farsi beauty

آموزش طراحی ناخن با استفاده از انواع اکلیل ها

ناخن

یکی از روش های طراحی ناخن که طرفداران زیادی دارد استفاده از اکلیل برای طراحی ناخن می باشد. آنچه که اهمیت دارد این است که شما در ابتدا باید انواع اکلیل را بشناسید و به خوبی با نحوه استفاده از آنها در طراحی ناخن آشنا باشید. به همین جهت با ادامه این مقاله از سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا شما را با روش استفاده از اکلیل برای طراحی و دیزاین ناخن آشنا کنیم.

اکلیل چیست؟

در واقع اکلیل پودر های درخشان و رنگی می باشند که برای طراحی و کاشت و دیزاین ناخن مورد استفاده قرار می گیرند. اکلیل ها انواع مختلفی دارند که تفاوت اصلی آنها در اندازه دانه های اکلیل و نحوه استفاده و بکارگیری آنها در دیزاین و طراحی ناخن می باشد.

از جمله اکلیل ها می توان به داستر، شیمر، شوگر و اکلیل درشت اشاره کرد. در ادامه می خواهیم که نحوه انجام طراحی و دیزاین ناخن با استفاده از هر یک از اکلیل ها را به شما آموزش دهیم.

ناخن

آموزش دیزاین و طراحی ناخن با استفاده از شوگر

شوگر یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین اکلیل ها به شمار می رود که براق و ریز می باشد و از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر آن می توان به راحتی از پودر شوگر برای طراحی ناخن استفاده کرد. شما می توانید از شوگر به دو روش استفاده کنید. این دو روش عبارتند از:

  • استفاده از شوگر برای طراحی روی ناخن
  • استفاده از شوگر برای طراحی کل ناخن

مراحل استفاده از شوگر برای طراحی روی ناخن

در صورتی که شوگر برای طراحی روی ناخن مورد استفاده قرار گیرد، تنها بخشی از ناخن طراحی میشود. مراحل انجام طراحی روی ناخن با استفاده از شوگر به صورت زیر می باشد:

ابتدا لاک ژل زمینه را بر روی ناخنتان بزنید و برای خشک شدن لاک ژل دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید.

در صورتی که از لاک ژل سه مرحله ای استفاده می‌کنید، باید قبل از طراحی ناخن یک لایه تاپ شاین بر روی ناخنتان بزنید تا نوچی سطح ناخن از بین برود.

حالا وقت آن رسیده که طراحی ناخن را شروع کنید. ابتدا با استفاده از قلم طراحی و ژل طرح را بکشید و با استفاده از عقب زن شوگر را بر روی ناخن بریزید و سپس دستتان را داخل دستگاه یووی(UV) قرار دهید تا ژل به خوبی خشک شود. سپس دستتان را از دستگاه خارج کنید و با استفاده از براش پول های اضافی را بردارید.

استفاده از شوگر برای طراحی کل ناخن

استفاده از شوگر برای طراحی کل ناخن روش بسیار آسانی می باشد که شما می توانید بعد از کاشت ناخن با استفاده از پودر و یا ژل و یا حتی پس از ژلیش ناخن از آن استفاده کنید.

مراحل طراحی کل ناخن با استفاده از شوگر به صورت زیر می باشد:

ابتدا مراحل کاشت ناخن و یا ژلیش ناخن را به صورت کامل انجام دهید. سپس یک لایه تاپ شاین و یا لاک ژل به رنگ دلخواه به ناخن هایتان بزنید.

 سپس ناخن هایتان را درون ظرف شوگر قرار دهید و با استفاده از عقب زن مقداری شوگر را برداشته و روی ناخن بریزید به طوری که کل سطح ناخن کاملاً پوشیده شود.

سپس دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید تا لاک ژل و یا تاپ ژل به خوبی خشک شود. در آخر نیز می توانید با استفاده از براش شوگر اضافی را بردارید.

نکاتی که باید در زمان استفاده از شوگر برای طراحی ناخن رعایت کنید

قبل از اینکه از شوگر برای طراحی ناخن استفاده کنید حتماً از تاپ کات و یا لاک ژل به صورت یک لایه نازک استفاده کنید تا طراحی شما ظاهر بهتری داشته باشد.

از شوگر هایی که دانه ریز تری دارند استفاده کنید زیرا میزان دوام و ماندگاری این شوگر ها بیشتر می باشد.

 از زدن تاپ شاین بر روی شوگر خودداری کنید زیرا این کار زیبایی شوگر و بافت آن را از بین میبرد.

مزایا و معایب استفاده از شوگر برای طراحی و دیزاین ناخن

از آنجا که شوگر بافت زبری دارد به همین دلیل نسبت به سایر دیزاین ها زودتر کدر و کثیف می شود. علاوه بر آن ممکن است زبر بودن شوگر برای همه افراد جذاب و خوشایند نباشد.

علاوه بر آن شوگر در مدت زمان کوتاهی از سطح ناخن جدا می شود، به همین دلیل افرادی که برای مدت زمان زیادی لاک را بر روی ناخنشان نگه می دارند و دیر به دیر برای ترمیم ناخن اقدام می کنند مناسب نمی باشد.

با تمام این تفاسیر دیزاین ناخن با استفاده از شوگر از زیبایی زیادی برخوردار می باشد.

آموزش طراحی و دیزاین ناخن با استفاده از شیمر

پودر اکلیلی شیمر از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل در بیشتر اوقات شیمر را با پودر کاشت ناخن ترکیب می‌کنند و برای کاشت های گریم استفاده می کند. علاوه بر آن می توان از شیمر برای طراحی ناخن نیز استفاده کرد.

استفاده از پودر شیمر در کاشت گریم ناخن

برای استفاده از پودر اکلیلی شیمر در کاشت گریم ناخن بهتر است که به میزان یکسان از پودر شیمر و پودر بی رنگ کاشت ناخن را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید و برای کاشت گریم ناخن از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در صورتی که میخواهید از پودر اکلیلی شیمر برای کاشت ناخن استفاده کنید، باید آن را با پودر کاشت اکریلیک ترکیب کنید.

استفاده از پودر اکلیلی شیمر برای طراحی ناخن

شما می توانید از پودر اکلیلی شیمر برای طراحی ناخن نیز استفاده کنید. مراحل طراحی ناخن با استفاده از پودر شیمر به صورت زیر انجام می شود:

ابتدا کاشت ناخن با استفاده از پوست و یا ژل و یا حتی ژلیش ناخن را به صورت کامل انجام دهید، سپس تاپ کات و یا لاک ژل دلخواه را به صورت یک لایه نازک بر روی ناخن ها بکشید.

سپس با استفاده از عقب زن مقداری شیمر را بر روی ناخن بریزید و مطمئن شوید که کل سطح ناخن با استفاده از پودر اکلیلی شیمر پوشیده شده است.

حال نوبت به آن رسیده که دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید تا لاک ژل و یا تاپ کات به خوبی خشک شود در آخر نیز می توانید با استفاده از براش پودرهای اضافه را بردارید.

مزایا و معایب استفاده از شیمر

شیمر بافت زبری دارد به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی از ناخن جدا خواهد شد. علاوه بر آن نسبت به سایر دیزاین ها در مدت زمان کمی کثیف خواهد شد. از طرفی استفاده از پودر اکلیلی شیمر بسیار راحت، و استفاده از آن در کاشت گریم ناخن می تواند از هزینه‌های بسیاری جلوگیری کند.

پولک و اکلیل ناخن

آموزش طراحی و دیزاین ناخن با استفاده از اکلیل درشت

اکلیل درشت که دارای دانه های درشت و براق می باشد. می توان در طراحی و دیزاین ناخن و یا در کاشت گریم از آن استفاده کرد.

مراحل طراحی ناخن با استفاده از اکلیل درشت

پس از کامل شدن مراحل کاشت ناخن، لاک ژل دلخواه خود را برای زمینه انتخاب کرده و روی ناخن هایتان بزنید و دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید تا لاک ژل به خوبی خشک شود.

سپس یک لایه تاپ کات بر روی ناخن هایتان بزنید و با استفاده از عقب زن و یا قلم طراحی که به تاپ کات شده، اکلیل های درشت را بردارید و روی ناخن هایتان قرار دهید.

سپس دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید تا به خوبی خشک شود. برای افزایش میزان براق بودن ناخنتان می توانید یک لایه تاپ شاین نیز به ناخن هایتان بزنید.

همچنین میتوانید مقدار را با تاپ شاین مخلوط کنید و برای طراحی ناخن از آنها استفاده کنید.

آموزش طراحی و دیزاین ناخن با استفاده از داستر

داستر نیز یکی دیگر از پودرهای اکلیلی مانند می باشد، که برای طراحی ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. تنها تفاوت داستر با شیمر و شوگر در نحوه استفاده از آن میباشد.

روش استفاده از داستر برای طراحی ناخن به شرح زیر می باشد: زیر می باشد:

روش استفاده از داستر برای طراحی دیزاین ناخن

پس از اتمام مراحل کاشت ناخن و یا ژلیش ناخن دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید تا لاک ژل و یا تاپ کات خشک شود. دقت داشته باشید که سطح ناخن شما باید حالت نوچ داشته باشد.

سپس با استفاده از قلم طراحی مقداری داستر بر روی ناخن هایتان قرار دهید و آن را فیکس کنید. در آخر می توانید از تاپ شاین استفاده کنید تا میزان برق ناخن هایتان افزایش یابد.

سپس دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید تا تاپ شاین کاملاً خشک شود.

مزایا و معایب استفاده از داستر برای طراحی ناخن

روش استفاده از داستر برای طراحی ناخن بسیار ساده و راحت می باشد. علاوه بر آن میزان دوام داستر بالا بوده و با گذشت زمان از بین نمی رود و تا زمان ریموو درخشش خود را حفظ می کند.

از طرفی شما نمی توانید از داستر استفاده کنید مگر آنکه مورد استفاده شما سطح ناخن تان را نوچ کند.

ناخن

استفاده از لاک ژل اکلیلی در طراحی ناخن

راحت ترین روش برای استفاده از اکلیل در دیزاین و طراحی ناخن استفاده از لاک ژل های اکلیلی میباشد.

روش استفاده از لاک ژل های اکلیلی بسیار ساده بوده و تنها کافیست با استفاده از قلم طراحی مقداری لاک ژل اکلیلی را بردارید و طرح مورد نظرتان را بر روی ناخن های تان بکشید و دستتان را درون دستگاه یووی(UV) قرار دهید.

 در آخر نیز می توانید از تاپ شاین نیز استفاده کنید تا میزان درخشش ناخن هایتان بیشتر شود.

هزینه طراحی ناخن با استفاده از اکلیل

از جمله عواملی که در هزینه طراحی و کاشت ناخن تاثیر دارد عبارتند از کیفیت مواد، میزان تجربه ناخن کار، مکان سالن و روش استفاده از اکلیل می باشد.

در نتیجه می توان گفت که میزان هزینه طراحی ناخن با استفاده از اکلیل متغیر بوده و سالن ناخن شما بستگی دارد. اما به طور میانگین می‌توان گفت که طراحی ناخن با استفاده از اکلیل بین ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان برای هر ناخن می باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب