farsi beauty

برای اینکه روانشناس موفق بشوم در چه دوره ای شرکت کنم؟

روانشناس

برای اینکه روانشناس موفق بشوم در چه دوره ای شرکت کنم؟

قرن بیست‌ویکم یکی از قرن‌هایی است که به روانشناسی نیاز ویژه‌ای دارد. زیرا پس از انقلاب صنعتی تغییرات شگرفی در دنیا به وجود آمد و بسیاری از ساختارها که قبلا به عنوان تکیه‌گاهی برای انسان‌ها عمل می‌کردند شکسته شدند. آمار بالای خودکشی و افسردگی نشان می‌دهد که دنیای امروز بیش از حد نیازمند حضور درمان‌گران است و این مسئله به عنوان یک اصل کلی باید مد نظر قرار گرفته شود. بی‌شک، شما صرف داشتن مدرک روانشناسی نمی‌توانید کار خود را به عنوان یک درمان‌گر آغاز کنید و باید در دوره‌های متعددی شرکت نمایید. اما اکنون سوال اینجاست دوره آموزش روانشناسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که به شما کمک کند به اهدافتان برسید.

سرفصل‌های مناسب

اولین و مهمترین مسئله‌ای که در زمان شرکت در دوره آموزش روانشناسی و یا دوره کوچینگ روانشناسی باید به آن توجه داشته باشید سرفصل‌های دوره است. توصیه می‌شود این کار را قبل از ورود به هر دوره آموزشی انجام دهید. سرفصل‌های دوره می‌توانند به شما نشان دهند که کدام دوره ارزشمند است و شما چگونه می‌توانید از حضور در این دوره‌ها به نتیجه برسید. این مسئله در موفقیت شما نقش کلیدی دارد و به شما کمک می‌کند پس از پایان دوره به عنوان درمانگر قوی کار خود را آغاز کنید.

سنجش افراد قبل از ورود به دوره

یکی دیگر از مواردی که در زمان حضور در دوره آموزش روانشناسی باید به آن توجه داشته باشید سنجش دانش شما قبل از ورود به دوره است. ممکن است تا به حال در دوره‌های متعددی شرکت کرده باشید که سطح پایین دانش آنها باعث شده است که شما حس خوبی در دوره نداشته باشید و همین امر شما را نسبت به دوره دلزده کرده است. به همین دلیل، باید به این مسئله توجه کنید که معیار دوره برای پذیرش افراد چیست؟ ایا تمامی افراد با هر سطحی می‌توانند در دوره حضور داشته باشند یا آن دوره معیار خاصی را در نظر دارد. این مسئله می‌تواند به شما نشان دهد که برگزارکنندگان دوره تنها به فکر منافع خود نیستند و می‌خواهند به افراد کمک کنند به موفقیت برسند.

حضور اساتید با تجربه

یکی از مهمترین مواردی که قبل از ورود به دوره آموزش روانشناسی باید به آن توجه داشته باشید حضور اساتید با تجربه است. امروزه، تعداد کارگاه‌ها و دوره‌ها زیاد شده است و برخی از افراد بدون در نظر گرفتن سطح دانشی خود اقدام به برگزاری دوره می‌کنند. بهتر است بدانید این مسئله باعث می‌شود که کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کیفیت پایینی داشته باشند و شما از حضور در این دوره‌ها به نتایج مورد نظر نمی‌رسید. بنابراین، شما باید قبل از ورود به هر دوره‌ای ابتدا رزومه اساتیدی را که قرار است در آن دوره تدریس کنند به دقت مطالعه کنید. پس از آنکه مطمئن شدید آن اساتید باتجربه هستند و به رشد شما کمک می‌کنند می‌توانید کار خود را آغاز کنید و در دوره مورد نظر ثبت‌نام کنید.

جلسات پرسش و پاسخ

جلسات پرسش و پاسخ در هر دوره بسیار ارزشمند هستند و به شما کمک می‌کنند ارتباطات قوی و هدفمندی را با دیگران برقرار کنید. همچنین، زمانی که در جلسات پرسش و پاسخ حضور دارید می‌توانید به مشکلات خود پی ببرید و بسیاری از موارد را به صورت قوی درک کنید. بهتر است بدانید جلسات پرسش و پاسخ تعامل شما را با دیگران بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند ارتباطات قوی با دیگران داشته باشید. تمامی این موارد برای کسانی که قرار است در آینده به عنوان درمانگر کار خود را آغاز کنند بسیار ارزشمند است.

کمک به موفقیت پس از پایان دوره

تقریبا بیشتر دوره‌ها پس از آنکه دوره به پایان رسید دیگر با دانشجویان خود کاری ندارند و آنها باید خودشان در دنیای پررقابت امروزی به دنبال درخشش باشند. با توجه به تمامی این موارد، می‌توان گفت این دوره‌ها ارزشمند نیستند و صرفا قدمی در جهت پر کردن جیب کسانی هستند که کارگاه برگزار می‌کنند. اما اگر شما در دوره‌های مهم و ارزشمند شرکت کنید، آنها پس از پایان دوره به شما خدمات متنوعی را از جمله پشتیبانی از دانشجویان برتر را ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند دانشجویان مستعد را به طور مستقیم وارد بازار کار کنند. در نتیجه، دانشجویان از شرکت در این دوره‌ها به نتایج قابل قبولی دست پیدا می‌کنند و این موارد بسیار ارزشمند است.

یک دوره چقدر طول می‌کشد؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که طول دوره دوره آموزش روانشناسی چقدر است! بهتر است بدانید پاسخ به این سوال به تعداد روزها و ساعاتی بستگی دارد که برگزارکنندگان در نظر می‌گیرند. اما یک دوره جامع روانشناسی به طور کلی بین 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد تا بتواند تمامی مطالب آموزشی را به دانشجویان اراده دهد و آنها را برای ورود به دنیای روانشناسی و درمانگری آماده سازد. بهتر است قبل از ثبت‌نام در دوره این مطالب را به طور کامل مد نظر قرار دهید و بهترین دوره را انتخاب نمایید.

موارد دیگر در مورد دروه آموزش روانشناسی

برای اینکه بتوانید از دوره آموزش روانشناسی نتیجه بگیرید، بهتر است به موارد دیگر توجه داشته باشید:

  • یک روانشناس باید فن بیان خوبی داشته باشد.
  • یک روانشناس باید تعاملات اجتماعی خوبی داشته باشد.
  • یک روانشناس باید انواع آزمون‌ها و رویکردهای روانشناسی را بشناسد.
  • یک روانشناس باید اطلاعات عمومی خوبی داشته باشد.
  • یک روانشناس باید جامعه خود را بشناسد و رویکردها را بر اساس اصول سیاسی و جامعه شناسی بومی سازی کند.
  • یک روانشناس باید صبر و شکیبایی زیادی داشته باشد و این مهارت را در خود تقویت کند.

برای ثبت‌نام در بهترین دوره آموزش روانشناسی به کجا مراجعه کنم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد بهترین دوره آموزش روانشناسی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید برای شرکت در یک دوره باید به آیتم‌های زیادی توجه داشته باشید. اولا، حضور اساتید با تجربه در دوره الزامی است و شما باید از قبل تمامی منابع و سرفصل‎ها را بررسی کنید. همچنین، با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ می‌توانید به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید. فرینش اولین و بزرگترین پلتفرم روانشناسی در ایران است که به شما کمک می‌کند به یک روانشناس موفق تبدیل شوید و به سرعت کار خود را آغاز نمایید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

203 مطلب