farsi beauty

رژیم کانادایی برای کاهش وزن سریع و آسان فقط در 13 روز

سالاد رژیمی

در مورد رژیم کانادایی چه میدانید؟

اگر دنبال لاغری هستین حتما اسم این رژیم به گوش شما خورده است، طرفداران این رژیم ادعا می کنند که می توانند در کمتر از یک ماه 10 کیلو لاغر کنند.

مبدعان این رژیم بر این باورند که این نوع رژیم سطح متابولیسم بدن را در طول مدت کوتاهی تغییر می دهد و می تواند چربی های انباشته شده زیرین بافت بدن را از بین ببرد.

آیا واقعاً میشود در کمتر از یک ماه 10 کیلو لاغر شد؟

شما می دانید که کاهش وزن 10 کیلوگرمی در مدت زمان کمتر از یک ماه یعنی حدوداً دو هفته بسیار سخت و غیرقابل باور است اما این روش و در حقیقت این نوع رژیم یک روش بی رحمانه برای افراد است که طبیعتاً می تواند مضراتی نیز داشته باشد.

افراد به حدود 1500 تا 2000 کالری در طول روز نیاز دارند و برای کم کردن ده کیلو گرم در کمتر از یک ماه باید کالری دریافتی خودشون رو به کمتر از 1500 کاهش بدن یعنی شما باید کم غذا بخورید و زیاد ورزش کنید و کالری های روزانه تان را بشمارید، برای اینکه بیشتر در مورد این رژیم بدانید با ما همراه باشید.

رژیم غذایی

قوانین رژیم کانادایی

قند و شکر را حذف کنید

حذف قند و شکر برای کم کردن وزن بدن استفاده می شود و سپس شما نمی توانید هر نوع قندی را در این رژیم استفاده کنید، بنابراین یکی از اصلی ترین هدف های این رژیم حذف قند و شکر است.

غذاهای فست فودی ممنوع می باشد

در این رژیم تمامی غذاهای فست فودی باید در این مدت ممنوع شود و باید در این نوع رژیم پروتئین طبیعی بیشترین مصرف شود تا شما سیر باشید.

آب زیاد میل کنید

مصرف آب زیاد برای بقای بدن در کمتر از یک ماه در طول این رژیم غذایی یکی از اصل های مهم می باشد که می تواند به رفع گرسنگی کاذب کمک کند.

شما با مصرف هر لیوان آب میتوانید 30 دقیقه بیشتر گرسنگی را تحمل کنید، این روش یکی از عالی ترین روش های استقامت بدنی در این رژیم است.

به طور کامل و خوب بخوابید

استراحت در این رژیم نشان می دهد بدن می تواند با خواب کافی متابولیسم و انرژی بیشتری در روز داشته باشد و تمایل شما به ورزش بیشتر می شود.

معرفی رژیم کانادایی برای افراد

این رژیم شامل سه وعده غذای صبحانه، ناهار و شام است که در آن باید غذای پروتئینی و کم چرب می شود که وعده های آن تفاوتی با وعده های اصلی یک فرد عادی ندارد، اما در رژیم کانادایی باید بین 13 تا 15 روز افراد 10 کیلو لاغر کند و این رژیم به علت سرعتی که در کاهش وزن دارد هیچ نوع جایگزینی غذایی را قبول ندارد.

لاغری کاهش وزن

رژیم کانادایی در مدت زمان چند روز میتواند بدن را از شر چربی خلاص کند؟

این رژیم برای 15 روز طراحی شده است و نباید بیشتر از این رژیم را ادامه دهید، شما نمی توانید با مدت زمان بسیار طولانی روزانه هزار کالری دریافت کنید و دوام بیاورید بنابراین نه تنها بعد از 15 یا 13 روز لاغر نمی شوید بلکه این شرایط شما را مریض می کند و ممکن از مشکلات بزرگی برای شما به بار بیاورد.

رژیم کانادایی چه نوع ویژگی هایی دارد؟

ویژگی این رژیم کاهش وزن سریع است اما این موضوع یک استثنا دارد، رژیم غذایی کانادایی به عموم افراد کمک می کند تا تنها در 2 هفته 10 کیلو گرم وزن کم کنند و کالری دریافتی آنها در طول روز حدود 600 تا 100 کالری باشد که باید در این رژیم فعالیت خودتون رو افزایش بدین تا کاهش وزن سریع تر اتفاق بیفته، اگر شما آب کم بنوشید و فعالیت بدنی نداشته باشید بخشی از این رژیم تغییر داده می شود و کاهش وزن سخت تر می شود.

محدودیت های رژیم کانادایی چیست؟

باید بدانید که خوردن یک حبه شیرینی یا قند، تکه ژامبون، ماست یا ماهی ممکن است در این رژیم امکان پذیر باشد اما نباید کالری اضافی دریافت کنید.

در این رژیم نباید آدامس بجوید و هیچگونه سرخ کردنی میل کنید.

مصرف انواع شیرین کننده ها حتی عسل برای شما ممنوع است و شما می توانید از فلفل و دیگر ادویه ها به جز نمک در برنامه غذایی تان استفاده کنید.

هیچ انعطافی در فهرست غذاهای این رژیم وجود ندارد و شما نباید به هیچ وجه ورزش های سنگین مثل تمرینات قدرتی انجام بدید.

این رژیم برای چه افرادی ممنوع است؟

رژیم کانادایی برای برخی از افراد ممنوعیت جدی دارد:

اگر شما در میانسالی قرار دارید یا در نوجوانی و در سن رشد هستید، باردار هستید یا وضعیت سلامت عمومی شما مشکل دارد یا به طور کلی دستگاه گوارش شما ضعیف است یا مشکلات قلبی، زمینه ای و مشکلات فشار خون دارید یا اگر شغل شما سنگین است و ورزش سنگین می کنید این رژیم برای شما ممنوع است.

رژیم غذایی

چه مواد غذایی در رژیم کانادایی مجاز است؟

به طور کلی منابع مجاز رژیم کانادایی به شرح زیر است:

  • قهوه
  • غلات
  • تخم مرغ
  • چای سبز
  • ماهی
  • سبزیجات
  • گوشت کم چرب
  • آجیل
  • خشکبار
  • مرغ بدون پوست
  • حبوبات لبنی و بدون چربی

ممنوعیت رژیم غذایی کانادایی

هرگونه فست فود، شیرینی جات و چربی ممنوع است.

انجام چه نوع ورزش هایی در کنار رژیم کانادایی مانعی ندارد؟

رژیم غذایی

برنامه غذایی رژیم کانادایی

جدول اصلی برنامه غذایی رژیم کانادایی به شرح زیر است:

روز اول:

یک فنجان قهوه و یک حبه قند در صبحانه؛ دو عدد تخم مرغ آب پز، اسفناج و یک گوجه متوسط در ناهار؛ 200 گرم گوشت گاو کبابی، یک عدد برگ کاهو به همراه روغن زیتون و آبلیمو در شام.

روز دوم:

یک حبه قند و یک فنجان قهوه در صبحانه، 250 گرم گوشت مرغ و یک کاسه ماست بدون چربی در ناهار؛ 100 گرم گوشت گاو کبابی به همراه کاهو و لیمو ترش و یک عدد میوه به دلخواه در شام.

روز سوم:

یک فنجان چای بزرگ یا قهوه به همراه یک قاشق غذاخوری شکر و یک سکه نان تست در صبحانه؛ یک عدد تخم مرغ آب پز، یک تکه گوشت مرغ، یک گوجه متوسط بعلاوه اسفناج در ناهار؛ یک بشقاب سوپ گوجه و اسفناج به همراه یک عدد میوه انتخابی در شام.

روز چهارم:

یک فنجان چای یا قهوه، یک قاشق شکر به طور اختیاری به همراه یک تکه نان تست در صبحانه؛ 200 میلی لیتر آب پرتقال یا آب سیب به همراه یک کاسه ماست بدون چربی در ناهار؛ یک عدد تخم مرغ آب پز به همراه یک کاسه ماست کم چرب چکیده و یک عدد هویج بزرگ در شام.

رژیم غذایی

روز پنجم:

هیچ مواد غذایی در صبحانه؛ 150 گرم ماهی سالمون با لیمو ترش در ناهار؛ 100 گرم گوشت گاو کبابی و کاهو به همراه اسفناج در شام.

روز ششم:

قهوه به همراه یک عدد خرما در صبحانه؛ یک تخم مرغ آب پز به همراه یک عدد هویج در ناهار؛ 150 گرم سینه مرغ آب پز یا گریل شده به همراه سالاد و لیمو ترش در شام.

روز هفتم:

یک فنجان چای یا قهوه بدون شکر در صبحانه؛ مصرف آب زیاد بدون هیچ ماده غذایی در ناهار؛ 100 گرم گوشت بره کبابی به همراه یک عدد سیب در شام.

روز هشتم:

یک فنجان بزرگ چای یا قهوه در صبحانه، دو عدد تخم مرغ آب پز به همراه 200 گرم اسفناج آب پز و یک گوجه متوسط در ناهار؛ 100 گرم گوشت گاو کبابی به همراه سالاد کاهو و لیمو ترش در شام.

روز نهم:

یک فنجان بزرگ چای یا قهوه به همراه یک قاشق شکر به طور اختیاری در صبحانه؛ یک تکه گوشت مرغ و یک کاسه ماست بدون چربی در ناهار؛ 200 گرم گوشت گاو کبابی به همراه سالاد کاهو با لیمو در شام.

رژیم غذایی

روز دهم:

یک فنجان چای یا قهوه به همراه یک قاشق شکر به طور اختیاری به علاوه تکه ای نان تست سوخاری در صبحانه؛ دو عدد تخم مرغ آب پز، یک تکه گوشت مرغ به همراه سالاد کاهو و لیمو در ناهار؛ یک بشقاب سوپ گوجه و اسفناج به همراه یک میوه اختیاری در شام.

روز یازدهم:

یک فنجان بزرگ چای یا قهوه به همراه یک تکه نان سوخاری و شکر به طور اختیاری در صبحانه؛ 200 میلی لیتر آب پرتقال یا آب سیب به همراه یک کاسه ماست بدون چربی در ناهار؛ یک تخم مرغ آب پز به همراه یک هویج بزرگ به علاوه 200 میلی لیتر ماست چکیده بدون چربی در شام.

روز دوازدهم:

یک هویج و یک لیمو در صبحانه؛ 200 گرم ماهی سالمون با لیمو در ناهار؛ 200 گرم گوشت گاو کبابی به همراه اسفناج در شام.

روز سیزدهم:

یک فنجان چای بزرگ یا قهوه به همراه یک قاشق شکر به طور اختیاری و تکه ای نان تست سوخاری در صبحانه؛ دو عدد تخم مرغ آب پز به همراه یک عدد هویج و لیمو ترش در ناهار؛ 250 گرم سینه مرغ کبابی به همراه سالاد و لیمو ترش در شام.

رژیم غذایی

عوارض رژیم کانادایی

این رژیم برای همه افراد کارآمد نیست و ممکن است بدن را با مشکل مواجه کن، به صبحانه بی اعتنا است و باعث عضله سوزی می شود، ممکن است موجب بیماری عفونی، ریزش مو و کم خونی، کمبود ویتامینیبوست، سنگ کیسه صفرا، به هم خوردن دوره پریودی و به هم خوردن خلق و خو شود؛ به همین دلیل استفاده از این رژیم را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب