن بر عهده دارد. ساخت عضلات و افزایش استحکام استخوان‌ها از مهم‌ترین وظایف این هورمون در کنار ساخت و تولید اسپرم به حساب می‌آید.

وجود حجم و اندازه طبیعی این هورمون در بدن می‌تواند باعث ایجاد انگیزه جنسی شود و افزایش آن نیز می‌تواند به همین امر تبدیل شود. از همین جهت یکی از مهم‌ترین علل اولیه سرد مزاجی بدن و کاهش تمایلات جنسی می‌تواند کاهش سطح تستوسترون در بدن باشد.

مصرف برخی از دارو‌ها

از دیگر علت‌های سرد مزاجی در آقایان می‌توان به مصرف برخی از دارو‌ها به خصوص دارو‌های شیمیایی اشاره کرد. دارو‌های زیادی هستند که می‌توانند باعث کاهش سطح تستوسترون در بدن شوند و در نتیجه باعث ایجاد سرد مزاجی شوند.

کاهش میل جنسی مردان: علل و درمان - متخصص اورولوژی، کلیه و مجاری ادرار: دکتر  اسلامی

کورتون‌ها و مسکن‌ها از مهم‌ترین دارو‌هایی هستند که می‌توانند باعث کاهش میلی جنسی در آقایان شوند. همچنین شیمی درمانی یکی دیگر از مهم‌ترین علت‌هایی است که می‌تواند میل جنسی را در آقایان بسیار کاهش دهد و سطح آن را به صفر رساند.

اختلال افسردگی

اختلالات روانی و ذهنی می‌تواند تا حد زیادی بر کاهش میل جنسی آقایان تأثیر‌گذار باشد و باعث سرد مزاجی در مردان شود. افسردگی یکی از مهم‌ترین اختلالات جنسی است که می‌تواند بخش‌های مختلف زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. رابطه جنسی نیز از عارضه‌هایی محسوب می‌شود که افسردگی می‌تواند بر آن تأثیر‌گذار باشد و تمایل به آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

البته لازم به ذکر است که اختلال افسردگی تنها بر میل جنسی آقایان تأثیر‌گذار نیست بلکه می‌تواند بر میل جنسی خانم‌ها نیز اثر‌گذار باشد و آن را کاهش دهد.

بیماری‌های جسمی

علاوه بر اینکه بیماری‌های روانی و اختلالات ذهنی می‌تواند باعث سرد مزداجی در آقایان شوند، بیماری‌های جسمی زیادی وجود دارند که می‌تواند باعث به وجود آمدن سرد مزاجی در مردان شود. برخی از مهم‌ترین بیماری جسمی که می‌تواند باعث کاهش میل جنسی در مردان شوند عبارت‌اند از

  • دیابت نوع ۲
  • شقاق مقعدی
  • اضافه وزن
  • انسداد روده
  • فشار خون بالا

درمان سرد مزاجی در مردان

اگرچه سرد مزاجی امروزه در آقایان و بانوان بسیار فراگیر شده است، اما راهکار‌های درمانی مختلفی نیز برای درمان آن وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند افراد را دوباره به شرایط عادی بازگردانند. در ادامه به معرفی بهترین و مؤثر‌ترین راهکار‌های درمان سرد مزاجی در مردان بپردازیم.

5 دلیل کاهش میل جنسی - طریقه افزایش میل جنسی با محصولات الدر - الدر

مراجعه به مشاوره و روانشناس

همانطور که در قسمت‌های قبلی به آن اشاره کردیم، سرد مزاجی می‌تواند علل روانی و ذهنی نیز داشته باشد. مراجعه به مشاوره یا روانشناس می‌تواند باعث درمان مشکلاتی شود که مستقیم یا غیر مستقیم بر توان و میل جنسی تأثیر‌گذار است.

مراجعه به مشاوره فردی، مشاوره خانواده، مشاوره جنسی از مهم‌ترین و بهترین راه حل‌های درمان سرد مزاجی در مردان محسوب شود.

مراجعه به دکتر اورولوژیست

یکی دیگر از راهکار‌های درمانی سرد مزاجی در آقایان و رفع اختلالات جنسی آنان، مراجعه به دکتر اورولوژیست است. در بسیاری از مواقع علت سرد مزاجی در مردان می‌تواند مربوط به آناتومی بدن باشد. برای بررسی این مشکل و رفع عارضه سرد مزاجی حتماً بایستی به متخصص اورولوژی مراجعه کرد.

استفاده از گیاهان دارویی

طب سنتی با ارائه و بررسی گیاهان دارویی همیشه برای درمان بیماری‌های مختلف راهکار‌های متفاوت و البته تأثیر‌گذاری ارائه کرده است. در طب سنتی، گیاهان دارویی مختلفی وجود دارد که می‌تواند به درمان سرد مزاجی در مردان تبدیل شود و میل جنسی آنان را افزایش دهد.

برای مثال استفاده از جوز هندی به صورت ادویه در آشپزی یکی از بهترین راهکار‌های افزایش میلی جنسی آقایان است. تأثیر جوز هندی علاوه بر آقایان در افزایش میل جنسی بانوان تا حدی زیاد است که از آن با عنوان ویاگرای بانوان یاد می‌شود.

مصرف زعفران نیز همچون جوز هندی می‌تواند در افزایش میل جنسی آقایان و درمان سرد مزاجی مردان تأثیر‌گذار باشد. این ادویه بسیار محبوب و البته معروف به دلیل دارا بودن عصاره کروسین می‌تواند به افزایش میل جنسی منجر شود. علاوه بر زعفران، جینسینگ نیز می‌تواند بر افزایش میل جنسی در مردان نیز تأثیر‌گذار باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل سرد مزاجی در مردان و همچنین مهم‌ترین راهکار‌های درمان سرد مزاجی مردان بپردازیم. ‌امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب