farsi beauty

ماسک مو چیست و استفاده از آن چه تاثیری بر سلامت مو دارد؟

ماسک مو

تاثیر ماسک مو بر سلامت مو

دنیای محصولات مراقبت از مو گاهی اوقات ممکن است کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد. این سردرگمی به‌ویژه در مورد انتخاب بین حالت‌دهنده موها و ماسک موها بیشتر نیز می‌شود. هر دو محصول می‌توانند در بهبود ظاهر و احساس نرمی موها بسیار موثر باشند. بنابراین نمی‌توان انکار کرد که در نگاه اول شبیه به یکدیگر به‌نظر برسند. اما ماسک مو مزایایی دارد که آن را از دیگر محصولات مراقبتی مو متفاوت می‌کند.

آیا می‌دانید ماسک مو دقیقا چیست؟ آیا می‌دانید این محصول برای موهای شما چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا با ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک مو در هر بار شستشوی موها آشنا هستید؟

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک درمان عمیق برای موهای شماست. ماسک مو معمولا غلیظ‌تر و غنی‌تر از نرم‌کننده‌های مو بوده و نه‌تنها سطح موها بلکه لایه‌های داخلی را نیز تقویت می‌کند. به‌همین‌دلیل نیز ماندگاری ماسک مو و اثرات مثبت آن‌ روی موها بیشتر خواهد بود.

ماسک مو محصولی است که درست قبل از آب‌کشی موها و برای مدت زمان مشخصی استفاده می‌شود. بنابراین وقتی موهای خود را با شامپویی مناسب شستید باید مقداری از ماسک مو را به ساقۀ موها بزنید و بین 5 دقیقه تا 10 دقیقه صبر کرده و سپس موها را آب‌کشی کنید. بنابراین این محصول به‌عنوان یک ترکیب مناسب برای تقویت عمقی موها در داخل حمام شناخته می‌شود.

ماسک مو سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و روغن‌های گیاهی است که رطوبت و مواد مغذی را به لایه‌های عمقی موها رسانده و از دهیدراته شدن موها و خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند. این محصول همچنین باعث درخشش موها شده و از موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

ماسک مو معمولا به چند شکل مختلف شامل کرم (لوسیون غلیظ) و ژل تولید می‌شود و ترکیبات آن باتوجه به نوع موها و مشکلات آن متفاوت با دیگری است. بنابراین اگر موهایی رنگ شده دارید باید از ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. از طرفی اگر موهای شما فر است باید از ماسک مویی استفاده کنید که برای موهای فر تهیه شده چون این محصول می‌تواند از وز موها و خشکی و گره‌ خوردن موها جلوگیری کند.

ترمیم موهای آسیب دیده با استفاده از ماسک مو

ماسک مو چه کاری با موها انجام می‌دهد؟

ترمیم موهای آسیب‌دیده

ماسک‌های مو به عمق تارهای مو و کوتیکول نفوذ می‌کنند تا شکستگی‌ها را ترمیم کرده و موها را از ریشه تا انتها تقویت کنند. ماسک موهایی که برای موهای آسیب‌دیده فرموله شده شامل ترکیباتی است که به بازیابی پروتئین مو معروف به کراتین کمک کرده و هر تار مو را تقویت خواهد کرد. وقتی ماسک مو مملو از ترکیباتی غنی و فوق‌العاده مغذی باشد موها صاف، درخشان و لطیف و عاری از مشکلاتی مانند شکستگی و موخوره خواهد شد.

آبرسانی موها

ماسک موها حاوی روغن‌های گیاهی هستند که به‌دلیل خاصیت آبرسانی عمیق شهرت دارند. وقتی صحبت از مزایای استفاده از ماسک مو می‌شود، قابلیت آبرسانی آن مهم‌ترین گزینه است. این محصول به‌طور قابل توجهی موهای شما را هیدراته و تغذیه می‌کند به‌طوری که در اولین استفاده می‌توانید تاثیرات آن را ببینید. روغن‌های طبیعی، پروتئین‌ها و ویتامین‌های موجود در ماسک مو می‌تواند عمیقا به هر تار مو نفوذ کرده و به بهبود آسیب‌های ناشی از گرما، رنگ‌ کردن موها و عوامل خارجی مانند شرایط‌ آب‌وهوایی، آلودگی و اشعه‌های مضر خورشید کمک کند. بنابراین ماسک مو نه‌تنها موهای شما را تغذیه می‌کند بلکه از آن در برابر آسیب‌های بیرونی نیز محافظت خواهد کرد.

وقتی موها به‌‌اندازه‌ کافی آبرسانی شوند دیگر با مشکلی مانند خشکی که عامل اصلی شکستگی موها و موخوره است دست‌وپنجه نرم نخواهند کرد. ماسک مو بسته به نوع مو و مشکلات و نیازهای آن می‌تواند با مواد و ترکیباتی فرموله شود که در هر بار استفاده معجزه می‌کنند.

جلوگیری از شکستگی و موخوره

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باید از ماسک مو استفاده کنید خاصیت درمانی آن است. این محصول به دلیل ترکیباتی که دارد به جلوگیری از ایجاد شکاف، شکستگی و در نهایت موخوره کمک خواهد کرد. زمانی‌که موها خشک و آسیب‌دیده باشند مستعد شکستن و دوشاخه شدن خواهند شد. این شکستن و دوشاخه شدن سرآغاز ایجاد موخوره‌هایی است که به هیچ ترتیبی نمی‌توان از دست آن‌ها رهایی یافت مگر اینکه ماهی یک‌بار و به‌صورت مرتب موهای خود را کوتاه کنید. پس چه بهتر که برای داشتن موهای سالم و بلند در هر بار استحمام از ماسک موی مناسب موهای خود استفاده کنید.

جلوگیری از شکست مو و موخوره با استفاده از ماسک مو

حفظ رنگ موهای رنگ‌شده

وقتی موهای خود را رنگ می‌کنید باید به‌دنبال شامپو و ماسک مویی باشید که بتوانید موها را ترمیم کند. چون استفاده از رنگ موها در طولانی‌مدت می‌تواند به تارهای موها آسیب‌هایی وارد کند که تنها با مراقبت اصولی قابل درمان هستند. استفاده از ماسک مویی که برای محافظت از رنگ موهای رنگ‌شده تولید شده می‌تواند ماندگاری رنگ موها را افزایش دهد البته باید در کنار این نوع ماسک مو از شامپوی موهای رنگ شده نیز استفاده کنید تا رنگ موها تثبیت شود. موهای رنگ‌شده به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی در رنگ موها می‌تواند موها را مستعد آسیب کند. بنابراین برای حفظ رنگ موهای زیبای خود و همچنین جلوگیری از آسیب حتما از ماسک مویی مناسب استفاده کنید.

بازگرداندن درخشش و نرمی موها

همه خانم‌ها به این فکر می‌کنند که چطور می‌توانند موهایی براق، صاف و درخشان داشته باشند مانند موهایی که در تبلیغات می‌بینند. داشتن موهایی درخشان و نرم ساده است کافی است از ماسک مو مناسب موهای خود استفاده کنید. اغلب تارهای موها در اثر شرایط آب‌وهوایی، آلودگی‌های محیطی و اشعه‌های مضر آفتاب آسیب می‌بینند و خشک شده و نرمی و لطافت خود را از دست خواهند داد. موها با تخلخل بالا به سختی می‌توانند رطوبت را حفظ کنند و همین موضوع باعث خشکی موها می‌شود. تخلخل زیاد موها محصولات غنی با قوام بالا و غنی را دوست دارند و بنابراین باید به‌دنبال ماسک مویی باشید که رطوبت را به‌ موها تزریق کرده و باعث درخشش و نرمی آن‌ها می‌شود.

نحوه استفاده درست از ماسک مو

پس از شستشوی موها با شامپویی مناسب، آب اضافی موها را گرفته و سپس از پایین گوش‌ها شروع به زدن ماسک مو کنید. ماسک مو را نباید به کف سر و ریشه موها بزنید. ماسک مو را به تمامی تارهای مو رسانده و سپس بین 5 دقیقه تا 10 دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید موهای خود را آب‌کشی کنید. موقع آب‌کشی موها کاملا متوجه نرمی و لطافت موها خواهید شد.

ماسک مو و معجزه‌ای باورنکردنی

غیر از پوست که نیازمند مراقبت است تا بدرخشد و زیبایی شما را دوچندان کند، موها نیز نقش موثری در زیبایی دارند. موهای سالم و قوی می‌تواند به‌خوبی حالت گرفته و در نتیجه چهره‌ شما را گیراتر کند. ماسک مو به‌دلیل ترکیبات موثری مانند ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد آبرسان و البته روغن‌های گیاهی می‌توانند در هر بار استفاده تاثیر بسزایی روی لطافت، سلامت و درخشش موها داشته باشد. حال که می‌دانید این محصول چه کاربردی دارد می‌توانید از فروشگاه آنلاین مدیسه بهترین و معتبرترین ماسک موها را خریداری کنید. برندهایی که برای هر نوع موها از صاف و فر گرفته تا آسیب‌دیده و رنگ‌شده محصولی مناسب دارند. پس برای داشتن موهایی سالم، مقاوم و درخشان یک ماسک موی مناسب را انتخاب کرده و حداقل هفته‌ای 2 بار از آن استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

229 مطلب