farsi beauty

ضد آفتاب های مناسب برای استفاده در خانه + معرفی 3 مورد

ضد آفتاب

شاید فکر کنید اشعه های فرابنفش خورشید تنها در محیط آزاد و در تابش مستقیم آفتاب به پوست ما آسیب می رسانند. ولی خبر بد آن است که این اشعه های مخرب در محیط های بسته مانند درون خانه هم می توانند خطرناک باشند. پس پوست تحت هر شرایطی به محافظت نیاز دارد و شما در خانه هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید .

این که اشعه های UV در خانه چه آسیب های برای پوست وارد میکنند و چه ضد آفتابی برای محیط های بسته مناسب است را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد و به شما آموزش می دهیم چگونه در خانه نیز از پوست خود محافظت کنید و 3 تا از ضد آفتاب های مناسب برای استفاده در خانه را به شما معرفی میکنیم.

چرا باید در محیط خانه از ضد آفتاب استفاده کرد؟

می توان گفت تابش های آفتاب همانقدر که در محیط باز به پوست شما آسیب می رسانند، خطرناک هستند و تقزیبا آسیب های مشابهی نیز دارند.

از اولین آسیب های اشعه های فرا بنفشی که از طریق درها ی شیشه ای و پنجره ها وارد خانه شما می شوند ایجاد لکه ها و افزایش تولید ملانین است که در نهایت موجب تیرگی پوست و یا کک و مک می شود. در این موارد استفاده از ضد آفتاب نه تنها از ایجاد این لکه های آزار دهنده جلوگیری می کند بلکه موجب یکدستی پوست شما نیز می شود.

دومین آسیب این تابش ها اختلال در تولید الاستین و درنتیجه کاهش سرعت بازسازی پوست است و موجب پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می شود. همچنین تابش اشعه های فرا بنفش در طولانی مدت ساختار های سلولی را تغییر می دهد و نه تنها پوست را خشک و پیر می کند، خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهد. شاید باورش سخت باشد ولی حتی نور های مصنوعی که در خانه از آنها استفاده می کنیم نیز برای پوست ما مضر هستند و استفاده از ضد آفتاب در خانه حتی در برابر نور های مصنوعی نیز از پوست ما محافظت می کنند.

آیا در خانه هم باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

ویژگی‌های ضد آفتاب مناسب برای استفاده در خانه چیست؟

شما برای محافظت از پوست خود در منزل نیز باید ضد آفتابی انتخاب کنید که بتواند پوشش کافی در برابر اشعه های فرابنفش ایجاد کند و همچنین نیاز های پوست شما را تامین کند. انتخاب ضد آفتاب برای استفاده در محیط خانه ویژگی های بسیاری دارد. این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

  • ضد آفتاب شما برای محیط های داخلی می تواند حداقل SPF 30 داشته باشد.
  • از ضد آفتابی استفاده کنید که در برابر هردو اشعه UVA و UVBاز شما محافظت کند.
  • ضد آفتاب های حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین Eو Cنیز می توانند از آسیب های رادیکال های آزاد بر پوست شما بکاهند.
  • اگر پوست حساسی دارید برای جلوگیری از تحریک شدن پوستتان حتما از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که ترکیبات ضدآلرژیک دارند و در ترکیبات آنها از مواد عطری استفاده نشده است.
  • اگر در خانه فعالیت های ورزشی دارید و یا زیاد عرق می کنید از ضد آفتاب های ضد آب استفاده کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.
  • بهترین انتخاب ضد آفتاب برای داخل خانه محصولاتی هستند که قدرت آبرسانی و حفظ رطوبت پوست شما را داشته باشند. وجود ترکیباتی مانند گلیسیرین یا هالورونیک اسید به پوست نرمی و رطوبت بیشتری می‌دهند.
  • هنگام خرید محصولات پوستی به تاریخ انقضا و اعتبار برند دقت کنید تا از سلامت کالا و و رعایت استاندارد های کیفیت مطمئن شوید.
  • حتما پیش از استفاده محصول آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید به ترکیبات آن حساسیت ندارید.
  • در پایان به یاد داشته باشید ترکیبات محصولات را با دقت مطالعه کنید تا از عدم وجود ترکیبات مضر و آسیب زا مانند پارابن‌ها و ایمیدازولیدین‌ها مطمئن شوید.

نحوه استفاده از ضد آفتاب در منزل چگونه است؟

شاید ویژگی های ضد آفتاب برای بیرون و داخل خانه یکسان به نظر برسند اما نحوه استفاده از آنها با هم متفاوت هستند. برای استفاده موثر تر شما از ضد آفتاب در داخل خانه، نحوه استفاده آن را برای شما شرح می دهیم:

  • مقدار مناسب ضد آفتاب را بر روی پوست خود بمالید تا یک لایه نازک بر روی پوست شما ایجاد کند. مقدار مناسب برای استفاده از ضد آفتاب معمولا 2 انگشت است.
  • دقت کنید تا ضد آفتاب به صورت یکنواخت بر روی پوست صورت، گردن، دست‌ها و دیگر قسمت‌های بدن که در معرض اشعه قرار می گیرند، شما پخش شود.
  • معمولا در خانه نیازی به تجدید ضد آفتاب نیست امابهتر است در ساعات اوج تابش آفتاب بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • نکته پایانی که در هنگام استفاده از ضد آفتاب باید به آن دقت داشته باشید شستوشوی صورت در پایان روز است تا از بسته شدن منافذ پوستتان و باقی ماندن آلودگی ها بر روی پوست جلوگیری کنید.

آیا در شب هم باید ضد آفتاب استفاده کرد؟

با غروب خورشید در شب و کاهش اشعه های فرا بنفش نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست. اما می توانید از محصولات مراقبت پوستی مانند آبرسان های حاوی SPF استفاده کنید تا در کنار محافظت از پوست شما در برابر اشعه UVبه آبرسانی و تغذیه پوست شما در شب کمک کند. کرم هایی که حاوی ترکیباتی مانند ویتامین‌ها و اسیدهای چرب اساسی باشند و به بازسازی و ترمیم پوست کمک کنند.

معرفی 3 تا از بهترین ضد آفتاب ها برای استفاده در خانه

ضد آفتاب نوتروژینا مدل برایت بوست SPF 30

ضد آفتاب برایت بوست نیتروژنا

کرم ضد آفتاب برایت بوست نوتروژینا SPF30 است و به علت تحریک غدد لنفاوی زیر پوست، باعث تولید کلاژن و الاستین شده و شادابی و نشاط را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

موارد استفاده توصیه شده برای محصول: قرمزی، لکه های تیره، رنگ ناهموار پوست، منافذ

  • حاوی ویتامین C و E
  • جلوگیری از ایجاد لک
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • مناسب انواع پوست

کرم ضد آفتاب اوردینری SPF30

ضد افتاب اوردینری

کرم ضد آفتاب اوردینری SPF30 یک ضد آفتاب روزانه فیزیکی با پشتیبانی آنتی اکسیدانی است.

  1. محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  2. بهبود خشکی پوست
  3. مناسب برای انواع پوست

مواد اصلی: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم، عصاره میوه/برگ تاسمانیا، هیالورونات سدیم

لوسیون ضدآفتاب و آبرسان هیدروبوست نوتروژینا SPF25

ضد آفتاب هیدروبوست نوتروژینا

لوسیون ضد آفتاب هیدروبوست نوتروژینا SPF 25 باعث افزایش آبرسانی و تقویت سد محافظ طبیعی پوست می شود.

  1. برای پوست های کم آب(دهیدراته) و انواع پوست
  2. حاوی هیالورونیک اسید
  3. SPF25
  4. توسعه یافته توسط متخصصین پوست

نحوه مصرف: روزانه دو بار بر روی صورت

بافت فوق سبک و بدون چربی آن برای استفاده به عنوان پایه قبل از آرایش ایده آل است

از تماس با چشم خودداری شود

نتیجه گیری

ضدآفتاب یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست است و عدم استفاده از آن میتواند مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. در خانه هم پوست تحت تاثیر عوامل مختلفی است و نیاز به مراقبت دارد و ضد افتاب های مناسب استفاده در خانه میتوانند کمک به سزایی به ما بکنند. نکته آخر اینکه برای خرید ضد افتاب اصل حتما از فروشگاه های معتبر و مطمئنی مانند امیلی، سوراو، کاج شاپ، عسل بانو، زنونه استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب