farsi beauty

طرز تهیه پلو شوشتری خوشمزه به سبک سنتی

پلو شوشتری

پلو شوشتری نوعی غذای ایرانی است که مخصوص شهر های جنوبی ایران است. پلو شوشتری را می توان از برخی جهات شبیه به پلو شیرازی دانست. این غذا با دستور های مختلفی تهیه می شود که طعمی فوق العاده دارد. برای مشاهده ی آموزش دستور پخت پلو شوشتری در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم :
برنج۳ پیمانه
فیله مرغ۳۰۰ گرم
لوبیا چشم بلبلی۱ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کره و روغنبه مقدار کافی
شوید خشک۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت پلو شوشتری

در مرحله ی اول، لوبیا را بر روی حرارت پخته و فیله مرغ را با مواد دیگر ترکیب می کنیم :

در ابتدای کار لوبیا را در یک کاسه آب ریخته و اجازه می دهیم یک شب داخل آب بماند تا خیس خورده و نفخش گرفته شود. پس از آنکه لوبیا تمام شب را خیس خورد آب آن را خالی کرده و سپس به همراه مقداری آب داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. سپس فیله مرغ را به شکل مکعبی کوچک خرد می کنیم. در ادامه کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تکه های مرغ را همراه با ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع، مقداری نمک و فلفل سیاه داخل کاسه می ریزیم. و تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس روی کاسه را به کمک سلفون پوشانده و به مدت سی دقیقه الی یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مواد به خوبی به خورد مرغ برود.

در مرحله ی دوم، پخت اولیه ی برنج را انجام داده و آن را آبکش می کنیم :

در مرحله ی دوم پس از گذشت سی دقیقه کاسه را از یخچال خارج کرده و گوشت را همراه با کره تفت می دهیم تا سرخ شود. سپس قابلمه ای مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و بر روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب داخل قابلمه جوش بیاید. پس از آنکه آب داخل قابلمه به جوش آمد برنجی که از قبل پاک کرده، شسته و خیسانده ایم را داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت هفت تا ده دقیقه بر روی حرارت بماند تا کناره های دانه های برنج پخته و وسطشان کمی گیر داشته باشد. حالا برنج را آبکشی می کنیم.

در مرحله ی سوم، مواد را به شکل لایه ای داخل برنج ریخته و برنج را دم می کنیم :

در مرحله ی سوم قابلمه ای را که می خواهیم پلو شوشتری را در آن تهیه کنیم را بر روی حرارت گذاشته و دو قاشق غذاخوری روغن داخل آن می ریزیم. حالا با توجه به سلیقه، نان یا سیب زمینی را به عنوان ته دیگ کف قابلمه قرار می دهیم. سپس روی ته دیگ را برنج می ریزیم. حالا مقداری شوید خشک، لوبیا چشم بلبلی و گوشت مرغ را روی برنج ریخته و دوباره بر روی آن ها برنج می ریزیم. موادمان را به همین ترتیب داخل قابلمه می ریزیم تا جایی که قابلمه پر شود. در پایان هم باقی مانده ی زعفران را همراه با کره بر روی برنج پخش می کنیم. در ادامه درب برنج را می گذاریم و اجازه می دهیم پلو شوشتری خوشمزه ی ما به مدت چهل و پنج دقیقه بر روی حرارت کم مانده و دم بکشد. غذای ما حاضر است.

منبع تصویر golnaaz.aalizadeh

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب