farsi beauty

فواید و مزایای ویتامین A برای بدن

ویتامین A

در مورد ویتامین A میدانید؟

ویتامین آ یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است و کمبود آن تهدید خطرناکی برای بدن به حساب می آید، ویتامین آ به شکل رتینول و استات در مواد غذایی حیوانی یافت می شود، نوع دوم ویتامین ها در گیاهان وجود دارند، بدن برای مصرف ویتامین ای باید آن را به دو نوع فعال ویتامین آ که رتینوئیک اسید و رتینال نام دارد تبدیل کند.

ویتامین A

فواید ویتامین A برای بدن

1. بهبود سلامت استخوان ها

کلسیم و ویتامین دی ماده مغذی لازم برای سلامت استخوان ها می باشد، اما مصرف ویتامین آ نیز یک امر حیاتی برای بهبود استخوان هاست.

2. رفع سرطان

یکی دیگر از مزایای این نوع ویتامین تقویت بدن و دور نگه داشتن افراد از سرطان می باشد، این ویتامین می تواند رشد سلول های غیرطبیعی که ایجاد کننده سرطان هستند را کنترل کند.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف این ویتامین رابطه مستقیم با عملکرد صحیح و مناسب سیستم ایمنی بدن دارد، این ویتامین می تواند موانع مخاطی در چشم ها، ریه ها، اندام تناسلی و روده ها را از بین ببرند و از ورود باکتری ها جلوگیری کند.

ویتامین A

4. پیشگیری از شب کوری

یکی از خاص ترین فواید این ویتامین جلوگیری از شب کوری می باشد که در افراد به وجود می آید، مصرف این ویتامین کاهش بینایی فرد در نور کم را تضمین می کند و از قرنیه چشم مراقبت می کند.

5. کاهش جوش و آکنه

آکنه نوعی اختلال پوستی و التهابی می باشد که در صورت درمان نشدن جلوه زیبای صورت را از بین می برد، مصرف این ویتامین شرایط و بستر به وجود آمدن آکنه و جوش را از بین می برد.

6. تقویت تولید مثل و رشد

مصرف ویتامین آ برای حفظ سلامت دستگاه تولید مثل در آقایان و بانوان توصیه می شود و همچنین مصرف آن رابطه مستقیمی با رشد جنین در دوران بارداری دارد.

ویتامین A

منابع ویتامین A

ویتامین آ به صورت مکمل و به صورت خوراکی در بعضی از غذاها وجود دارد و شما می توانید آنها را کاملا دریافت کنید.

چگونه ویتامین D مصرف کنیم؟

به طور متوسط 900 تا 1700 میلی گرم ویتامین آ برای مردان و بانوان توصیه می گردد و مقدار مشخص شده می تواند بعداً را از کمبود این ویتامین حس کند، شما می توانید از قرص ها یا منابع غذایی این ویتامین استفاده کنید.

ویتامین A

کمبود ویتامین A باعث چه مشکلاتی می شود؟

  • خشکی چشم
  • شب کوری
  • خشکی پوست
  • اختلالات رشد
  • ناباروری
  • عفونت سینه و گلو
  • ضعف

ویتامین A

در صورت عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین A چه اتفاقی می افتد؟

ویتامین آ محلول در چربی است و در کبد ذخیره می شود و امکان دفع آن وجود ندارد، به همین دلیل مصرف بیش از اندازه ویتامین آ موجب مسمومیت افراد می شود و می تواند زندگی افراد را تهدید کند، این مسمومیت در اثر مصرف بیش از اندازه مکمل ها و قرص ها یا منابع غذایی اتفاق می افتد و از علائم آن می توانیم به سردرد، مرگ، درد بدن، سرگیجه و تهوع اشاره داشته باشیم.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب