farsi beauty

بهترین زمان مصرف پودر کلاژن

پودر کلاژن

این روزها پودر کلاژن در همه جا وجود دارد. احتمالاً مطالب مختلفی در مورد بهترین راه برای مصرف پودر کلاژن شنیده‌اید، و هنوز ممکن است این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که آیا کلاژن را باید صبح ناشتا استفاده کنم و یا درست قبل از رفتن به رختخواب، زیرا پوست در هنگام خواب خودش را بازسازی می‌کند.

سوالی که پیش می آید اینکه بهترین زمان مصرف پودر کلاژن برای جذب بهتر و کمک به سلامتی و زیبایی چه موقعی است؟ برای دانستن این موضوع و اطلاعات بیشتر در مورد مصرف پودر کلاژن با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا بایستی پودر کلاژن مصرف کنیم؟

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در سرتاسر بدن شما وجود دارد و بطور مستقیم با آبرسانی و خاصیت ارتجاعی پوست مرتبط می‌باشد. علاوه بر اینکه کلاژن می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک و سفتی و چاقی صورت کمک نماید، بلکه نقش کلیدی در کمک به سلامت کل بدن و بعنوان یک پروتئین مهم در سلامتی استخوان‌ها، تاندون‌ها، رگ‌های خونی، غضروف‌ها و سلول‌های پوست شما موثر می‌باشد.

بهترین زمان مصرف پودر کلاژن

بهترین زمان مصرف پودر کلاژن به دلیل مصرف آنها بستگی دارد. اگر با مصرف این پودر دچار گاز یا مشکلات روده‌ای می‌شوید، بهتر است آن را صبح با یک فنجان چای یا قهوه میل کنید. اگر می‌خواهید خواب آرام و راحتی را تجربه کنید، می‌توانید آن را شب با یک لیوان شیر مصرف کنید.

صرف نظر از زمانی که پودر کلاژن را مصرف می‌کنید، می‌تواند سلامت پوست و بدن شما را به همان اندازه افزایش دهد. تنها چیزی که مهم است، این است که پودر کلاژن را به طور مداوم مصرف کنید و از کلاژن خالص و با کیفیت بالا استفاده نمایید.

  1. مصرف پودر کلاژن در صبح

شاید شنیده باشید که صبح بهترین زمان برای مصرف برخی مکمل‌ها از جمله پودر کلاژن می‌باشد. این ادعا می‌تواند برای برخی از مکمل‌ها صدق نماید، زیرا مصرف آنها با معده خالی از تجزیه اسید معده شما جلوگیری می‌نماید. اما این به دو دلیل در مورد کلاژن صادق نیست.

  • اسید معده تنها زمانی ترشح نمی‌شود که غذا به معده شما برسد. بلکه زمانی که معده شما نیز خالی است فعال‌تر بوده و پس از خوردن غذا کاهش می‌یابد.
  • اسید معده شما به مکمل‌های کلاژن آسیب نمی‌رساند و یا آن را تجزیه نمی‌کند. کلاژن ابتدا بایستی به اسیدهای آمینه تجزیه شود، تا شروع به ساخت کلاژن نماید. علاوه بر این، بیشتر این فرآیندها در روده کوچک رخ می‌دهد تا در معده شما.

اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید پودر کلاژن را در صبح مصرف نمایید.. بنابراین استفاده از کلاژن در قهوه، چای و یا با یک اسموتی می‌تواند به شما کمک کند تا روز خود را با یک وعده غذایی مغذی و کلاژن‌ساز شروع نمایید.

  1. مصرف پودر کلاژن در بعد از ظهر

یکی از مزایای مصرف پودرکلاژن در بعد از ظهر، کمک به کاهش هوس‌های غذایی بیشتر می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف پروتئین‌های بیشتر از جمله کلاژن می‌تواند به افزایش احساس سیری در افراد کمک نماید. پس به جای استفاده از میان وعده‌ها، می‌توانید یک مکمل کلاژن پودری را با ماست یونانی یا یک فنجان چای کرده و نوش جان کنید، تا اشتهایتان را کور کرده و به کاهش وزنتان نیز کمک کنید!

  1. مصرف پودر کلاژن در شب

برخی از متخصصان سلامت مصرف برخی مکمل‌ها را در وعده‌های شب توصیه می‌کنند، زیرا آنها محلول در چربی هستند و وقتی مقداری چربی مصرف کرده باشید، بدن شما می‌تواند آنها را به راحتی جذب نماید. از سوی دیگر، کلاژن محلول در آب است، به این معنی که شما نیازی به مصرف کلاژن با غذا ندارید و بدن شما آن را در هر زمان از روز براحتی جذب می‌نماید.

مصرف پودر کلاژن با معده خالی!

برخی افراد معتقدند مصرف پودر کلاژن با معده خالی بهترین نتایج را برای آنها بهمراه دارد، زیرا برای هضم پروتئین‌ها به اسید معده نیاز است. بسیاری از مردم نیز از این روش تبعیت می‌کنند. بنابراین در تئوری، مصرف کلاژن با معده خالی تضمین می‌کند که می توانید کلاژن را بهتر تجزیه کنید.

با این حال، برای بهره‌مندی از بیشترین خواص، نیازی به مصرف کلاژن با معده خالی ندارید. پس تصمیم‌گیری با خودتان است که این راه را انتخاب کنید یا نه!

مصرف پودر کلاژن با آب گرم بهتر است یا سرد؟

دوستداران چای و قهوه نگران نباشید، مصرف پودر کلاژن در آب داغ به هیچ وجه به کلاژن آسیب نمی‌رساند و و از خواص آن کم نمی‌کند. در واقع یکی از بهترین ویژگی‌های پودر کلاژن این است که می‌تواند بخوبی در مایعات گرم یا سرد حل شود.

بنابراین سعی کنید کلاژن را با انواع نوشیدنی‌های دلخواه خود امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهترین کارکرد را خواهد داشت.

آیا باید هر روز پودر کلاژن مصرف کنم؟

بله شما باید هر روز پودر کلاژن مصرف کنید، زیرا یک سوم ترکیب پروتئین بدن شما از کلاژن تشکیل شده است و یکی از ضروری‌ترین مواد مورد نیاز بدن ما می‌باشد. در سن 30-25 سالگی، تولید کلاژن در بدن شما با اختلال مواجه می‌شود. بطوری که در 40 سالگی، ما شروع به از دست دادن یک درصد کلاژن در هر سال می‌کنیم.

بنابراین وقتی که هر روز کلاژن مصرف می‌کنید، مقدار مورد نیاز و کافی این پروتئین ضروری را در بدن خود تامین می‌نمایید و این بسیار مهم است!

مصرف کلاژن با ویتامین سی چه تاثیری دارد؟

اغلب در برخی سایت‌ها می‌خوانید که برای تاثیر حداکثری کلاژن، مصرف ویتامین ث با کلاژن ضروری است. بله تا حدی درست است، با توجه به اینکه ویتامین سی یک ماده مغذی است و می‌تواند در تولید و افزایش میزان کلاژن طبیعی در بدن شما بسیار کمک نماید.

آیا کاری وجود دارد که تاثیر پودر کلاژن را موثرتر و سریتر کند؟

اگر واقعاً می‌خواهید در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن تاثیر پودر کلاژن را ببینید، بایستی سعی کنید قند را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. مواد قندی در فرآیندی به نام "گلیکاسیون" به کلاژن آسیب می‌رساند. زمانی که شیرینی‌جات و مواد قندی می‌خورید، قند اضافی به چربی‌ها و پروتئین‌های پوست شما می‌چسبد و آنزیم‌هایی تولید می‌نماید که هم کلاژن و هم فیبرهای الاستین پوست را ضعیف می‌کنند.

بهترین سن برای مصرف پودر کلاژن

اینکه در چه سنی کلاژن مصرف می‌کنید، یک انتخاب شخصی است. شما ممکن است شروع به مصرف پودر کلاژن از اوایل دهه بیست سالگی خود کنید یا صبر کنید تا میزان کلاژن طبیعی بدن شما در یائسگی بیشتر کاهش یابد. اگرچه هیچ زمانی برای شروع مکمل کلاژن دیر نیست، اما اگر افراد بموقع برای مصرف پودر کلاژن اقدام کنند، نتایج بهتر و سود بیشتری از آن خواهند برد.

سخن پایانی در خصوص مصرف پودر کلاژن

اگر متوجه شدید که بدن شما در ساعات مختلف روز به مکمل‌های کلاژن واکنش متفاوتی نشان می‌دهد، می‌توانید طبق این روال عمل کنید تا بهترین نتیجه مطلوب را برای شما داشته باشد. حقیقت مهم این است که کلاژن را می‌توانید در هر زمانی از روز مصرف کنید.

افراد بسیاری با مصرف پودر کلاژن رومارن نتایج بهتری برای اهداف مورد نظر خود (سفتی و چاقی صورت، تقویت موها، بهبود درد مفاصل، عضله سازی در ورزشکاران و ...) گرفته‌اند. شما هم می‌توانید با مصرف منظم پودر کلاژن به جوانی سلامی دوباره دهید و با پیری خداحافظی کنید.

منبع: https://romaran.ir

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب