farsi beauty

طرز تهیه سالاد گندم و مرغ خوشمزه ترکیه ای با سس مخصوص

سالاد گندم و مرغ

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی سالاد گندم و مرغ آشنا کنیم. این سالاد یکی از انواع سالاد های مقوی و خوشمزه ای است که متعلق به کشور ترکیه می باشد. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی سالاد گندم و مرغ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

گندم پوست کنده

۱ پیمانه

سینه مرغ

۱ عدد کامل

ذرت پخته

۱ لیوان

خیار شور

۸ عدد متوسط

شوید تازه

۱ دسته کوچک

سس مایونز

۲ قاشق غذاخوری

ماست چکیده

۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور تهیه ی سالاد گندم و مرغ

مرحله ی اول، پخت گندم :

در ابتدا کاسه ای مناسب انتخاب کرده و گندم را به همراه مقداری آب که از سطح گندم بالا تر باشد داخل کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم چهار ساعت بماند تا گندم به خوبی خیس بخورد. سپس آن را آبکشی کرده و به همراه سه لیوان آب داخل قابلمه ای مناسب ریخته و آن را بر روی حرارت می گذاریم تا گندم حدوداً یک ساعت بر روی حرارت بپزد به طوری که  کاملا نرم شده و لعاب بیندازد.

مرحله ی دوم، آب پز کردن مرغ :

در مرحله ی دوم قابلمه ای مناسب برداشته و مرغ را همراه با نمک، فلفل سیاه و دو لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و بر روی حرارت می گذاریم. سپس اجازه می دهیم تا آب قابلمه به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب، کف سفیدی که بر روی آب ایجاد شده است را جمع می کنیم تا مرغ پس از پخت هیچ اثری از بو و طعم زهم نداشته باشد.

مرحله ی سوم، تهیه ی سس :

در این مرحله کاسه ای مناسب انتخاب کرده و سس مایونز را همراه با ماست، شوید خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل آن می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و سس را داخل یخچال می گذاریم تا جا بیوفتد.

مرحله ی چهارم، ترکیب مواد :

پس از پخت گندم و جو آن ها را داخل آبکش می ریزیم. سپس مرغ را ریش ریش کرده و یا نگینی خرد می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. سپس گندم خنک شده را به آن اضافه می کنیم. در ادامه خیار شور را به شکل نگینی خرد کرده و به همراه ذرت به کاسه اضافه می کنیم. و تمامی مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ی پنجم، ترکیب سس با سالاد :

حالا سس را از یخچال خارج می کنیم و سلفون کاسه ی سس را جدا می کنیم حالا سس را داخل کاسه ای که موادمان را در آن خرد کرده ایم می ریزیم. سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس همه ی نقاط سالاد را پوشش دهد. سالاد ما آماده است. می توانید تا زمان سرو سالاد را در یخچال بگذارید تا خنک شود. نوش جان

منبع تصویر chef.firdevs

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب