farsi beauty

آشنایی با نکاتی مهم برای افزایش طول عمر و تضمین سلامتی

افزایش طول عمر

امروزه داشتن عمر طولانی به دلیل تغییر سبک زندگی و اضافه شدن برخی عادات ناسالم کمی ناممکن شده است و میانگین طول سن افراد پایین آمده است. نکات مهمی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید عمر طولانی مدت خود را تضمین کنید. در ادامه این مطلب برخی از مهم ترین نکات که در داشتن عمری طولانی به شما کمک می کنند عنوان شده است. با سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

بر اساس مطالعات برخی عادات بد و منفی همچون نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و استعمال دخانیات، نداشتن تحرک و ورزش نکردن و عدم حضور میوه و سبزیجات در رژیم غذایی می تواند میزان طول عمر شما را به مدت 12 سال کاهش دهد. در ادامه 12نکته ی مفید که سبب افزایش طول عمر و سلامتی شما می شود ارائه شده است.

 

میوه و سبزیجات ضامن عمری طولانی

میوه و سبزیجات در رژیم غذایی باید حضوری پررنگ داشته باشند و حداقل باید سه بار در روز مصرف شوند تا سلامت شما محفوظ باشد. میوه و سبزیجات به دلیل داشتن ویتامین های متفاوت و فیبر ها از برخی بیماری ها مانند مشکلات قلبی و سرطان سینه به شکل موثر می تواند تاثیر داشته باشد. آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها می تواند سبب جوانی و کاهش چین و چروک در پوست شود. از دیگر اثرات مثبت حضور میوه و سبزیجات در رژیم غذایی افزایش گردش خون و سوخت و ساز بدن است.

سبزیجات و میوه ها

خواب کافی طول عمر را افزایش می دهد

خوابیدن به اندازه و کافی سبب می شود عمری طولانی داشته باشید زیرا میزان خواب با طول عمر رابطه ی مستقیم دارد. بر اساس برخی تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا ثابت شده است افرادی که در شب به میزان کافی می خوابند نسبت به دیگران از طول عمر بیشتری برخوردار می باشند .

خوابیدن

توجه به زندگی زناشویی، رمز عمر طولانی

داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش و منظم می تواند بر افزایش طول عمر تاثیر داشته باشد. در زندگی زناشویی داشتن دو تا سه بار رابطه جنسی در هفته می تواند به مدت سه سال عمر شما را تضمین کند و افزایش دهد. رابطه جنسی می تواند کالری زیادی بسوزاند و میزان کالری سوزانده شده در آن با سی دقیقه دویدن برابری می کند. علاوه بر کالری سوزی رابطه جنسی فواید دیگری همچون بهبود کیفیت خواب، کاهش فشار خون، افزایش ایمنی بدن و تضمین سلامت قلب دارد.

 

استرس و اضطراب را حذف کنید تا عمر طولانی داشته باشید

افرادی که تحت استرس و اضطراب مداوم و زیاد هستند، حتی به ظاهر هم نسبت به دیگران پیرتر می باشند. استرس می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد و برای حفظ سلامتی، افزایش ایمنی بدن و داشتن عمری طولانی استرس و اضطراب را کاهش دهید و از موقعیت هایی که شما را مضطرب می کنند دوری کنید.

استرس stress

عمر طولانی را در تناسب اندام جست و جو کنید

ورزش و تمرین روزانه یک معجون جوانی است که هر کسی می تواند در اختیار داشته باشد. بر اساس مطالعات در سال 2008 ورزش به صورت منظم ولی با شدت بالا مانند ورزش هایی همچون دویدن و هوازی طول عمر شما را چهار سال افزایش می دهد. علت این افزایش عمر با چنین ورزش هایی به دلیل تاثیرات مثبت آن بر ذهن، قلب و سوخت و ساز بدن است. تنها ورزش های با شدت بالا موثر نیستند بلکه ورزش های متوسط همچون پیاده روی سریع به مدت نیم ساعت به صورت روزانه با کاهش خطر و مشکلات قلبی می تواند سلامت شما را تضمین کند.

ورزش و موسیقی

کمک به دیگران، کمک به افرایش طول عمر

کمک به دیگران به صورت داوطلبانه سبب افزایش طول عمر می شود. بر اساس تحقیقات ثابت شده افرادی که در چنین فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه ای شرکت می کنند نسبت به دیگران از عمر طولانی تری برخوردار هستند. کمک به دیگران و چاره گشایی از کار آنان فواید زیادی همچون افزودن بر احساس آرامش درونی و کاهش استرس در انسان دارد.

کمک به دیگران

تلویزیون و اثرات منفی آن بر طول عمر

تماشای بیش از اندازه ی تلویزیون خطرات جدی برای سلامت شما دارد. در سال 2010 بر اساس یک مطالعه ثابت شده افرادی که در روز بیشتر از چهار ساعت وقتشان را صرف تماشای تلویزیون می کنند 46درصد نسبت به افرادی که حدود دو ساعت یا کمتر وقتشان را برای تماشای تلویزیون صرف می کنند، در معرض ابتلا به هر بیماری می باشند. نیازی نیست در یک روز دو ساعت زمان دیدن تلویزیون را کاهش کنید حتی کمی کاهش زمان هم می تواند به افزایش سلامتی کمک کند. هر ساعتی که شما بیشتر به تماشای تلویزیون مشغول هستید 11درصد خطر مرگ و 18درصد خطر مرگ به دلیل بیماری قلبی را تشدید می کنید.

 

خوردن غذاهای فرآوری شدی عمر را کاهش می دهد

بر اساس تحقیقات بین المللی در مورد سرطان ثابت شده مصرف هر گونه از گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، بیکن و هات داگ ذر روز به میزان 50گرم می تواند 18 درصد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ یا کولورکتال را افزایش می دهد. همچنین بر اساس دیگر نتایج این تحقیقات بین المللی ثابت شده میان مصرف گوشت قرمز و برخی سرطان ها همچون سرطان پانکراس، سرطان پروستات و کولون ارتباط وجود دارد.

 

معاشرت و ارتباط اجتماعی سبب افزایش طول عمر می شود

ارتباط قوی میان دوستان و آشنایان از ابتلای شما به بیماری های جلوگیری می کند زیرا عدم وجود این ارتباط و تنهایی موجب التهاب می شود. ضرر تنها ماندن در یک فرد سالم برابر با خطر کلسترول بالا یا حتی خطرات سیگار کشیدن می باشد. تنهایی در سنین پیری و افراد پیر می تواند خطرناک تر هم باشد زیرا افراد در این سن بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.

 

خوردن بیش از حد غذا دشمن عمر طولانی

خوردن غذا به میزان کافی بسیار مناسب است اما پرخوری کردن و خوردن غذای بیش از حد نیاز نه تنها سودی ندارد بلکه ممکن است مانع از عمر طولانی شود. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2008 در دانشگاه سنت لوئیس انجام شده جای دادن غذای کمتر در رژیم غذایی سبب می شود شما دیرتر پیر شوید. علت اینکه مقدار مناسب غذا از پیری جلوگیری می کند این است که کاهش غذا سبب کاهش کالری می شود که در نهایت تولید تری گلیسیرید را کاهش می دهد. تری گلیسیرید هورمون تیروئیدی است که سبب کاهش سوخت و ساز بدن می شود و موجب نزدیک شدن پیری می شود.

عادت‌ های بد غذایی

نور آفتاب به میزان کافی طول عمر را افزایش می دهد

نور خورشید به دلیل وجود اشعه فرابنفش خطراتی برای شما ایجاد می کند. نور خورشید امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و پیری و چین و چروک پوست را افزایش می دهد. برای محافظت از پوست در برابر نور و اشعه خورشید می توانید از ضد آفتاب با SPF بالای 30 کمک بگیرید و روزانه از آن استفاده کنید. در هنگام زدن ضدآفتاب تنها به صورت توجه نکنید، تمامی نقاط که در معرض نور خورشید قرار دارند همچون گردن و دست ها را با ضد آفتاب پوشش دهید. در صورتی که نقاط دیگر همچون گردن و دست ها در برابر آفتاب آسیب ببینند سبب پیر نشان دادن شما می شود.

 

کاهش سیگار برابر است با افزایش عمر

از نکات مهم و کلیدی که سبب افزایش طول عمر و سلامتی می شود ترک سیگار و استعمال دخانیات است. در یک مجله ی آمریکایی تحقیقاتی بر زنانی که سیگار می کشیده اند منتشر شده بود که نشان داده زنانی که تا سن 35 سالگی سیگار را ترک کرده بودند به مدت شش تا هشت سال بر طول عمرشان افزوده اند. ترک سیگار به درمان بیماری ها و کند شدن روند آنها کمک کند حتی به افراد سیگاری که به ریه هایشان آسیب جدی وارد شده یا به سرطان اولیه ریه مبتلا هستند کمک می کند تا در برابر بیماری ها مقاوم بمانند.

نه به سیگار

این نکات شاید برای شما آنچنان اهمیت نداشته باشد و روزانه بارها این کار ها را انجام دهید، بدون توجه به زیانی که برایتان دارند. با توجه به این نکات و رعایت آنها می توانید عمری طولانی داشته باشید و سلامتی خود را تضمین کنید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب