farsi beauty

در روز خواستگاری بهترین سوالات چیست؟

ازدواج

خواستگاری نخستین گام برای انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک است. بسیاری از زوج‌ها در حالی اقدام به این کار می‌کنند که به درستی از اطلاعات مهمی که در طول جلسات خواستگاری باید به دست آورند‌‌، آگاهی ندارند.

شما به عنوان کسی که در حال انجام مهم‌ترین تصمیم‌گیری زندگیتان هستید، لازم است از فرصت‌های موجود برای شناخت بهتر طرف مقابل به صورت بهینه استفاده کنید. روانشناسان و مشاوران خانواده در این مسیر بهترین راهنمای شما خواهند بود. انجام مشاوره برای قبل از ازدواج و طرح سوالات کلیدی، به شما کمک می‌کند تا بهترین شناخت و آگاهی را از فردی که قصد ازدواج با او دارید، به دست آورید.
 

نقش سوالات خواستگاری در آینده زن و شوهر

سوالات خواستگاری و شیوه مطرح کردن آن‌ها می‌تواند آینده رابطه زن و شوهر را تحت تاثیر قرار دهد. به این صورت که اگر شما با دیدگاه و بینش روشنی وارد زندگی مشترک شوید، بهتر می‌توانید چالش‌های پیش رو را شناسایی و مدیریت کنید و غافلگیر نشوید!

اهمیت این سوالات حتی برای زوج‌هایی که شناخت نسبی از هم دارند هم مفید است. بیان اهمیت سوالات خواستگاری در آینده زن و شوهر از طریق یک مثال به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از موضوع داشته باشید. تصور کنید زن و مرد در دوران پیش از ازدواج به خوبی در مورد افکار و عقاید مذهبی خود با هم صحبت کرده‌اند و تصمیم به ازدواج گرفته‌اند. آن‌ها در حالی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند که کاملا از مسائل، محدودیت‌ها، حد و مرزها در خصوص مسائل مذهبی و آداب آن و... آگاه هستند و احتمالا کم‌تر از سایر زوج‌ها دچار تنش و درگیری می‌شوند.

شما می‌توانید این مثال را به همه ابعاد زندگی مشترک از جمله مسائل مالی، جنسی، همکاری در کارهای خانه، فرزند پروری و... تعمیم دهید. پس نقش سوالات روز خواستگاری در واقع روشنگری و بیان صریح مسائلی است که بدون طرح سوال، امکان دستیابی به آن‌ها وجود ندارد.

برای خواندن سوالات خواستگاری این مقاله را بخوانید: سوالات خواستگاری / سوالات روز خواستگاری دختر و پسر

ازدواج

۵ سوال مهم که باید در خواستگاری بپرسید

سوالات خواستگاری بسیار متنوع هستند. شما با توجه به این که در کدام مرحله‌ از خواستگاری قرار دارید، می‌توانید سوالات خاصی را مطرح کنید. در واقع سوالاتی که شما در جلسه اول خواستگاری مطرح می‌کنید با سوالاتی که بعد از به دست آوردن شناخت نسبی از طرف مقابل می‌پرسید، تفاوت‌های اساسی دارند.

اگر قصد دارید برای آشنایی اولیه و خواستگاری از کسی که شناخت مناسبی از او ندارید اقدام کنید، باید سوالات کلیدی را بدانید و مطرح کنید. پنج سوال زیر، از مهم‌ترین مواردی هستند که با بیان آن‌ها می‌توانید به شناخت مناسب از فردی که برای ازدواج در نظر گرفته‌اید برسید. این پنج مورد در واقع از لایه‌های مختلفی برخوردارند و تداوم گفتگو در مورد هر یک، دیدگاه روشنی از ابعاد مختلف شخصیت فرد مقابل و باورهای او به شما می‌دهد.

سوالات مربوط به آینده زندگی مشترک و اهداف آن

پیش از هر چیز لازم است که زن و مرد با اهداف و چشم انداز زندگی یکدیگر آشنا شوند. این که بدانید آینده زندگی مشترک شما از دیدگاه فرد مقابل به چه شکلی است، تا حد زیادی به تصمیم گیری مناسب کمک خواهد کرد.

این که افراد پس از ازدواج چه تغییراتی در رشد شخصیتی، اجتماعی، موقعیت کاری، ارتباطی و خانوادگی خود خواهند داشت، دیدگاه مناسبی از آینده ازدواج پیش چشم شما قرار خواهد داد. در این مرحله باید در مورد حد و مزرها، مسائل جنسی، خط قرمزها و سایر امور اساسی زندگی مشترک با هم گفتگو کنید.

سوالات مربوط به مسائل مالی

در ابتدا باید بدانید دیدگاه فردی که برای ازدواج در نظر گرفته‌اید، نسبت به پول، کسب درآمد و خرج کردن آن چگونه است. سپس در مورد منابع درآمد، شیوه پس انداز و اعتقاد به آن،کمک‌های خیریه، حمایت مالی خانواده و... گفتگو کنید تا دیدگاه‌تان نسبت به مسائل مالی کاملا برای طرف مقابل شفاف و روشن شود. 

سوالات مربوط به مسائل خانوادگی

توجه به این که فرد در چه خانواده‌ای رشد کرده و مسائل خانوادگی برای او در چه درجه‌ای از اهمیت قرار دارد، بسیار مهم است. این موضوع علاوه بر آگاه کردن شما نسبت به شخصیت فرد، می‌تواند دیدگاهی کلی درباره وضعیت آینده مشترکتان را هم نشان دهد.

اهمیت به خانواده، شیوه تعامل با والدین و سایر اعضای خانواده، میزان دخالت دادن اطرافیان در مسائل خصوصی زندگی مشترک و... مهم‌ترین سوالاتی هستند که در این بخش باید مطرح شوند. شما می‌توانید پاسخ این سوالات را از طریق بیان آن‌ها به صورت مستقیم یا جستجو در میان خاطرات و روایت‌های مطرح شده از دوران کودکی، گذشته و حال فرد پیدا کنید.

سوالات مربوط به فرزند پروری

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زوج‌ها در زندگی مشترک، مسائل مربوط به فرزندان و تربیت آن‌ها است. بنابراین لازم است این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های سوالات خواستگاری در جلسات اول آشنایی مطرح شود. اطلاع از این که این که زن و مرد می‌خواهند چند فرزند داشته باشند، چطور برای رسیدگی به فرزندان همکاری کنند، در صورت نیاز از چه روش‌های تربیتی و پیشگیری از بارداری استفاده کنند و... مانع از چالش‌های آینده رابطه آن‌ها خواهد شد.

سوالات مربوط به مسائل مذهبی

آگاهی از دیدگاه‌های مذهبی زن و مرد از جمله مسائلی است که می‌تواند به تصمیم گیری مناسب برای ازدواج کمک کند. به همین دلیل سوالات مذهبی یک پای اساسی سوالات خواستگاری هستند که افراد با توجه به ارزیابی خود از مسائل مذهبی، می‌توانند آن‌ها را مطرح کنند.

توجه به واجبات و مستحبات دین، شرکت در مراسم مذهبی، نوع پوشش و برخورد با افراد نامحرم، به کار بردن مسائل دینی در تربیت فرزندان و... از جمله سوالاتی هستند که باید در خواستگاری مطرح شوند.

نقش مشاوره قبل از ازدواج در یک ازدواج موفق

آیا حاضرید بدون آگاهی و اطلاع کافی به یک شهر یا کشور جدید سفر کنید؟ احتمالا پاسخ بیش‌تر افراد به این سوال منفی است. قدم گذاشتن ناآگاهانه در مسیر سفری که شناخت کافی از آن ندارید، علاوه بر این که مانع لذت بردن از سفر می‌شود، شما را با چالش‌های زیادی رو به رو خواهد کرد. ازدواج هم مانند سفر است و شما با انتخاب همسر، در واقع همسفری برای مسیر آینده خود انتخاب می‌کنید.

پس هر چه این انتخاب با آگاهی کافی، مشورت مناسب و آینده نگری دقیق انجام شود، احتمالا به نتیجه بهتری خواهد رسید. بهره‌مندی از نظرات یک مشاور آگاه و باتجربه به شما کمک می‌کند تا با دید باز برای شروع زندگی خود تصمیم بگیرید. خدمات مشاوره آنلاین که از طریق پلتفرم حال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، یک راه ساده و آسان برای دسترسی همه افراد به مشاور است. شما می‌توانید به کمک مشاوره آنلاین پیش از ازدواج، اطلاعات مناسبی درباره سوالات خواستگاری، چگونگی ارزیابی آن‌ها و... پیدا کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

181 مطلب