farsi beauty

چگونه پاهایی صاف و نرم داشته باشیم؟

پاهای صاف و نرم

ما اغلب اوقات از دست و صورت خود مراقبت کرده وپاهای خود را فراموش میکنیم. پاها نیاز به مراقبت بیشتری دارند، زیرا آنها در طول روز مارا حمل میکنند. پاهای ما به دلیل موقعیت خاصی که دارند، میزان کثیفی و عرق کردن آنها از بقیه نقاط بدن بیشتر میباشد؛ به همین دلیل به شستشوی منظم و بیشتری نیاز دارند.همچنین برای زیباتر شدن پاها باید از آنها بیشتر محافظت کنیم. باید پاهای خود را در طول روز حداقل دوبار بشویید و برای این کار از صابون های ملایم یا صابون ضدعفونی کننده و آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب خیلی داغ برای شستن پاها باعث از بین رفتن چربی طبیعی پا میشود و همچنین استفاده از آب های سخت نیز باعث خشکی و ترک خوردگی پا میشود. حتما به یاد داشته باشید که بعد از شستشوی پاها آنها را با حوله مخصوص پای خود خشک کنید تا رطوبت بین انگشتانتان باعث بروز بیماری های قارچی نشود.

با ما همراه باشید تا راه کارهای مراقبت از پاهایتان را بهتر یاد بگیرید:

استفاده از برس خشک

شاید فکر کنید که برس خشک ممکن است به پوست پاهای شما آسیب برساند و آنها را زخم و خش دار کند؛ اما برس خشک به شما کمک میکند تا پاهای زیباتری داشته باشید، سلول های مرده پوست پاهای شما را از بین برده و به گردش خون بهتر نیز کمک میکند و همچنین باعث جذب بهتره مرطوب کننده نیز میشود. برای از بین بردن لکه های تیره و خشک روی زانو میتوانید مرتب از برس خشک و بعد از آن از روغن نارگیل استفاده کنید و به مرور زمان زانوهای زیبا و درخشانی خواهید داشت. پاک کننده های طبیعی از نارگیل و نیشکر تشکیل شده و آلودگی ها را از بین میبرند، رنگ پوست را روشن میکنند و پوست را شاداب و جوان میکنند.

استفاده از اسکراب (لایه بردار)

یکی از راه کارهایی که میتوانید پوستی درخشان داشته باشید، لایه برداری منظم است. تا حد امکان سعی کنید برای بدن خود از لایه بردارهای طبیعی استفاده کنید. اسکراب از قند، نارگیل، وکریستال های تازه نیشکر تشکیل شده که حاوی آلفاهیدروکسیل طبیعی میباشد و پوشت را آرام آرام از بین میبرد و آن را تمیز و شفاف میکند. استفاده از اسکراب به رطوبت پوست کمک فراوانی میکند و باعث درخشش پوست میشود.

پا

مرطوب کننده

برای جلوگیری از خشکی پوست باید از مرطوب کننده استفاده کرد. دوش های گرم و بخار باعث تشدید خشکی پوست میشوند. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده، زمانی است که پوست هنوز مرطوب است.

استفاده از لوسیون های بدن که عصاره نارگیل، انبه و آناناس دارند، توصیه میشود. این نوع ترکیبات مغذی که همراه با عصاره مغزها و شیر نارگیل تازه است، به سرعت پاها را آبرسانی کرده و باعث تغذیه و محافظت پا میشود.

این نوع موادها شبکه کاملی از مواد مغذی و ویتامین های ضروری که روزانه به آن نیاز داریم میباشد و باعث نشاط و لطافت پوست پا میشود. همچنین باعث جذب سریع و مرطوب نگه داشتن پوست میشود.

نوشیدن آب

نوشیدن نوشیدنی های تابستانی در تابستان مانند موهیتو، میتواند آب زیادی را در زیر پوست شما جمع کند و به رطوبت و آبرسانی پوست شما کمک کند. اگر میخواهید که پوستی سالم و درخشان داشته باشید، باید علاوه بر لایه برداری و مرطوب سازی، آب بیشتری نیز مصرف کنید.

پدیکور

پدیکور

برای داشتن پاهایی زیبا و سالم، باید هرماه به طور منظم برای پدیکور به سالن های زیبایی مراجعه کنید. همچنین میتوانید خودتان این کار را به طور منظم در منزل انجام دهید. با گذاشتن پاها در آب ولرم حداقل هفته ای یکبار، میتوانید پاهای خود را درمان کنید. سپس سلول های مرده ی پوست را جدا کرده و پاهایتان را مرطوب کنید. همچنین استفاده از عصاره آناناس به روشن شدن پوست شما کمک میکند.

مراقبت از کف و پاشنه پا

پا برهنه راه رفتن میتواند به پوست پای شما آسیب برساند. قرار گرفتن مداوم پاها در معرض هوا باعث خشکی و ایجاد پینه میشود. اگر شما نمیتوانید به طور منظم به پدیکور بروید یا در منزل خودتان این کار را انجام دهید، میتوانید هنگام حمام کردن یا استحمام با سنگ پوکه پاهایتان را تمیز کنید.بهتر است تا حد امکان پاهای خود را مرطوب نگه دارید، به محض خارج شدن از زیر دوش پاشنه پای خود را با لوسیون مخصوص یا کره بدن چرب کنید.

ورزش پا

پاها نیز مانند سایر اعضای بدن نیاز به ورزش کردن دارند و برای پاها ورزش های مخصوصی وجود دارد که باعث خوش فرم شدن و زیبایی پاها میشود. همچنین ورزش پا باعث تقویت عضله ها و بهبود گردش خون میشود.

ماساژ پا

ماساژ پا

استفاده منظم از ماساژ درمانی هزینه زیادی به همراه دارد، پس شما میتوانید خودتان در منزل این کار به طور مداوم انجام دهید.

شما میتوانید بدن خود را پس از حمام با روغن تراپی ماساژ دهید که با این کار بدن با سرعت بیشتری روغن هارا جذب کرده و باعث آبرسانی، تغذیه، تجدید و جوان سازی پوست میشود.

شما میتوانید از انگشتان شست خود استفاده کنید و از مچ پا تا پشت ساق پا و زانوهای خود را ماساژ دهید. این کار را برای هر دو پا حدود دو دقیقه انجام دهید و عضلات سفت پا را کشیده و ماساژ دهید. این کار به جوان سازی و زیبایی پاهای شما کمک میکند.

مراقبت از پا

حرف آخر

برای داشتن پاهایی زیبا و سالم، باید از آنها مراقبت کرده و به طور منظم به آنها رسیدگی کنیم. استفاده از اسکراب یا لایه بردار، مرطوب نگه داشتن پاها، پدیکور و ماساژ درمانی به زیبایی پاها کمک فراوانی میکند. همچنین ورزش پا باعث گردش خون بیشتر میشود که به جوان سازی و زیبایی پاهای شما بسیار کمک میکند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب