farsi beauty

بهترین راهکار های پزشکان برای جذب بیماران در سال 1403

مراجعه به متخصص برای بیماری کبد چرب

با گذشت دهه‌ها از پیشرفت‌های علمی و فناوری در حوزه پزشکی، بیماران به دنبال راهکارهای جذب و انتخاب بهترین پزشکان برای درمان نیازهای خود هستند. در سال 1403، این نیاز بیش از پیش به اهمیت ویژه‌ای رسیده است. با پیشرفت سریع ابزارها و تکنولوژی‌های پزشکی، انتخاب بهترین پزشکان برای بیماران یک چالش مهم و ضروری در ارتباط با سلامت و درمان آنها است.

 

در این مقاله، به بررسی بهترین راهکارهایی که پزشکان می‌توانند در سال 1403 برای جذب بیماران اتخاذ کنند، می‌پردازیم. این راهکارها شامل طراحی سایت پزشکی بهینه و بهبود وب سایت و بهینه سازی آن، انجام خدمات پزشکی، بهبود ارتباطات بیمار-پزشک، و اعتماد سازی بیشتر بیماران به سیستم بهداشت و درمان می‌باشد. هدف اصلی این مقاله، ارائه راهکارهایی کارآمد برای بهبود فرآیند جذب بیماران در سال 1403 است.

دلایل مختلفی وجود دارد که پزشکان برای افزایش تعداد بیماران تلاش می کنند. در یک نظرسنجی از نزدیک به 1700 پزشک، شایع ترین دلایل ارائه شده عبارتند از:

  • کمک به افراد بیشتر (28%)
  • ایجاد شهرت (27%)
  • کسب تجربه بیشتر (20%)
  • کسب درآمد بیشتر (20%)

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

استراتژی های بازاریابی برای پزشکان باید هدفمند باشد، بنابراین تعریف مخاطبان شما اولین گام برای جذب بیماران بیشتر است. هنگامی که مخاطبان هدف خود را بشناسید، می توانید در مورد کانال های ارتباطی که برای دسترسی به آنها استفاده می کنید و انواع محتوایی که برای اشتراک گذاری با آنها ایجاد می کنید، تصمیمات بهتری بگیرید. سن، جنسیت، حرفه و موقعیت مکانی معمولا اولین عوامل هستند.

استخدام نیروهای کار با کیفیت بالا

کارمندان شما چهره کسب و کار شما هستند و در بخش پزشکی، تجربه مهم است. برای مجموعه مهارت و دانش، یک پذیرش پزشک یا دستیار پزشکی کهنه کار، معمولاً ارزش پرداخت کمی بیشتر برای تضمین واجد شرایط ترین و با تجربه ترین نامزدها را دارد.

در آموزش کارکنان سرمایه گذاری کنید

ویزیت پزشکان می تواند استرس زا باشد، و کارکنان شما اغلب اولین نقطه تماس انسانی برای بیماران شما هستند. بیماران عصبی، به ویژه، نیاز به استقبال گرم و اطمینان دارند، بنابراین آموزش منظم خدمات مشتری ضروری است. کارکنان همچنین باید در مورد محصولات و خدمات، قیمت‌گذاری و تجهیزاتی که استفاده می‌کنید آموزش کافی داشته باشند تا بتوانند به هر سؤالی که ممکن است بیماران داشته باشند پاسخ دهند.

یک برنامه ارجاع بیمار ایجاد کنید

دریافت ارجاع از بیماران موجود یکی از ارزان ترین راه ها برای جذب بیماران بیشتر است. با این حال، یک نظرسنجی نشان داد که تنها 38٪ از مطب ها برنامه ارجاع دارند - به این معنی که 62٪ از کلینیک ها این جریان درآمد ارزشمند را از دست می دهند. فرآیند ارجاع بیمار ساده است. به سادگی به بیمارانی که خانواده، دوستان و همکاران خود را معرفی می کنند، پاداش بدهید. سپس به آنها یادآوری کنید که پس از یک تجربه خوب، دیگران را معرفی کنند و از مراجعه بیماران جدید استقبال کنید.

نظرات بیمار را بخواهید

22 درصد از پزشکان گفتند که بررسی بیماران مؤثرترین راه برای جذب بیماران بیشتر است. با این حال، تنها 11٪ به طور مرتب درخواست بررسی می کنند، 39٪ اعتراف کردند که هرگز برای بررسی نظر درخواست نمی کنند، و 22٪ گفتند که به ندرت درخواست بررسی نظر می کنند. ارائه تجارب ثابت و باکیفیت احتمالاً منجر به برخی بررسی‌ها می‌شود، اما اگر آن‌ها را بخواهید، تعداد بیشتری دریافت خواهید کرد. کنجکاو هستید که چگونه بیماران را وادار به ارسال نظرات کنید؟ می توانید چندین تاکتیک را به کار بگیرید:

  • ایمیل برای نظرسنجی بیماران ارسال کنید
  • برای بیمارانی که نظر میگذارند، پیشنهادات خاص یا تخفیف ارائه دهید.
  • به بیماران یک کارت ویزیت با درخواست «بازبینی آنلاین ما» بدهید.
  • نظرات فعلی را به صورت آنلاین (البته با رضایت) با دعوت به اقدام به اشتراک بگذارید و سایر بیماران را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

نمایه کسب و کار Google خود را به روز کنید

در یک نظرسنجی، 39٪ از پزشکان موافق بودند که Google تاثیرگذارترین حضور آنلاین برای شغل آنها بود، با این حال 81٪ اعتراف کردند که لیست Google Business را ندارند.

 

به راحتی کسب و کار خود را در گوگل به نمایش بگذارید. به سادگی مشخصات خود را تا حد امکان به طور کامل پر کنید، از جمله:

  • خدمات موجود
  • جزئیات تماس
  • ساعات کار
  • لینک به وب سایت شما
  • تصاویر و لوگو

وب سایت خود را مدرن کنید

برخی از پزشکان، وب سایت خود را مؤثرترین ابزار برای جذب بیمار می دانستند. وب سایت شما باید به روز باشد، به راحتی قابل پیمایش باشد و برای دیدن آن جذاب باشد. از نقطه نظر فنی، این امر شامل اطمینان از بهینه‌سازی آن برای تلفن همراه، سهولت ناوبری و عوامل دسترسی است. شما هم چنین باید:

  • با استفاده از رنگ های گرم و دلپذیر، آن را از نظر بصری جذاب کنید.
  • نظرات بیماران را درج کنید.
  • به جای عکس های استوک، محتوای واقعی عکس و ویدیو را از کلینیک اضافه کنید.
  • با گنجاندن به روزترین مدارک، تقدیرنامه ها و جوایز خود، بر مهارت ها و تجربه خود تأکید کنید.

روی سئوی محلی سرمایه گذاری کنید

مطمئن شوید که استراتژی های سئوی محلی را در ترکیب بازاریابی خود قرار داده اید تا کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی نشان داده شود. این به این دلیل است که وقتی بیماران بالقوه در حال جستجوی پزشکان و خدمات پزشکی به صورت آنلاین هستند، شما می‌خواهید که مطب شما به چند مورد اول برسد. ظاهر شدن وب سایت شما در پنج جایگاه برتر موتور جستجو برای جذب بیماران جدید ضروری است.

یک وبلاگ راه اندازی کنید

وبلاگ نویسی محتوای تازه ای را به سایت شما اضافه می کند و همچنین به سئو کمک می کند. پست کردن مداوم مطالب مرتبط و اصلی در وبلاگ خود نشان می دهد که شما روش خود را می شناسید و خوشحال هستید که بیماران خود را در جریان قرار دهید. می‌توانید نکات سلامتی ارائه دهید، رویدادهای محلی را اعلام کنید و به‌روزرسانی‌های مربوط به کار خود را به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

رسانه های اجتماعی یک نیروی محرکه مهم و رسانه ای هستند که نمی توانید آن را از استراتژی جذب بیمار خود حذف کنید. 15 درصد از پزشکان می گویند استفاده از رسانه های اجتماعی بهترین راه برای جذب بیماران بیشتر است.

تعامل آنلاین داشته باشید

بیماران دوست دارند احساس کنند دیده شده و شنیده می شوند، بنابراین تعامل در کانال های آنلاین که در آن بیماران فعلی و بالقوه جدید می توانند فعالیت شما را ببینند ضروری است. مطمئن شوید که این موارد را رعایت میکنید:

  • به هر نقدی، چه مثبت یا منفی، پاسخ دهید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد.
  • به پیام‌هایی که از طریق صندوق‌های ورودی رسانه‌های اجتماعی شما می‌آیند، بی‌درنگ پاسخ دهید.
  • به پیشنهادات افرادی که بعد از خرید دارو ومحصولات مراقبتی و غیره به شما میدهند گوش دهید و از آن ایده بگیرید .
  • به دنبال فرصت هایی برای تعامل باشید. به عنوان مثال، اگر بیماری که صفحه شما را دنبال می کند، یک عکس سونوگرافی ارسال می کند، این فرصت عالی برای تبریک گفتن و یادآوری به آنها است که برای کمک به نیازهای دوران بارداری او اینجا هستید.

 

از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی روش کارآمدی برای حفظ ارتباط با بیماران فعلی شما نیست. اما می‌توانید از ایمیل‌ها برای ارسال یادآوری‌ها، پیشنهادات تبلیغاتی و به‌روزرسانی‌های کلی در مورد عمل خود به بیماران فعلی خود استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله، به بررسی راهکارهایی پرداختیم که پزشکان می‌توانند در سال 1403 برای جذب بیماران اتخاذ کنند. از جمله این راهکارها می‌توان به آموزش کارکنان، داشتن وب سایت حرفه ای، تولید محتوا، بهینه سازی برای موتور جستجو و... اشاره کرد. همچنین، ارتقاء کیفیت خدمات پزشکی، ایجاد ارتباطات موثر و افزایش اعتماد بیماران به سیستم بهداشت و درمان نیز از دیگر راهکارهای مطرح شده در این مقاله بود. با اجرای این راهکارها، کسب و کار شما در سال جدید میتواند به اوج خود برسد و بیماران را به کلینیک خود جذب کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

173 مطلب