farsi beauty

برای رهایی از جوش و آکنه چه بخوریم؟ ویتامین های مفید برای درمان آکنه

جوش آکنه

آکنه در طول زندگی ممکن است روی صورت افراد متفاوتی نمایان شود. علت ایجاد آکنه وجود چربی و تجمع بیش از حد آنها می باشد که مانع اکسیژن ‌رسانی به منافذ پوست می شود. آکنه معمولاً در اثر برخی از عوامل مانند حساسیت های غذایی، برهم خوردن توازن هورمون ها در دوران بلوغ، تجمع بیش از حد لیپید و مسدود سازی منافذ پوستی و غیره ایجاد می شود. برای درمان آکنه می توانید به دو روش عمل کنید:

روش اول:

روش شیمیایی است که خطرات زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت، همه می دانید که درمان های شیمیایی عوارض های مشخصی را هم در بر می گیرد، بنابراین پیشنهاد تیم ما به شما درمان سنتی و گیاهی می باشد.

[ جای نگرانی نیست زیرا این درمان‌ها بسیار ساده، ارزان و قابل انجام در منازل می باشند. ]

روش دوم:

برای خلاص شدن از شر آکنه کافیست چند خوراکی که ما به شما معرفی میکنیم را مصرف کنید، در این صورت می‌توانید به طور ساده آکنه خود را درمان کنید و از شر این جوش های مزاحم خلاص شوید.

مصرف قرص

1. استفاده از زینک پلاس

زینک می تواند برای شما خواص زیادی داشته باشد، به طور مثال اشخاصی که مرتب زینک مصرف می کنند مشکلات مرتبط به سر در آنها کمتر گزارش می‌شود، سیستم ایمنی قوی تری دارند و کمتر دچار بیماری سرطان می‌شوند، مصرف زینک موجب تضمین سلامت پوست شده و همچنین می تواند به رفع اختلالات غذایی کمک زیادی کند، می تواند به رشد موها و ناخن های شما کمک زیادی کند و همچنین شما را از ابتلا به پوکی استخوان مصون نگه دارد. زینک می تواند متابولیسم بدن را تنظیم کند و سطح هورمون ها را به اعتدال برساند، مصرف زینک برای درمان آکنه های شدید بسیار موثر است، برای این که بتوانید میزان زینک را درون بدن تان افزایش دهید می توانید از قرص زینک و یا زینک پلاس استفاده کنید و یا خوراکی هایی را مصرف کنید که درون آنها میزان زینک بالایی وجود دارد مانند: گوشت قرمز، عدس، بوقلمون، کدو تنبل و تخم های آن، غذاهای دریایی و بادام هندی.

مواد غذایی امگا 3

2.  اسیدهای چرب امگا 3

اگر می‌خواهید بدن شما سالم کار کند باید مصرف امگا 3 را حتماً در برنامه غذایی تان قرار دهید، امگا 3 خواص زیادی را برای بدن ایفا می کند، به طور مثال می توانیم از معجزات امگا 3 به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • کنترل فشار خون
  • پیشگیری از افسردگی های مزمن
  • تقویت کننده بینایی
  • درمان کننده آکنه
  • افزایش سطح انرژی بدن
  • ضد خستگی
  • فعال کننده دوپامین در مغز

برای مصرف امگا 3 می توانید به داروخانه مراجعه کرده و از آنها این دارو را درخواست کنید و یا غذاهایی که در آنها امگا 3 وجود داره میل کنید مانند: ماهی سالمون، روغن زیتون و دانه های کتان.

ویتامین B

3.  ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B برای بدن مفید هستند و همچنین در از بین بردن آکنه ها نقش پررنگی دارند. مصرف ویتامین B5 و B3 می تواند موجب شود آکنه شما رفع گردد، می تواند سطح متابولیسم بدن را بالا ببرد و همچنین از آسیب به بافت پوست جلوگیری کند؛ برای مصرف ویتامین های گروه В از قرص آن استفاده کرده و یا خوراکی های حاوی ویتامین های گروه В را مصرف کنید، این خوراکی ها شامل تن ماهی، ماهی سالمون، تخم مرغ، مرغ، گوشت، حبوبات، شیر، سبزیجات، لبنیات، گوجه فرنگی، بادام زمینی، بروکلی، آووکادو و سبزیجات می باشد.

ویتامین c

4. ویتامین C

مصرف این ویتامین می تواند در روند درمان سرماخوردگی بسیار موثر باشد، مصرف این ویتامین در فصل زمستان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همچنین در جلوگیری از ایجاد آکنه نقش زیادی را در بر میگیرد، ویتامین C به صورت قرص های جوشان و حتی آمپول موجود است، شما می توانید غذاهای حاوی ویتامین C مانند: انبه، توت فرنگی، بلوبری، سبزیجات، گوجه فرنگی، اسفناج، طالبی، پرتقال، کیوی، جوانه بروسل و گریپ فروت استفاده کنید.

ویتامین A

5.  ویتامین А

برای رهایی از شر آکنه ها پیشنهاد دیگر ما مصرف ویتامین های گروه А می باشد، این ویتامین ها می توانند هورمون های بدن را در حالت تعادل نگه دارند، ویتامین А همچنین برای بینایی مفید است و در برابر عفونت نیز بدن شما را مقاوم می سازد، موجب درمان سردرد و سرطان ها می باشد و می تواند پوست شما را صاف و شما را از شر آکنه خلاص کند.

کربوهیدرات

6. کربوهیدرات

برای اینکه بتوانید به راحتی آکنه ها را از بین ببرید کافیست با یک ترفند هوشمندانه مقدار انسولین بدن را در اعتدال نگه دارید. برای این کار از غذاهای حاوی کربوهیدرات استفاده کنید برخی خوراکی ها مانند: ماکارونی، آرد سفید، سبزیجات، نخود فرنگی، لوبیا، شکر، برنج سفید، نان های گندمی، قهوه، شکر قهوه‌ای و سس یافت می شود.

ویتامین E

7. ویتامین E

ویتامین E می تواند به طور کلی یک مبارزه عالی با آکنه ها باشد، ویتامین Е بدن را در برابر مشکلات قلبی، سرطان، مشکلات بارداری و مشکلات سیستم عصبی و سیستم اعصاب مرکزی مقاوم نگه می دارد. ویتامین Е در فندق، روغن بادام، ماهی، جوانه گندم، آووکادو و آفتابگردان به وفور یافت می شود.

پروبیوتیک

8. پروبیوتیک

نوعی باکتری مفید به نام پروبیوتیک درون روده زندگی می کنند و کمک می‌کند تا هضم غذا راحت تر اتفاق بیفتد. برای داشتن سیستم گوارش سالم لازم است موادی استفاده کنیم تا این باکتری ها درون روده سالم بمانند. پروبیوتیک در مواد غذایی مانند کمبوچا، شیر بز، کلم ترش، ترشی، کفیر، پنیر گوسفندی و ماست یونانی یافت می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب