farsi beauty

مزایا و عوارض کراتینه مو چیست؟

آموزش کراتین

بسیاری از افرادی که مو‌هایی وز، خشک و دمیج دارند، از روش کراتینه برای صافی و احیا مو استفاده می‌کنند. این روش که در چندین سال اخیر در میان کار‌های زیبایی آرایشگاه‌ها بازار داغی داشته، علاوه‌بر مزایای مختلف، دارای معایبی است که بسیاری از کراتین‌کار‌ها این معایب را به شما نمی‌گویند. این معایب که در غالب عوارض نمایان می‌شوند، با آنکه ظاهر کار زیبا از آب در می‌آید، اما باطن آن را خراب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید تا این عوارض را به حداقل یا حتی صفر برسانید، انتخاب یک آرایشگاه عالی است.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه یکی از روش‌هایی است که با تغذیه‌کردن مو آن را صاف می‌کند. این تغذیه با استفاده از مواد مختلف انجام می‌شود. پیش از آنکه از این روش برای صافی بهره ببرید، ابتدا باید از آرایشگر خود مشاوره بگیرید؛ چراکه امکان دارد نیاز به احیا هم داشته باشید. مواد احیا از کراتینه جدا بوده و اگر مو‌هایتان آسیب‌دیده باشد، فردی که این کار را انجام می‌دهد می‌تواند این 2 مواد را با هم ترکیب کند تا در ‌نهایت هم به صافی و هم به سلامتی مو برسید. اگر بخواهید تنها کراتین را مورد استفاده قرار دهید، اتو‌کشی می‌تواند آسیب را بیش از پیش برجسته‌تر کند.

کراتین یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها و فیبرهای مو بوده و درون لایه‌ای از کورتکس قرار می‌گیرد. زمانی‌که این ماده کم شود، امکان دارد با وزی مواجه شوید. علت کاهش‌یافتن آن را هم می‌توان در سشوار و اتو‌کشی مداوم جستجو کرد. با انجام صافی، می‌توانید این فیبر را به میزان لازم دریافت کنید.

مزایای کراتینه مو

این روش از تزریق فیبر با اتو‌کشی و بدون احتیاج به قرنطینه می‌تواند مزایای بسیاری را نصیب‌تان کند. البته تمامی این مزیت‌ها در راستای همان صافی هستند. باید بدانید اگر از مواد خوبی برایتان استفاده نشود، این مزایا تنها چند ماه دوام می‌آورند و ماندگار نخواهند بود. با این حساب، برای آنکه بتوانید به مدت به‌نسبت طولانی از این مزیت‌ها بهره ببرید، باید شخص و سالن خوبی را برای دریافت خدمات در این راستا انتخاب کنید.

 

عوراض کراتین مو

صرفه جویی در وقت

بسیاری از افراد برای یک بیرون‌رفتن ساده که حتی شاید یک ساعت هم طول نکشد، ساعت‌ها جلوی آینه بوده و مو‌های فر و وز خود را با سشوار و اتو صاف می‌کنند تا هم آراسته و هم زیبا دیده شوند. حتی بسیاری از اوقات این مسئله باعث می‌شود تا اشخاص دیر به قرار خود برسند و در‌ واقع بد‌قول شوند! تحقیقی که در این راستا انجام گرفته، مشخص کرده که کراتینه می‌تواند 40 الی 60 درصد از این تایم برای آماده‌شدن‌تان را کاهش دهد.

وقتی بتوانید با یک سشوار ساده پس از حمام مو‌های خود را خشک و صاف کنید، دیگر نیاز نیست برای هر دفعه بیرون‌رفتن، تایم زیادی را به این کار اختصاص دهید. البته این مسئله به مواد کراتینی که برای صافی استفاده می‌شود هم، بستگی دارد. اگر مواد مرغوب و با‌کیفیت باشند، می‌توانند مو را پس از باد سشوار تا مرحله شلاقی هم لخت و جذاب کنند. این مسئله بسیار فریبنده و شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد!

خداحافظ مو های وز

وز و دمیج‌بودن هم یکی از معضلاتی است که اغلب افراد پس از دکلره‌کردن با آن مواجه می‌شوند. اگر شما هم در این دسته قرار دارید، می‌توانید هم از سشوار و اتو و هم از کراتینه استفاده کنید؛ انتخاب با خود‌تان است. اما باید در انتخاب‌تان کمی محتاطانه عمل کنید و آسیب‌های اتو و سشوار را هم در‌ نظر بگیرید. انجام کراتینه می‌تواند خیال‌تان را از بابت وزی راحت کرده و استرس و نگرانی را از شما دور کند؛ زیرا بسیاری از افرادی که این کار را انجام داده‌اند، حتی به ذهن‌شان خطور نمی‌کند که پیش‌تر با چه نگرانی مواجه بودند.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای شرجی داشته و اغلب اوقات بارانی است، می‌توانید این هدیه خارق‌العاده را به خود بدهید و بدون هیچ دل‌نگرانی از تغییر حالت موهایتان، در هوای بارانی قدم زده و از آن لذت ببرید.

مزایای کراتین مو

عوارض کراتینه مو

بسیاری از روش‌هایی که برای زیبایی و آراستگی به‌وجود آمده‌اند، علاوه‌بر مزایا، عوارضی هم دارند که پیش از انجام باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

کراتینه مو و خطر سرطان

اغلب مواد کراتین در هر نوعی که باشند، ماده‌ای به نام فرمالدئید که عنصری سرطان‌زا است را در خود دارند. بسیاری از اشخاصی که این کار را برای مشتری‌های خود انجام می‌دهند، از ماسک مو استفاده می‌کنند تا اثر این ماده در پوست سر را به حداقل برسانند؛ البته که این روش قطعی نبوده و نمی‌تواند آن را از‌ بین ببرد. در ‌واقع وجود فرمالدئید در کراتین است که شما را به صافی دلخواه‌تان می‌رساند؛ چون اغلب کراتین‌هایی که این ماده را ندارند، شما را به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌رسانند.

کراتینه و تخریب ساختمان مو

بلا‌فاصله پس از آنکه کراتینه را انجام داده‌اید، براقیت آن را مشاهده خواهید کرد. دلیل آن هم باقی‌ماندن مواد روی سطح است. پس از 2 الی 3 بار حمام‌کردن امکان از‌بین‌رفتن این درخشندگی وجود دارد. البته اگر به سالن‌هایی مراجعه کنید که حرفه‌ای نیستند، امکان دارد با اتو‌کشیدن زیاد سبب خشکی موهایتان شوند. با آنکه به صافی رسیده‌اید، اما وجود این خشکی می‌تواند سبب آزار و اذیت‌تان شود. با وجود این مشکل، دیگر صافی به چشم‌تان نیامده و به‌طور قطع از انجام این کار پشیمان خواهید شد.

واکنش های حساسیتی

مواد کراتین با بو و گاز‌هایی همراه هستند که می‌توانند موجب اذیت فرد شوند. شخصی که آلرژی یا حساسیت داشته باشد، ممکن است آسیب ببیند و با خارش یا دانه‌های قرمز مواجه شود. اگر علائمی از آلرژی را از قبل با خود دارید، باید مراعات کرده و از ماسک استفاده کنید تا مشکل‌تان بیشتر نشود. حتی موادی که بدون‌بو هستند نیز، گاز و بو جزئی داشته و می‌توانند آسیب‌زا باشند.

ریزش مو

یکی از معضلاتی که اغلب افراد پس از انجام کراتینه با آن مواجه می‌شوند، ریزش است. از آنجایی‌که هر دسته از مو حداقل 10 الی 20 بار اتو می‌شود، امکان دارد ریشه آن ضعیف شده و حتی با مصرف محصولات مراقبتی، باز هم ریزش داشته باشید. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، باید به متخصص مراجعه کرده و پس از یافتن علت اصلی، این معضل را درمان کنید.

مراقبت های پس از کراتینه مو

  • استفاده از شامپو‌ها و ماسک‌های بدون سولفات
  • شست‌و‌شو کمتر و با لطافت‌تر
  • استفاده از روبالشی ابریشمی یا ساتن
  • خشک نگه‌داشتن و باز‌گذاشتن مو‌ها
  • خشک‌کردن با سشوار بلا‌فاصله پس از حمام
  • خوردن غذا‌های مغذی
  • دکلره‌نکردن حداقل تا 6 ماه

جمع بندی

یکی از روش‌های زیبایی که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است، با نام کراتینه مو شناخته می‌شود. این شیوه می‌تواند به صافی را به شما هدیه داده و از شر وزی و خشکی خلاص‌تان کند. اگر کراتینه با استفاده از مواد مرغوب و با‌کیفیت انجام نشود، می‌تواند عوارض بسیاری را برایتان به‌همراه داشته باشد. یکی از بهترین سالن‌هایی که خدمات بسیاری در این حیطه عرضه کرده و حتی آموزش‌های اختصاصی و اساسی دارد، آکادمی شیوا است؛ شما می توانید با مراجعه به سایت آکادمی شیوا اطلاعات بیشتری از آموزش کراتین کسب نمایید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

177 مطلب