farsi beauty

طرز تهیه پاستیل خانگی خوشمزه و کشدار با سه قلم مواد

پاستیل

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی پاستیل آشنا کنیم. پاستیل خوراکی محبوبی است که احتمالا تمامی اعضای خانواده ها عاشق طعم خوش آن هستند. شما می توانید به سادگی و با هزینه ی کم این خوراکی خوش طعم را در منزل تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. با ماهمراه باشید.

مواد لازم :
ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب جوشنصف لیوان
پودر ژله ( رنگ ژله با توجه به سلیقه)۱بسته
گلوکز مایع۱ قاشق غذاخوری

 دستور تهیه ی پاستیل

مرحله ی اول، ترکیب پودر ژله با مواد دیگر :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب ( استیل) انتخاب کرده آب جوش را داخل آن می ریزیم. حالا پودر ژله، گلوکز و ژلاتین را به آب جوش اضافه کرده و کاسه را بر روی سماور یا کتری که در حال جوشیدن است گذاشته و اجازه می دهیم موادمان به طور کامل داخل آب ترکیب شده و حل شوند.

مرحله ی دوم، قرار دادن مایع پاستیل در یخچال :

در ادامه قالبی سیلیکونی را مقابل دستمان قرار داده و آن را به کمک مقدار کمی روغن چرب می کنیم. سپس مایعی که آماده کرده بودیم را داخل قالب ریخته و قالب را  داخل فریزر می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت بیست الی سی دقیقه داخل فریزر بماند تا پاستیل ها  خودشان را گرفته و سفت شوند.

مرحله ی سوم، خارج کردن پاستیل ها از قالب :

پس از گذشت زمان مورد نظر پاستیل ها را از فریزر خارج کرده و دست هایمان را به کمک روغن مایع مقداری چرب کرده و پاستیل ها را به آرامی از قالب در می آوریم. اگر می خواهید پاستیل های رنگارنگ داشته باشید کافی است از ژله با طعم های مختلف برای تهیه ی پاستیل استفاده کنید. پاستیل ما آماده است می توان آن را داخل ظرف های درب دار به مدت یک ماه در یخچال نگهداری و استفاده کرد. کودکان شما عاشق ‌پاستیل های خانگی شما خواهند شد. نوش جان.

منبع تصویر mccormick.com

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب