farsi beauty

در پاییز چگونه آرایش کنیم و از پوست خود مراقبت کنیم؟

آرایش

هر فصل آرایش مناسب خود را می طلبد، وقتی پاییز از راه می رسد، افراد دوست دارند تنوعی در آرایش خود ایجاد کنند. زیبایی آرایش زمانی خود را نشان می دهد که نسبتی میان میکاپ با فصلی که در آن قرار دارید ایجاد کنید.

با فرا رسیدن پاییز، این سوال در ذهن تمامی افراد ایجاد می شود که ترفندهای آرایش پاییزی کدام اند؟ پس اگر شما هم تمایل دارید که بدانید کدام ترفندهای آرایشی را در این فصل به کار ببرید در این مقاله با ما همراه باشید.

 

تراکوتا تک‌ رنگ

پاییز امسال، تراکوتا یکی از گرم‌ ترین رنگ‌ هاست. یک رژلب هلویی رنگ مات بزنید و در عین حال نسبتی میان گونه، رنگ لب و چشمانتان با هم ایجاد کنید. درست مثل ریچل برازنان.

لب‌ های قرمز

یکی از جذاب ترین ترفندهای آرایشی پاییز، لب های برجسته است. خصوصاً اگر از رنگ قرمز تیره در آن استفاده کنید. قرمز تیره یا رنگ توت در جهان بسیار دلبرانه است به‌ طوری‌ که می‌ تواند به‌ عنوان رنگی خنثی نیز در نظر گرفته شود.

خط زیر چشم

یکی از ترفندهای آرایش پاییزی خط چشم بالدار است و هرگز از مد نمی افتد. این پاییز، سعی کنید چشمانتان را با کشیدن خط چشم در زیر چشم بسیار برجسته کنید و آن را ادامه دهید.

ابروهای صابونی

دوران ابروهای پر و کشیده گذشته است. امسال، باید سراغ ابروهای صابونی بروید، وقتی ابرو به سمت بالا داده می‌ شود و برای این کار از صابون استفاده می‌ شود تا به خوبی پف کند، بسیار زیباست.

آرایش پاستیلی

استفاده از رنگ های پاستیلی در ناحیه پلک می تواند آرایش شما را شیک تر نشان دهند. برای این که جلوه بیشتری به صورتتان بدهید می‌ توانید رنگ پلک‌هایتان را با گوشواره‌ ای که می‌ اندازید، ست کنید.

آرایش پاییزی بر روی گونه های شما

برای پاییز امسال بهتر است از رنگ قرمز ملایم برای رژگونه استفاده کنید. گونه های خود را با رژگونه برجسته تر کنید و با این ترفند توجه همه را به صورت خودتان جلب کنید.

رنگ غیرمنتظره

در فصل پاییز بهتر است با خط چشم مشکی خداحافظی کنید و به جای آن از رنگ آبی براق استفاده کنید تا چشمانتان روشن تر شود. برای تکمیل آرایش خود می توانید از کمی برق لب و ریمل استفاده کنید.

کمی ارغوانی

یکی از بهترین رنگ ها برای عبور از هوای گرم به سرد، رنگ ارغوانی است. رنگ ارغوانی نسبت به رنگ های گرم، احساس چشمگیر تری داشته در عین حال نشان کمتری از فصل پاییز دارد. وقتی از رنگ ارغوانی روی انواع رنگ های پوست استفاده می کنید می توانید زیبایی و دلبرانه بودن این رنگ را ببینید.

در پاییز چگونه آرایش کنیم؟

خط چشم گرافیکی

می توانید آرایش خود را ساده نگه دارید و چشمانتان را به مرکز توجه تبدیل کنید. یک چشم گربه‌ ای هرگز از مد نمی‌ افتد اما اضافه کردن بال به آن می‌ تواند آن را حسابی چشم نواز کند.

لب‌ های بوردو

رژلب شرابی به خوبی با پوستی با طراوت و کمی ریمل ست می شود. چه چیزی بهتر از اینکه از خط لب استفاده کنید تا به خوبی رنگ داخلی آن مشخص شود و توجه افراد را به خود جلب کند.

مژه‌ های شاداب

برای شاداب به نظر رسیدن مژه ها می توانید از ریشه مژه تا نوک آن را چندین بار ریمل برنید و توجه را به سمت چشمانتان جلب کنید.

لب‌ های قرمز

برای به خاطر آوردن فصل پاییز می توانید از رنگ خونی لوکس با رنگ قهوه ای استفاده کنید. برای داشتن ظاهری مات، رژلب  را مستقیماً روی لب بمالید یا قبل از ضربه زدن روی لب، رنگ را اول روی انگشت خود بکشید تا ظاهری نرم‌ تر داشته باشد.

چشمان ظریف خمار

با کشیدن خط چشم طلایی یا نقره ای در داخل و بیرون از چشم خود چشمان ظریف خمار برای خود ایجاد کنید. بهتر است مابقی آرایش خود را ساده نگه دارید تا این مورد بیشتر از هر وقت دیگری خود را نشان دهد.

هلویی تک‌ رنگ

استفاده از رنگ نارنجی یا هلویی در آرایش، نوعی آرایش خنثی است که به تازگی مد شده و طرفداران بسیار زیادی برای خود دارد.

پوست فوق‌ العاده

در فصل پاییز بهتر است پوست فوق العاده با آرایش ساده و شیک داشته باشید. تنها با زدن کمی کرم پودر می توانید به آرایش خود پایان دهید.

چشمانی براق

برای داشتن چشمانی جذاب و مسحور کننده بهتر است از سایه برای بالا و پایین چشمتان استفاده کنید. این امر در کنار خط چشم مشکی و ریمل باعث می شود چشمانی چشم نواز و زیبا داشته باشید.

پوست برجسته و ظریف

هایلایت کردن روشی مستمر برای تاکید کردن بر روی یک نقطه از صورت بوده است. کمی هایلایت روی گونه و ابرو می تواند پوست شما را طبیعی و در عین حال زیباتر کند.

لب‌ های بی‌ رنگ

ترند آرایشی برای پاییز امسال، بی رنگی است. بهتر است لب های شما هیچ رژلبی نداشته باشد یا از رنگ های خنثی برای آن استفاده کنید تا ظاهری شیک و زیبا به شما ببخشد.

میتوانید برای مطالعه مقالات بیشتر با این موضوعات به مجله اینترنتی اویوا پاریس Oivaa Paris مراجعه کنید.

مراقبت از پوست خشک در فصل پاییز و زمستان

اولین گام در پروسه مراقبتی، شست و شوی درست پوست می باشد. برخی افراد به اشتباه از صابون برای شستشوی پوست خشک خود استفاده می کنند. اگر شما هم در این دسته قرار دارید این عادت را کنار بگذارید. چرا که این شوینده حتی چربی های مفید پوست را نیز از بین می برد.

پس از استفاده از صابون احتمالاً حس خشک شدن و کشیدگی را در پوست تان احساس خواهید کرد. با مراجعه به یک متخصص پوست یا نمایندگی فروش محصولات بهداشتی سعی کنید تا متناسب با جنس پوستتان یک شوینده مناسب را خریداری کنید.

این نکته را گوشه ذهنتان نگه دارید که یک بار شستشو در طول روز کافیست.

روتین مراقبتی از پوست خشک در پاییز و زمستان

1_ مراقبت از پوست های خشک با استفاده از مرطوب کننده

کلیدی ترین راه حل مراقبت از پوست خشک در این فصول استفاده از ترکیباتی است که بتواند آب از دست رفته را تامین کند. با بهره‌گیری از این ترکیبات می ‌توانید رطوبت مورد نیاز پوست را بخصوص پس از استفاده از شوینده ها مهیا کنید.

عصاره آلوئه ورا و آووکادو موجب کلاژن سازی و افزایش الاستیسیته پوست می گردند. این ترکیبات را تنها از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. چرا که تنها ترکیبات اورجینال می توانند نتیجه مثمر ثمری داشته باشند.

2_ در انتخاب آبرسان ها حساس باشید

ترکیباتی را انتخاب کنید که یک پایه آنها روغن باشد و به عبارتی نسبت به سایر آبرسان ها غلیظ تر باشند. بهترین زمان استفاده از این ترکیبات هنگامی است که پوست کمی نمدار است، مثلاً پس از استحمام یا شست و شوی صورت. این روش موجب هیدراته ماندن پوست در ساعت های طولانی تری می گردد.

3_ از میسلار واتر غافل نشوید

افرادی که پوست خشک دارند بعضا بر این تصورند که پوست شان نیازی به شستشو و تمیز کردن ندارد. اما حقیقت غیر از این است. فرقی ندارد که پوستتان خشک باشد یا چرب؛ در هر صورت باید از ترکیبات مناسب و غیر مضر برای پاکسازی آلودگی های تجمع یافته استفاده کنید. در این بین میسلار واتر ها می ‌توانند کمک کننده باشند.

این محصولات جایگزین مناسبی برای شیر پاک کن ها و دیگر شوینده ها هستند. پس از تولید آنها طیف گسترده ‌ای از افراد جزء مصرف کننده های ثابت این ترکیبات شدند. علت این است که این ترکیبات نه تنها موجب پاکسازی آلودگی ها خواهند شد بلکه به دلیل حضور سورفکتانت های ضعیف و گلیسیرین، رطوبت رسانی پوست نیز به خوبی انجام خواهد گرفت.

روتین مراقبتی از پوست چرب در پاییز و زمستان

چگونه از پوست چرب در فصول سرد سال محافظت کنیم؟

1_ آبرسان ها را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

شاید این ذهنیت در شما ایجاد شده است که به علت چرب بودن، پوست تان دچار خشکی پوست نمی شود و یا نیازی به استفاده از مرطوب کننده ندارد. اما این طور نیست چرا که مرطوب بودن پوست مسئله ای متفاوت از چربی پوست است.

فرقی ندارد که پوست شما خشک است یا چرب؛ در هر حال نباید از مصرف آبرسان ها غافل شوید. با توجه به نوع و شرایط پوستی، پس از حمام و شست و شو از این ترکیبات بهره بگیرید.

آبرسان هایی که در این فصول استفاده می شوند متفاوت از فصل های دیگر هستند. سعی کنید ترکیباتی را انتخاب کنید که واجد سرامید باشند.

این ترکیب که نوعی چربی ضروری برای پوست محسوب می شود می تواند به عنوان یک آبرسان قوی ایفای نقش کند. دو بار استفاده از آبرسان پوست های چرب در طول روز پیشنهاد می شود.

2_ مراقبت از پوست چرب با انتخاب بهترین ضد آفتاب

با توجه به ارتقاء سطح آگاهی، اغلب افراد به این باور رسیده اند که ضدآفتاب تنها مختص تابستان و روزهای آفتابی نیست. همچنین می دانند که پوست چرب نیز دچار خشکی و اگزما می شود.

نور خورشید واجد دو پرتو UVA و UVB می باشد. پرتو UVB موجب سوختگی پوست در تابستان می گردد. پرتو UVA نیز در طولانی مدت سبب بروز خطوط، پیری زودرس و سرطانی شدن سلول های پوستی می شود.

ضد آفتاب های معمولی قادر به محافظت از پوست در برابر هر دو این اشعه ها نیستند. از این رو محصولی را برگزینید که حداقل واجد Spf30 و یا بیشتر باشد. هر 2 ساعت یکبار نیز آن را تمدید کنید.

3_ مراقبت از پوست بدن و دست ها

مبحث مراقبت از پوست چرب تنها مختص پوست صورت نمی شود بلکه شامل بدن، دست و پاها نیز خواهد بود. از آنجایی که دائماً در حال شستشوی دست هایمان هستیم؛ به علت تماس با ترکیبات شوینده با پوسته پوسته شدن دست هایمان مواجه خواهیم شد.

روغن های طبیعی مثل نارگیل و آووکادو می ‌توانند مانع خشکی و افزایش رطوبت پوستی شوند. این محصولات را تنها از نمایندگی های معتبر خریداری کنید تا نسبت به کیفیت آنها مطمئن باشید.

برای تامین آب پوست بدن نیز لوسیون ها کمک کننده خواهند بود. این محصولات را نیز با توجه به جنس و شرایط پوست بدنتان انتخاب کنید.

4_ لایه برداری فراموش نشود

سلول های مرده پوستی بایستی حذف شوند. در کنار تمامی راهکارهای اشاره شده لایه برداری پوست نیز باید مرتب انجام شود.

با توجه به نوع پوست تان شوینده و اسکراب های مخصوص و باکیفیت را انتخاب کنید. توصیه می شود تا لایه برداری را یکبار در هفته و با کمک ترکیباتی با پایه روغنی انجام دهید.

5_ مراقبت از پوست چرب با مصرف بیشتر ویتامین سی

در فصل پاییز و زمستان بیشتر از سایر مواقع ویتامین C مصرف کنید. استفاده از ویتامین E نیز می تواند سلامت پوستتان را تضمین کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

172 مطلب