farsi beauty

فواید برگ سنا برای لاغری و کاهش وزن را بدانید!

برگ سنا

برگ سنا یک گیاه سبز رنگ می باشد که در طب سنتی به عنوان یک ملین شناخته می شود. این گیاه برای افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند توصیه می شود، مصرف این گیاه می تواند برای بدن فواید زیادی ایفا کند. در حقیقت مصرف برگ سنا می تواند جریانات الکتریکی را در بدن ایجاد کند که در درمان بیماری ها نقش داشته باشد.

خواص برگ سنا چیست؟

  • ضد التهاب و پیشگیری کننده از التهابات
  • ضد انگل
  • سم زدایی بدن
  • کنترل کننده سندرم روده تحریک پذیر
  • درمان کننده یبوست های مزمن
  • درمان بواسیر و آنتی هموروئید
  • حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان

برگ سنا

چگونه برگ سنا موجب لاغری می شود؟

در حقیقت این گیاه جریان مدفوع را بسیار روان و به اصطلاح شل می کند، این طریقه ساز و کار در لاغری و کاهش وزن موثر است و همچنین این برگ با کاهش التهابات می تواند زمینه اضافه وزن مجدد را از بین ببرد.

با مصرف برگ سنا صد در صد به وزن مطلوب می رسیم؟

خیر، در حقیقت تنها ساز و کار این گیاه نمی تواند برای لاغری موثر باشد، شما باید علاوه بر مصرف این گیاه رژیم غذایی متناسب و همچنین تحرکات کافی مانند ورزش کردن را در برنامه خود قرار دهید.

برگ سنا

آیا مصرف برگ سنا می تواند برای افراد عوارضی هم ایجاد کند؟

بله، مصرف این گیاه در برخی افراد می تواند عوارض های دراز مدتی را به دنبال داشته باشد، شما باید درباره مصرف این گیاه حتما با پزشک تغذیه مشورت داشته باشید خصوصا اگر دچار مشکلاتی مانند مشکلات گوارش هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به مضرات این گیاه بپردازیم.

مسمومیت کبد

همانطور که ذکر کردیم مصرف این گیاه موجب لاغری می شود اما لازم است بدانید مصرف مداوم این گیاه می تواند آسیب زیادی به کبد برساند و مسمومیت های کبدی را به همراه داشته باشد.

برهم خوردن توازن طبیعی مغز

مصرف نامتعادل این گیاه می تواند سطح الکترولیت های بدن را کاهش دهد و یا بدن برخی افراد را دچار کم آبی کند.

اختلال در سیستم گوارشی

مصرف بیش از حد برگ سنا موجب تهوع و استفراغ، دل پیچه های شدید، انقباضات شکمی و اسهال شدید می شود، بنابراین در مصرف این گیاه زیاده روی نکنید.

اختلال در انعقاد خون

افرادی که دچار مشکلات انعقاد خونی هستند و داروی ضد انعقاد خون مصرف می کنند نباید سرخود این گیاه را مصرف کنند زیرا مصرف این گیاه با داروهای ضد انعقاد خون در تضاد است.

خطرناک در بارداری و شیردهی

مصرف این گیاه برای افراد باردار و شیرده توصیه نمی شود زیرا می تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد، مصرف این گیاه می تواند به جنین آسیب برساند پس اگر در دوران بارداری و شیردهی به فکر کاهش وزن هستید راهکار های دیگری را امتحان کنید.

تکرر ادرار

مصرف این گیاه موجب دفع مقادیر زیادی آب از بدن می شود، همچنین ممکن است اختلالاتی در الکترولیت های بدن به وجود آورد که می تواند موجب تپش قلب شدید، سرگیجه و اختلالات در فشار خون افراد شود.

برگ سنا

در نتیجه: مصرف این گیاه می تواند در لاغری افراد سالم موثر باشد اما عوارض جدی مصرف بیش از حد این گیاه را فراموش نکنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب