farsi beauty

طرز تهیه خورش مرغ ترش گیلانی خوشمزه به روش سنتی

خورش مرغ ترش

شاید بارها در هنگام پخت غذاها برای ناهار و شام به این فکر کرده باشید که با مرغ چه غذایی متفاوتی می توان درست کرد؟

 غذایی که امروز دستور آشپزی آن را به شما عزیزان یاد می‌دهیم، روشی متفاوت برای پخت یک خورش خوش طعم با مرغ می باشد؛ این غذای اصیل شمالی به روش های مختلفی سرو می گردد، اما در این آموزش آشپزی اصلی ترین روش پخت خورش مرغ ترش را به همراه برنج به شما عزیزان یاد خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ ترش:

ران و سینه مرغ

6 تکه

گردو

350 گرم

سبزی معطر

250 گرم

رب انار

2 قاشق غذاخوری

پیاز متوسط

1عدد

سیر

2 الی 3 حبه

نمک و فلفل سیاه پودر کاری

به مقدار کافی

روغن

به مقدار کم

زردچوبه

به مقدار کافی

دستور پخت خورش مرغ ترش شمالی

مرحله اول :

در ابتدا بایستی مرغ ها را خوب بشورید و آنها را درون ظرفی بچینید و اندکی ادویه مانند نمک، فلفل، زردچوبه و پودر کاری به آن اضافه کرده و روی مرغ ها ماساژ دهید، سپس تکه های مرغ را در قابلمه ای که از قبل روی گاز گذاشته اید با روغن کم تفت دهید.

مرحله دوم :

 بعد از گذشت یک ربع اکنون باید مرغ هایی را که به رنگ طلایی در آمدن از قابلمه خارج کرده و پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در قابلمه کمی تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند.

مرحله سوم :

 اکنون سیر را خورد یا له کرده و در حد بلند شدن عطر آن، سیر ها را درون قابلمه به طور جداگانه تفت دهید و ادویه را به همراه پیاز ها به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم :

 اکنون بایستی سبزی معطر را با ساطور خرد کرده و در قابلمه بریزید و منتظر بمانید تا رنگ سبز یا تغییر کند و از حالت خامی خارج شود؛ سپس به آن رب انار و گردوی ساییده شده را اضافه کنید.

مرحله پنجم :

در این مرحله 5 الی 6 لیوان آب سرد درون قابلمه اضافه کنید و حرارت قابلمه را بالا ببرید و پس از آن که کمی خورش قل قل کرد، کم کم حرارت را پایین بیاورید و اجازه دهید که مواد 30 دقیقه روی حرارت کم بجوشد.

 مرحله ششم :

 اکنون نوبت اضافه کردن مرغ ها می باشد مرغ ها را به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را ببندید.

مرحله هفتم :

حرارت قابلمه را ملایم کرده و منتظر بمانید آب این خورش کم شود《توجه داشته باشید خورش مرغ ترش بهتر است با آب کم سرو شود》 پس از جا افتادن محتویات قابلمه خورش را به همراه برنج سرو کنید.

نکات طلایی برای پخت و طعم بهتر خورش مرغ ترش

  • برای انتخاب رب انار که در دستور پخت وجود دارد، می توانید کاملا سلیقه ای پیش بروید، اما پیشنهاد ما به شما، مصرف رب انار ملس می باشد تا طعم اصیل این خورش حفظ شود، درصورت علاقه می توانید کمی از رب انار ترش نیز استفاده کنید.
  • برای روغن انداختن بهتر این خورش، کافیست در 10 دقیقه پایانی پخت خورش، چند قالب یخ را درون قابلمه بی اندازید و سپس شعله گاز را خاموش کنید.
  • هرگز در تهیه خورش مرغ ترش، برای ترشی بیشتر از لیمو عمانی استفاده نکنید، زیرا ممکن است علاوه بر تلخی خورش، طعم اصلی غذا را از بین ببرد.
  • اگر مایل باشید می توانید از یک قاشق رب گوجه فرنگی یا رب آلوچه نیز در تهیه خورش استفاده کنید، توجه داشته باشید این دستور جزو دستور اصلی پخت این خورش اصیل به روش شمالی نیست.

منبع تصویر bahar__sanei

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب