farsi beauty

چگونه از موهای نازک و خشک در تابستان مراقبت کنیم؟ ۱۰ نکته طلایی برای جلوگیری از خشکی و وز شدن مو

موهای آسیب دیده - خشکی مو

گرمای شدید آفتاب در تابستان و قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر خورشید می‌تواند باعث خشکی و آسیب‌دیدگی موها شود. با رعایت نکاتی بسیار ساده، می‌توانید از موهای نازک و خشک در طول فصل تابستان محافظت کرده و از خشکی و وز شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

نکات مهم برای مراقبت از موهای نازک و خشک در تابستان

به دلیل اینکه فصل تابستان فصل مسافرت و تفریح است، بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دلیل اینکه مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و یا در مسافرت‌ها به دریا یا دریاچه ها می‌روند و تنی به آب می‌زنند، متأسفانه مشکلاتی مانند خشکی و شکننده شدن موها برای آن‌ها پیش می‌آید.

بنابراین باید بدانید که چگونه از این مشکلات جلوگیری کنید. دلیل اصلی خشک و وز شدن موها در فصل تابستان این است که موهایی که به طور طبیعی خشک هستند، رطوبت موجود در هوا را به خود گرفته و ساقه آن‌ها متورم می‌شود. همین هم باعث شکسته شدن کوتیکول ها می‌شود. نتیجه این واکنش ها نیز بدحالت شدن و از بین رفتن نرمی و صافی موی خانم‌ها و آقایان است، اما جای نگرانی نیست با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید تا حد زیادی از موهای خودتان مراقبت کنید.

محافظت از موها در برابر نور خورشید

با استفاده از محصولات مراقبتی که دارای فیلترهای اشعه UV هستند، می‌توانید به‌راحتی از موهایتان در برابر نور خورشید محافظت کنید. انواع ژل و ماسک مو جزو محصولات مراقبتی هستند که می‌توانند تا حد زیادی در برابر اشعه‌های مضر خورشید از موها محافظت کنند. همچنین از پاک شدن سریع رنگ مو هم جلوگیری کنند. ماسک مو بیرون حمام بریستون یکی از محصولات مراقبتی است که به میزان زیادی می‌تواند از خشک شدن موها در برابر گرمای زیاد و نور خورشید جلوگیری کند. بهتر است در فضای باز و زیر نور خورشید؛ از روسری های نازک و کلاه استفاده کنید. به این صورت موهای شما نمی‌سوزند و پوست گردن صورت شما در برابر خورشید محافظت می‌شود.

موهایتان را کوتاه کنید

یکی از راهکارهایی که باعث از بین رفتن موهای شکسته شده و وز شده می‌شود، کوتاه کردن موها است. وقتی‌که موهای شما شکسته می‌شوند، آن‌ها به موخوره تبدیل می‌شوند. به همین خاطر بهتر است در فصل‌هایی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، موهایتان را کوتاه کنید.

اگر قصد شنا دارید اول موهایتان را خیس کنید

فصل تابستان به دلیل گرمای هوا مناسب‌ترین فصل برای آب‌تنی و شنا است؛ بنابراین گر قصد شنا کردن دارید، بهتر از قبل از اینکه وارد آب شوید با استفاده از آب تمیز یا نرم کننده موهایتان را یک‌بار بشویید و آن‌ها را آبکشی کنید. به این صورت دیگر مواد شیمیایی موجود در آب استخرها یا نمک دریا جذب موهای شما نمی‌شود. حتی اگر دوش آب در دسترستان نبود، حتماً با یک بطری آب تمیز موها را مرطوب کنید و سپس وارد آب شوید.

سشوار و اتو مو را کنار بگذارید

استفاده از ابزارهای حالت دهنده مو که دارای حرارت هستند، مانند سشوار، اتو مو و فر کننده‌های مو به میزان زیادی می‌تواند باعث آسیب دیدن موها شود. اگر قرار است مدت زیادی در معرض نور آفتاب باشید بهتر است در فصل تابستان از این ابزارها استفاده نکنید.

سعی کنید موهایتان را ببافید یا مدلی ببندید که حالت بگیرد تا روز بعد نیازی به استفاده از ابزارهای حرارتی نداشته باشید.

از مواد آرایشی استفاده نکنید

مواد آرایشی مو محصولاتی هستند که به خاطر حالت‌دهی به موها، آن‌ها را خشک می‌کنند. رنگ موها هم تا حد زیادی باعث خشک شدن موها می‌شوند؛ بنابراین بهتر است در شروع فصل تابستان استفاده از رنگ مو یا مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و مراقبتی مو ها را کنار بگذارید.

استفاده از نرم کننده معجزه می‌کند

اگر موهای شما نازک و خشک هستند، در فصل تابستان به دلیل حمام رفتن زیاد و عرق کردن پوست کف سر، حتماً خشکی آن‌ها چند برابر می‌شود. به همین خاطر بهتر است هم شامپویتان را عوض کنید و از شامپوهای ملایم‌تر استفاده کنید و هم در طول هفته یک الی دو بار از شامپوهایی که نرم کننده و شفاف کننده هستند، استفاده کنید. به این صورت مواد شیمیایی که روی موهای شما باقی‌مانده با این شوینده ها از بین می‌رود و موهایتان نرم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نکات و روش استفاده از ماسک مو

از روغن یا سرمه‌ای ضد وز استفاده کنید

یکی از راه‌حل‌های مشکل خشکی و وز شدن موها در فصل تابستان، استفاده از روغن‌ها یا سرمه‌ای ضد وز است. این روغن‌ها یا سرم ها به درخشان شدن موها هم کمک می‌کنند. البته باید بدانید که استفاده زیاد از حد روغن‌ها، باعث سنگین شدن موها می‌شود.

بنابراین اگر موهای شما لخت و نازک است، به میزان زیاد از روغن استفاده نکنید. همچنین موهای فر هم قابلیت جذب روغن‌های سنگین را دارند. چراکه این موها خود به خود خشک هستند. با استفاده از روغن های سنگین به دلیل اینکه رطوبت آن‌ها زیاد می‌شود، موها سنگین‌تر شده و فر آن ها ها باز می‌شود. به همین خاطر بهتر است از روغن های مناسب موی خودتان استفاده کنید.

بدنتان را هیدراته کنید

نوشیدن آب کافی در فصل تابستان علاوه بر اینکه برای سلامت بدن و پوست مفید است، برای موهای شما هم بسیار مفید است. اگر به اندازه مناسب آب بنوشید و از راهکارهایی که در بخش های پیش به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده کنید، موهایتان همیشه سالم و مرطوب می‌مانند.

مصرف رژیم غذایی مناسب، میوه و سبزیجات تازه هم در کنار مواد مغذی لازم، به میزان زیادی سلامت مو ها را حفظ می‌کند.

یک مدل موی مناسب انتخاب کنید

اگر موهای شما نازک و خشک هستند، هنگامی‌که آن‌ها را بالای سر جمع می‌کنید، خشکی آن‌ها بیشتر می‌شود. سعی کنید یا موهایتان را ببافید یا آن‌ها را به صورت گوجه ای و دم اسبی پشت سر جمع کنید. البته توجه کنید که اگر موهایتان را زیاد بکشید، همین باعث ریزش و از بین رفتن تارهای مو می‌شود؛ بنابراین بهتر است یک مدل موی مناسب انتخاب کنید تا موهایتان هم راحت باشند هم سالم بمانند.

استفاده زیاد از شامپو ممنوع

استفاده بیش از حد از شامپو ها باعث خشک شدن بیش از حد پوست سر و موها می‌شود. درست است که در فصل تابستان پوست سر خیلی عرق می‌کند و موها زودتر چرب می‌شوند، اما بهتر است از شامپوهای ملایم استفاده کنید که برای فصل تابستان مناسب هستند. ترجیحاً شامپو را به کف سر بزنید و کمتر موها را به شامپو آغشته کنید. به این صورت از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنید.

کلام پایانی

مسلماً هیچ یک از ما دوست نداریم که ظاهری شبیه برق گرفته ها داشته باشیم و موهایمان وز و خشک باشد. به همین خاطر به دنبال راهکارهای می‌گردیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم تا حد امکان موهای نرم و مرطوبی داشته باشیم. با مراقبت از موها و انجام راهکارهایی ارائه شده در این نوشتار، می‌توانید با استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، از خشک شدن و وزی موها جلوگیری کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

177 مطلب