farsi beauty

طرز تهیه آش نذری برای چهل نفر مناسب برای مراسم ها

آش نذری

در اعیاد و شهادت ها معمولا آَش رشته به عنوان آش نذری پخته می شود. از معروف ترین آش ها، آش رشته است که تاریخچه ایی کهن دارد و بسیار محبوب است. این آش علاوه بر اینکه در مراسم ها حضور دارد به عنوان وعده ی غذایی مقوی بر سر سفره ها حضوری پررنگ دارد. در ادامه با سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه آش نذری برای 40 نفر

رشته آش

چهار کیلو

سبزی مخصوص آش

چهار کیلو

عدس

دو کیلو

لوبیا

یک کیلو

نخود

یک کیلو

پیاز داغ

یک کیلو

سیر داغ

یک کیلو

نعناع داغ

200گرم

نمک، فلفل، زردچوبه

به مقدار لازم

کشک

به مقدار لازم

 

طرز تهیه آش نذری

مرحله اول:

برای پخت آش ابتدا تمامی حبوبات را یک شب بخیسانید و آب آن را  چندین بار عوض کنید تا نفخ آن از بین برود. همچنین این کار سبب می شود حبوبات سریع تر پخته شوند.

 

مرحله دوم:

در ابتدا باید نخود و لوبیا را بپزید. هنگامی که نخود و لوبیای شما به اندازه ای پخته شدند که با فشار دست له می شدند سبزی آش و عدس را به آن ها اضافه کنید. در این حین پیاز و سیر را جداگانه سرخ کنید. به پیاز کمی زرد چوبه اضافه کنید. دقت داشته باشید سیر نباید مدت زمان زیادی سرخ شود زیرا تلخ می شود.

 

مرحله سوم:

بعد از اینکه عدس ها کمی پخته شدند آب جوش به قابلمه ی آش اضافه کنید. دو سوم از پیاز داغ را به آش اضافه کنید. تا زمان پخت کامل سبزی و عدس صبر کنید.

 

مرحله چهارم:

پس از اینکه عدس و سبزی پخته شدند باید رشته را به آش اضافه کنید. آش را به آرامی هم بزنید تا رشته ها سالم بمانند و خرد نشوند. رشته آب را به خودش می گیرد و سبب می شود آش شما کمی سفت شود پس در صورت لزوم به آش خود آب اضافه کنید تا رقیق شود.

 

مرحله پنجم:

در نهایت شما باید کشک سابیده شده را به آش خود اضافه کنید و صبر کنید تا در آَش حل شود. بعد از پنج دقیقه شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا آَش کمی سرد شود. در آخر آَش نذری خود را با پیاز داغ، نعناع داغ و سیر داغ تزئین و نوش جان کنید.

نوش جان

منبع تصویر ma_ab71.81

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب