farsi beauty

عمل بینی زیر 18 سال و عوارض احتمالی آن

عمل بینی

جراحی بینی به عنوان یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر زیبایی چهره شما داشته باشد. عمل بینی می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای را بر روی چشم‌ها، لب‌ها و گونه‌ها داشته باشد. برای مثال این کار سبب برجسته شدن گونه ها می‌شود و لب ها را به سمت بالا میکشد. همچنین کوچک‌تر شدن بینی و برداشتن قوز آن می‌تواند چشم‌ها را بسیار زیباتر و درشت‌تر نشان دهد. به همین دلیل است که افراد بسیار زیادی اقدام به اصلاح فرم بینی در سنین مختلف می‌کنند. 

 مزایا و معایب جراحی بینی زیر 18 سال

عمل بینی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. برای مثال از مزایای جراحی بینی زیر ۱۸ سال می‌توان به چهره بسیار زیباتر و اصلاح فرم صورت و ساختار بینی اشاره کرد که می‌تواند سبب بالا بردن اعتماد به نفس افراد در این سن بشود. به طور کلی می‌توان گفت که افراد زیر هجده سال روحیه بسیار حساس‌تری را نسبت به افرادی با سن بالاتر دارند به همین دلیل بیشتر به دنبال زیبایی برای به دست آوردن اعتماد به نفس بیشتر هستند از این رو اقدام به جراحی  می‌کنند. 

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که جراحی بینی در سن پایین معایب بسیار بیشتری را نسبت به مزایای آن دارد. توجه داشته باشید که تمامی عوارضی که در عمل بینی برای بزرگسالان وجود دارد می‌تواند برای افراد زیر هجده  سال هم پیش بیاید و باید عواقب تصمیم تان را از هر نظر بسنجید و احساسی عمل نکنید .

شما می توانید هر آن چه که اطلاعات لازم دارید خصوص جراحی و عمل بینی تا باعث شود گزینه ی بهتری برای عمل بینی انتخاب کنید را در لینک زیر بیابید.

 سایت جراحی 24 مرجع تخصصی عمل های بینی : https://www.jarahi24.com/

 برخی از عوارض عمومی آن شامل عوارض بیهوشی، تورم و کبودی، التهابات و درد است. علاوه بر این عوارض عمومی افرادی که در سنین پایین بینی خود را عمل می‌کنند بیشتر از افرادی که در سنین بالای این کار را انجام می‌دهند در معرض خطراتی مانند کج شدن فرم بینی و تغییر شکل آن هستند. زیرا با افزایش سن بینی رشد می‌کند و ممکن است افرادی که در سنین پایین این کار را انجام داده‌اند با مشکلات تنفسی مواجه شوند و بینی‌شان با دیگر اجزای صورت آنها به دلیل رشد تناسب نداشته باشد. 

به همین دلیل لازم است تا در عمل زیر ۱۸ سال نوجوانان اطلاعات کافی را در این زمینه به دست بیاورند و تصمیمی درست و منطقی و دور از هیجان بگیرند. زیرا بیشتر افرادی که در سنین پایین اصلاح بینی انجام می‌دهند پس از گذشت چند سال نیاز به ترمیم دارند.

عمل بینی زیر 18 سال

شرایط لازم برای عمل بینی زیر هجده سال

همانطور که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم جراحی بینی زیر هجده سال بسیار حساس است و لازم است تا برای انجام این کار شرایط لازم را داشته باشید تا مشکلی برای سلامتی شما به وجود نیاید. برخی از مهم‌ترین شرایط برای عمل بینی زیر ۱۸ سال عبارتند از :

  • اطمینان از رشد جسمی : قبل از انجام این کار لازم است تا جراح از رشد جسمی و تکمیل بلوغ شما مطمئن شود.
  • سلامت عمومی فرد: جراح باید سلامت عمومی فرد را به طور کامل معاینه کند و در صورت نداشتن بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های خاص عمل بینی را انجام دهد.
  • انحراف بینی : برخی از افراد که دارای انحراف بینی هستند علاوه بر کج بودن شکل ظاهری بینی ممکن است مشکلات زیادی برای تنفس آنها در زمان بیداری و خوابیدن به وجود بیاید. در چنین مواقعی فرد شرایط لازم را برای جراحی زیبایی بینی دارد. به همین دلیل لازم است تا جراح این مشکلات را به درستی بررسی کرده و آن ها را رفع کند.
  • شکستگی بینی : اگر بیمار دچار شکستگی در ناحیه بینی شده باشد شرایط لازم را برای انجام عمل بینی دارد.

عوارض عمل بینی زیر 18 سال

نکات تکمیلی عمل بینی در سن پایین

توجه داشته باشید که رعایت برخی از نکات قبل، حین و پس از جراحی بینی در سنین پایین اهمیت زیادی دارد. در قبل از عمل انتخاب کردن یک پزشک حرفه‌ای و با تجربه‌ در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین داشتن آمادگی روحی و روانی و سلامت عمومی کامل یکی از نکات مهم قبل از جراحی بینی است. توجه داشته باشید که اگر شما در دوران بلوغ و رشد هستید به هیچ عنوان اقدام به عمل بینی نکنید زیرا با مرور زمان با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. علاوه بر آن توجه داشته باشید که رعایت کردن تمامی مراقبت‌های پس از جراحی بینی می‌تواند در کاهش دوران نقاهت و  سرعت بخشیدن به روند بهبود و گرفتن نتیجه مناسب بسیار تاثیرگذار باشد.

عوارض عمل بینی زیر 18 سال 

لازم است بدانید که کمترین سن برای انجام جراحی بینی سن ۲۰ سالگی است. بسیاری از پزشکان و متخصصان بر این باورند که به طور کلی تا قبل از ۱۸ سالگی به هیچ عنوان نباید جراحی بینی را انجام داد زیرا ممکن است مشکلات بسیار زیادی به وجود بیاید. در سنین پایین امکان رشد استخوان‌های صورت وجود دارد و در زمانی که استخوان‌ها در حال رشد هستند به هیچ عنوان نباید به دنبال جراحی بروید. زیرا باید ساختار بدن شما به حالت تثبیت شده‌ای برسد و پس از آن برای عمل اقدام کنید.

 یکی از مهمترین عوارض عمل بینی در سنین پایین این است که ممکن است به دلیل رشد صورت شما بزرگتر بشود و در نتیجه بینی شما کوچک‌تر به نظر برسد و این مورد می‌تواند عدم تناسب بین اجزای صورت شما را به وجود بیاورد. همچنین به دلیل ادامه داشتن رشد بینی در سنین پایین ممکن است پس از گذشت مدت زمانی بینی شما کج بشود و دیگر حالت  قبلی خود را نداشته باشد. یکی دیگر از عوارض مهم عمل بینی در سنین پایین تاثیرات داروهای بیهوشی بر روی وجوانان است که می‌تواند اثرات منفی را بر روی آنها بگذارد.

انواع عمل بینی در سن پایین

جراحی بینی در سنین پایین برای افرادی که طبق نظر پزشک شرایط لازم را برای انجام این کار دارند هیچگونه تفاوتی ندارد و مانند بزرگسالان انجام می‌شود. انواع عمل بینی علاوه بر عمل انحراف بینی عبارتند از :

  • برداشتن قوز بینی
  • کوچک کردن بینی
  • کوچک کردن پره های بینی
  • فرم دهی به بینی
  • ایجاد تغییر در نوک بینی
  • اصلاح مشکلات تنفسی
  • رفع انحراف بینی

همچنین به طور کلی می‌توان گفت که جراحی های بینی شامل چند روش اصلی یعنی جراحی طبیعی، فانتزی، نیمه فانتزی و عروسکی هستند. 

بهترین سن برای جراحی بینی

بهترین سن برای جراحی بینی

هنگامی که رشد بینی حالت تثبیت شده‌ای پیدا کند و فرایند رشد تکمیل شود آنگاه سن مناسبی برای جراحی بینی است. توجه داشته باشید که اصلاح فرم  باید در سن مناسب و توسط یک پزشک با تجربه و ماهر انجام شود تا نتایج مطلوب و مورد نیاز به دست بیاید. لازم به ذکر است بینی خانم‌ها تا سن ۱۶ سالگی و بینی آقایان تا سن ۱۸ سالگی رشد می‌کنند و پس از آن حالت تثبیت شده‌ای را پیدا می‌کند. اما به طور کلی باید گفته شود که سن مناسب برای جراحی بینی دهه سوم زندگی هر فرد یعنی سن ۲۰ سالگی به بعد است تا رشد برخی از سینوس‌ها هم به طور کامل تکمیل شود‌.

سن قانونی عمل بینی 

معیار انجام عمل بینی رشد کامل بافت و غضروف‌های بینی است که حداقل در سن ۱۸ سالگی و حداکثر در سن ۴۵ سالگی انجام می‌شود. توجه داشته باشید که سلامت عمومی افراد در سنین بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در سنین بالا ترمیم و بهبود زخم‌ها کندتر انجام می‌شود به همین دلیل به طور قانونی بهتر است تا جراحی برای افراد بالای ۴۵ الی ۴۸ سال انجام نشود. همچنین باز هم به طور قانونی انجام عمل بینی برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود زیرا عوارض بسیار زیادی را برای آنها به همراه دارد.

سخن پایانی 

ما در این مطلب به مزایا و معایب جراحی بینی زیر ۱۸ سال اشاره کردیم و تمام شرایط لازم برای انجام این کارها برای شما توضیح دادیم. اما اگر هنوز هم در تصمیم تان تردید دارید و نیاز دارید خیال تان راحت شود در این مقاله از سایت جراحی 24 میتوانید جامع ترین اطلاعات عمل بینی از انواع آن تا قیمت جراحی عمل بینی را مطالعه کنید  کافیست روی لینک عمل جراحی بینی  کلیک کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

222 مطلب