farsi beauty

بهترین روش های از بین بردن افتادگی شکم بعد از لاغری(اطلاعات کامل)

افتادگی شکم بعد از لاغری

افتادگی پوست شکم یک عارضه منفی رایج است که پس از یک دوره کوتاه کاهش وزن شدید رخ می‌ دهد و بسیاری از افراد مدت ها است به دنبال راه حلی برای رفع این افتادگی هستند که چگونه می ‌توان با روش‌ های خانگی و درمان ‌های جراحی، افتادگی پس از کاهش وزن را برطرف کرد و آیا می ‌توان آن ها را برطرف کرد. در جواب این سوالات بهتر است بدانید که بله این مشکل راه‌ های درمانی زیادی دارد که افراد می ‌توانند با استفاده از آن‌ ها این مشکل را رفع کنند. امروز قصد صحبت در مورد جلوگیری و درمان افتادگی پوست شکم بعد از لاغری را داریم اگر مایل به کسب اطلاعات در مورد این مطلب هستید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

افتادگی پوست بیشتر در کدام ناحیه بدن رخ می‌دهد؟

از جمله نواحی بدن که امکان افتادگی و شلی در آن زیاد است شامل:

  • شکم
  • داخل ران
  • بازوی بالایی
  • صورت
  • خط فک
  • گردن

شل شدن چربی شکم نشانه چیست

از جمله نشانه هایی که شل شدن چربی بدن می تواند به همراه داشته باشد عبارتند از:

لازم به ذکر است در صورتی که شما موارد فوق را رعایت کنید و هر روز ورزش کنید و از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید می توانید چربی های ناحیه شکم خود را به راحتی از بین ببرید و مانع از شل شدن آن شوید.

ورزش هوازی

درمان افتادگی پوست شکم بعد از لاغری به روش ‌های خانگی

ورزش برای افتادگی شکم در منزل

ورزش ‌های ساده‌‌ای که می‌ توان در خانه انجام داد یکی از مهم‌ ترین راه ‌هایی است که می ‌توانید به نتیجه مطلوب برسید، زیرا باعث سفت شدن پوست شکم به روش صحیح می ‌شود و ترجیحاً هنگام تصمیم گیری تمرینات را شروع کنید. وزن خود را کاهش دهید و منتظر ظاهر شدن شلی نمانید، این امر به عنوان پیشگیری از بروز شلی پوست شکم عمل می ‌کند و پس از کاهش وزن باید تمرینات را ادامه داد تا آثار شلی باقی مانده از بین برود.

رژیم غذایی برای افتادگی شکم

یکی از راه‌ های خانگی برای بهبود ظاهر افتادگی پوست شکم و سفت کردن آن، پیروی از یک رژیم غذایی خاص است که به موجب آن، علاوه بر نوشیدن مقدار زیادی آب، به خصوص بعد از ورزش، به پروتئین ‌های بدون چربی که باعث ایجاد توده عضلانی می ‌شوند، می ‌باشد. روش ایجاد توده عضلانی خوبی است که در طول مدت کار می ‌کند این روش مبتنی بر رفع افتادگی در نتیجه سفت شدن پوست است، علاوه بر این که افزایش آب آشامیدنی بعد از ورزش باعث افزایش ترشح کلاژن می ‌شود و به سفت شدن پوست به روشی سالم کمک می ‌کند.

لباس‌ های فشرده‌ کننده و سوتین

لباس‌ های فشرده ‌کننده مانند بریس‌ ها می توانند به خلاص شدن از شر افتادگی پوست پس از کاهش وزن کمک کنند.

کرم‌ های سفت‌کننده پوست

کرم‌ های پزشکی خاصی وجود دارند که حاوی مواد غلیظی هستند که به سفت‌ تر شدن پوست کمک می ‌کنند، مانند اسید هیالورونیک، ویتامین C و رتینول، این کرم‌ ها را می ‌توان با استفاده از آن ‌ها روی پوست‌ های افتاده و برای مدت طولانی که ممکن است طولانی ‌تر شوند، استفاده کرد.

حفظ وزن

بعد از کاهش وزن باید مراقب کیفیت غذا بود تا چربی برنگردد و دوباره تجمع پیدا نکند، زیرا دفعات تغییر وزن در دوره‌ های کوتاه باعث افزایش سریع افتادگی پوست شکم می ‌شود و باید اعتدال را رعایت کرد. در خوردن منابع کربوهیدرات و چربی ‌های چرب بعد از کاهش وزن برای جلوگیری از تجمع مجدد چربی به غذا های سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین توجه کنید تا رفع شلی را تسریع کنید.

ورزش های مناسب کاهش استرس

بهترین حرکات ورزشی برای جمع شدن پوست شکم بعد از لاغری

ورزش اسکوات

ورزش اسکات یا همان ورزش اسکوات به صورت ایستاده و سفت کردن پشت در حالی که پا ها از هم باز است و دست ‌ها صاف کشیده می ‌شود، سپس فرد با پا های خمیده و زانو های ثابت شروع به پایین آمدن می‌ کند و عقب به عقب حرکت می‌ کند. در حالی که پشت صاف باقی می ‌ماند و سپس پا ها را بلند و صاف کنید این تمرین هر بار حدود ده بار تکرار می‌ شود. تمرین اسکات در سفت کردن پوست و عضلات شکم، باسن و ساق پا مفید است.

دوچرخه

ورزش دوچرخه را می ‌توان در حالت خوابیده به پشت انجام داد و همان تمرین را انجام داد که انگار فرد کاملا دوچرخه سواری می‌ کند، اما در مورد دوچرخه بهترین حالت رانندگی واقعی است و این تمرین در سفت شدن عضلات مفید است.

تمرین پل کناری

از طریق این تمرین می ‌توان پوست، ماهیچه‌ های پهلو، عضلات لگن و شکم را سفت کرد و شلی این نقاط را از بین برد، بیست ثانیه در این حالت منتظر بمانید و سپس تمرین را از طرف دیگر انجام دهید. این تمرین را برای ده بار تکرار کنید.

سفت کردن لگن

تمرینات متعددی برای سفت کردن عضلات لگن وجود دارد که برای از بین بردن شلی پوست شکم و لگن کار می ‌کنند که معروف ‌ترین آنها تمرینات کگل است که با دراز کشیدن به پشت و سپس بالا بردن پا ها انجام می ‌شود. به شکل عدد هشت و سپس سفت کردن بدن به سمت بالا تا زمانی که بین کمر و پا ها زاویه قائمه ایجاد شود و ده ثانیه صبر کنید و این تمرین را روزانه چند بار تکرار کنید.

ورزش پلانک

 یکی از تمریناتی است که برای سفت کردن پوست کل بدن انجام می‌ شود، این تمرین بر این اساس است که با صاف کردن بدن و تکیه دادن به ساعد ها در حالت فشاری قرار بگیرید و سپس آن را به مدت سی ثانیه نگه دارید و تمرین را تکرار کنید. چند بار در روز ورزش کنید.

افتادگی شکم بعد از لاغری

درمان سفت کردن پوست شکم بعد از لاغری به روش جراحی

درمان جراحی برای سفت کردن افتادگی پوست شکم اغلب زمانی به کار می ‌رود که وزن از دست رفته بسیار زیاد باشد یا خیلی سریع از دست رفته باشد، مانند بعد از عمل‌ های چاقی. درمان جراحی همان چیزی است که به نام مجسمه سازی بدن شناخته می ‌شود و شامل موارد زیر است:

ابدومینوپلاستی

این روش جراحی نیاز به بیهوشی کامل دارد و ممکن است نیاز به یک روز کامل بستری در بیمارستان داشته باشد. بیماران تقریباً پس از چهار هفته متوجه نتایج می ‌شوند که در آن پوست افتاده از کل ناحیه شکم برداشته می ‌شود.

لیفت بازو

مانند روش قبلی، چندین هفته طول می ‌کشد تا متوجه تفاوت شوید، که در آن پوست افتادگی بازو ها برداشته می ‌شود.

لیفت بالاتنه

در این روش، افتادگی پوست در پشت و سینه سفت می ‌شود.

لیفت داخلی ران

در این روش پوست شل از قسمت داخلی و خارجی ران برداشته می ‌شود.

لیفت پایین تنه

در این روش، افتادگی پوست از شکم، باسن و ران برداشته می‌ شود.

رادیوفرکانس جراحی

یکی از روش ‌های جراحی برای درمان افتادگی پوست شکم، درمان رادیوفرکانسی جراحی است که تحت بی‌ حسی موضعی انجام می ‌شود و شامل قرار دادن لوله‌ های کوچک از طریق برش‌ های کوچک روی سطح پوست برای ارسال گرما به بافت‌ ها در مدت یک ماه است.

برنامه ورزشی فیتامین

نکاتی برای افتادگی پوست شکم پس از رژیم غذایی و کاهش وزن

ورزش برای افتادگی زیر شکم

پیروی از یک برنامه ورزشی روزانه به کاهش وزن مناسب کمک می ‌کند بدون اینکه در نتیجه کاهش وزن ناگهانی دچار افتادگی شود و با ادامه ورزش می ‌توان تمام افتادگی ‌هایی را که ممکن است پس از کاهش وزن باقی بماند، کاهش داد.

نوشیدن مقدار کافی آب

 کشش پوست و انعطاف پذیری کل بدن به میزان کافی آب آن بستگی دارد، بنابراین مصرف روزانه مقادیر کافی آب به کاهش افتادگی پوست شکم پس از کاهش وزن کمک می ‌کند.

از استعمال دخانیات دوری کنید

چه سیگار کشیدن شخصی باشد و چه سیگار کشیدن غیر فعال، بر ماهیت پوست تأثیر می‌ گذارد، اگر فردی در هر جایی در معرض دود سیگار قرار گیرد، سلول ‌های پوست را تحت تأثیر قرار می ‌دهد و پیری آن‌ها را تسریع می ‌بخشد و ظاهر شل شدن پوست را بیشتر می ‌کند. برای کاهش شلی باید از کشیدن سیگار خودداری کرد.

رژیم غذایی سالم

شلی پوست شکم عمدتاً به دلیل تجمع چربی ایجاد می‌ شود و در صورت کاهش وزن ناگهانی، شلی را می ‌توان از طریق یک رژیم غذایی سالم که برای خلاص شدن از شر چربی‌ ها و تکیه بر پروتئین برای ساخت ماهیچه‌ ها، سفت کردن پوست کار می‌ کند، از بین برد. و با مراقبت از منابع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ‌ها دچار افتادگی می ‌شوند.

عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نور خورشید عامل مهمی است که بر بافت‌ های سلولی تأثیر می‌ گذارد و منجر به آسیب آن ها می ‌شود و همچنین تولید کلاژن را کاهش می‌ دهد، بنابراین در درمان شل شدن پوست شکم خوب است که پوست در معرض آسیب نور خورشید قرار نگیرد.

درمان افتادگی پوست با استفاده از بوتاکس

از دیگر روش های حفظ زیبایی پوست و رفع افتادگی و چین و چروک بوتاکس می باشد. شما می توانید با طریق بوتاکس شادابی و زیبایی را به خود و پوستتان هدیه کنید.

مواد غذایی برای سلامت پوست

رژیم غذایی مناسب برای سفت شدن پوست شکم پس از کاهش وزن

انار

مصرف انار تاثیر بسیاری در از بین بردن شل شدگی و افتادگی پوست دارد. علاوه بر آن مصرف انار به بازسازی پوست شما کمک کرده و موجب افزایش کلاژن سازی پوست می شود.

چای  سبز

می دانیم که کلاژن ها تاثیر بسیاری در محافظت و شادابی پوست دارند. چای سبز از کلاژن ها محافظت کرده و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

کاکائو و شکلات تلخ

شکلات تلخ به سبب داشتن آنتی اکسیدان از پوست در برابر عوامل مختلف محیطی که سبب آسیب رسیدن به پوست می شود جلوگیری می کند. همچنین به کاهش فشارخون نیز کمک می کند.

سبزیجات

سبزیجات دارای بتاکاروتن می باشند که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر آن به دلیل داشتن ویتامین سی تاثیر زیادی در کلاژن سازی پوست دارد.

تخم کتان

تخم کتان دارای امگا 3 می باشد و از پوست در برابر تابش نور خورشید محافظت می کند. همچنین قرار دادن تخم کتان در برنامه غذایی سبب شادابی پوست شما شده و از افتادگی پوست بعد از لاغری جلوگیری می کند.

آووکادو

آنتی اکسیدان و چربی های اشباع نشده موجود در آووکادو از پوست در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و علاوه بر آن پوست های آسیب دیده را بازسازی می کند و افتادگی شکم پس از لاغری و کاهش وزن را از بین می برد.

گردو

مغز گردو دارای فواید بسیاری برای سلامتی بدن و پوست می باشد. همچنین به سبب امگا 3 و 6 موجود در آن التهابات بدن را از بین می برد و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین آ و ویتامین سی و مواد معدنی می باشد که تاثیر بسیاری بر سلامت پوست دارد و از پوست در برابر عوامل محیطی و تابش نور خورشید محافظت می کند. همین امر موجب شده که از خشکی پوست جلوگیری شده و روند پیری را کند سازد.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی چربی های سالم می باشد که خاصیت ضد التهابی داشته و افتادگی پوست پس از کاهش وزن را درمان می کند. علاوه بر آن مانع از پیری پوست نیز می شود.

مواد غذایی امگا 3

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب