farsi beauty

طرز تهیه مربای کامکوات بدون تلخی

مربای کامکوات

میوه ی کامکوات یکی از مرکبات کمتر شناخته ی شده ی شمال کشور می باشد که تنها در فصل زمستان و بهار در بازار قابل تهیه و موجود می باشد. شما در این فصول می توانید میوه ی کامکوات را تهیه کنید و با آن این مربای خوش طعم را درست کنید. این مربا را می توانید در هنگام صبحانه و عصرانه میل کنید. در ادامه با این بخش آموزش آَشپزی همراه باشید تا روش تهیه این مربا را بیاموزید.

 

مواد لازم برای تهیه مربای کامکوات

کامکوات

1 کیلوگرم

شکر

5/1 کیلوگرم

هل

دو عدد

آب

سه لیوان

جوهر لیمو

نصف قاشق چای خوری

زعفران دم کرده

به مقدار لازم

 

طرز تهیه مربای کامکوات

مرحله اول

برای درست کردن مربای کامکوات ابتدا آن را به خوبی بشویید و به شکل دلخواهتان برش بزنید. می توانید آن را از وسط نصف کنید یا به صورت ورقه ای خورد کنید. هسته ی درون کامکوات را جدا کنید.

 

مرحله دوم، گرفتن تلخی کامکوات ها

به منظور گرفتن تلخی کامکوات ها ابتدا یک قابلمه را تا نصفه پر از آب کنید و بر روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب به نقطه ی جوش رسید کامکوات های برش خورده را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید تا همراه آب بجوشند.

 

مرحله سوم

پس از یک دقیقه جوشیدن، کامکوات ها را آبکش کنید تا آب اضافی آن ها برود. پس از اینکه آب اضافی کامکوات ها گرفته شد، درون یک کاسه آب سرد بریزید و اسلایس های کامکوات را درون آب قرار دهید. این کار را یک مرحله دیگر به همراه آب و تکه های یخ انجام دهید. در مرحله دوم اجازه دهید کامکوات ها به مدت یک ساعت درون آب و یخ باقی بمانند. ماندن کامکوات ها در آب و یخ سبب می شود حالت اصلی آن حفظ شود.

 

مرحله چهارم، آماده کردن شهد مربا

برای آماده کردن شهد مربا شکر را به همراه آب درون یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید. پس از حل شدن شکر در آب صبر کنید تا شهد به غلظت کافی برسد. پس از اینکه شربت و شهد مربا به غلظت مناسبی رسید، ورقه های کامکوات را به قابلمه اضافه کنید.

 

مرحله پنجم، جلوگیری از شکرک زدن مربا

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا در این مرحله به آن نصف قاشق چای خوری جوهر لیمو را اضافه کنید. پس از آن به مربا هل و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و به مدت یک ساعت اجازه دهید کامکوات ها همراه با شهد بپزند و غلیظ شوند.

 

مرحله ششم

پس از گذشت یک ساعت، هنگامی که کامکوات ها شفاف شدند، می توانید مربا را از روی گاز بردارید. مربای شما باید به مدت چند ساعت در دمای محیط بماند تا خنک شود. پس از خنک شدن مربا می توانید آن را درون یک شیشه یا ظرف در دار بریزد. در نهایت این مربا را در یخچال می توانید نگه داری کنید.

 

مربای کامکوات

منبع تصویر: ashpazi_miti

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب